Når lokalavisen går til angrep

Det går visst ikke an å skrive noe lenger uten at noen blir fornærmet. Jeg vet at det å la seg fornærme av nær sagt hva som helst er i tidens ånd, men et eller annet sted må grensa gå. Og jeg setter den her.

 

Vintage Woman shouting into telephone

 

For i går postet jeg et innlysende harselerende innlegg om tilstanden i barnas barnehage. Om hvordan det noen dager er så mye kaos, bråk og bleielukt at jeg ikke holder ut mer enn noen minutter før jeg må løpe ut døra. Les: “7 millioner og 100 sykedager i året”.

Teksten fikk en vanvittig respons med utelukkende positive kommentarer, 150 delinger på facebook og over 1600 likes! Og da jeg snakket med de ansatte i barnas barnehage var det bare jubelstemning å hente der også.

Jeg ble så utrolig glad for denne responsen og at alle forsto at dette først og fremst var en hyllest til de ansatte, dernest et selvironisk spark til meg selv for å være en inkompetent pingle. Og i hvert fall på ingen måte en skjult kritikk til barnehagen.

For er det én ting jeg har innsett etter å hatt barn i barnehage i snart tre år, så er det at den jobben fortjener en vanvittig respekt! Og jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Barnehageansatte fortjener så vanvittig mye mer enn de får. Men frem til de lønnes høyere enn statsministeren, kan vi i hvert fall bli flinkere til å takke dem for jobben de gjør.

Ikke at de ber om det, men jeg har manet til at vi som småbarnsforeldre kan bli flinkere til å vise litt takknemlighet i blant. Ikke fordi vi , men tenk bare hvor mye man takker besteforeldre som har passet barna en kveld. De ansatte i en barnehage som passer barna 6-7 timer hver eneste dag får sjeldent mer enn et halvhjertet ha det.

Derfor har jeg også i årenes løp skrevet flerfoldige tekster for å løfte frem hverdagens store helter, og jeg tør faktisk påstå at jeg muligens er den enkeltpersonen i Vestfold (Norge?) som i løpet av et år skriver mest positivt om barnehager.

 

Colorful painted hands over the wooden background

 

Og da er det så trist når noen må bruke anledningen til å prøve å vri dette om til noe negativt. Bestemme seg for å la seg provosere og gjøre det hele til en skittkastingskampanje, fremfor å prøve å se det positive budskapet mellom linjene. For når så godt som samtlige(!) barnehageansatte har klart å se dette som en hyllest, burde det også være mulig for en journalist.

Men lokalavisen i Larvik så dette som en mulighet for å skape litt blest, og fikk derfor en journalist til å skrive en surmaget sak om hvilket hån min tekst var mot barnehagene, og barnas barnehage i sær. Les: “Unner du barna dine det du selv ikke hadde holdt ut?”.

Teksten handler om hva slags dårlig fyr jeg er som setter igjen barna i en barnehage jeg ikke selv orker å være i, dessuten benyttet de anledningen til å så tvil om tilstanden i barnas barnehage spesifikt. Om at hvis det er så ille i norske barnehager, så står det virkelig ille til. Hvor skremmende det er at så mange gir en positiv respons på teksten osv.

Saken er skrevet som en ytring fra en av avisens journalister og de har videre valgt å spre saken for alle vinder ved å dele på facebook, legge ned betalingsmuren, åpne kommentarfeltet og saken kommer helt sikkert også på trykk om den ikke allerede er det.

Og jeg synes bare det er så trist. Trist at det har blitt en kultur der folk prøver så godt det lar seg gjøre å provosere. Kan man ikke heller lese noe og prøve så godt man kan å anse innlysende overdrevent tekster som humor, fremfor å vri sjelen sin for å tolke alt i verste mulige potens?

Samtidig skjønner jeg ikke helt hvorfor? Hvorfor skal man gjøre sitt ytterste for å starte en heksejakt, når man så utmerket godt kunne tatt en skjønnsmessig vurdering av tekstens ganske innlysende harselerende karakter?

Selvfølgelig er det gøy å provosere, men jeg hadde trodd og håpet at en lokalavis skulle jobbe litt hardere for å heie frem lokale personligheter som prøver å gjøre noe fint, skrive en artig tekst og hylle en yrkesgruppe som altfor sjeldent får den rosen de fortjener, fremfor å prøve å gjøre folk til syndebukk.

Jeg vet ikke helt hva slags motiver de har, ikke har jeg tenkt til å spekulere stort i det heller, jeg synes bare det er trist. Trist at folk tar bevisste valg om å la seg provosere når de så innlysende heller kan se flasken som halvfull. Trist med lokalaviser som prøver å bryte ned, fremfor å bygge opp. Spesielt når det er en journalist som jeg frem til nå har hatt en god relasjon til.

Samtidig blir jeg litt lei meg på vegne av de leserne som faktisk blir lurt til å tro at jeg håner barnehagen basert på én tekst som én person bevisst eller ubevisst har mistolket. Spesielt med tanke på at jeg helt sikkert gjør mer for å løfte frem barnehagene i løpet av et år enn lokalavisen gjør.

Så derfor velger jeg heller å avslutte med et lite knippe lenker til saker som har blitt skrevet, delt, likt og hyllet for sitt forsøk på å snakke barnehager opp og frem.

– Takk til deg som sjeldent får det

– Takk til dere som ser

– Årets stolteste øyeblikk

– 7 millioner og 100 sykedager i året

– Pappablogger inntar barnehage

 

Fluffy hearts. Valentine's day

 

/ Hilsen en som elsker barnehagen, men er litt skeptisk til sladrepresse 😉

* Følg Barnehagehjerte på Facebook *

48 kommentarer
    1. Hvordan vedkommende reporter klarte å lese det innlegget som håning av barnehagen (din), ja, se det begriper ikke jeg! Hvis hun ikke forsto at det var satt på spissen med en humoristisk undertone, så burde hun finne en jobb som ikke innebærer kommunikasjon med andre mennesker. Helt alvorlig!

    2. Det er jaggu mange uten evne til å lese mellom linjene der ute! Alt blir tatt bokstavelig. Kanskje en del av de som svarer surmaga på dette har en diagnose som gjør at de ikke klarer annet enn å lese bokstavelig? Det kan jo tenkes. Nå tråkket jeg nok på noen tusen tær 😉

    3. Føle artikkelen i avisa som et forsøk på å gi dæ norskundervisning..? 🤔 😂
      Likte uansett ditt innlegg, elske måten du bruke overdrivelsa for å sett oss inn i en stemning!
      Det e sånn en god skribent gjør det for å få folk med.
      Takk for at du e du, å dele litt av det som skjer i ditt hode med oss! Du gir en helt hverdagslig hendelse liv, og derfor e det alltid godt å les din blogg! 😀

    4. En ting som forbauser meg er at vedkommende ikke tok kontakt med deg for å høre om du virkelig var negativ til barnehagen. Virker som vedkommende bare var ute etter å få litt oppmerksomhet.

    5. Humor er vanskelig altså! Men det er utrolig at noen kan oppfatte innlegg som det der bokstavelig… stakkars mennesker, de går glipp av mye moro her i livet! 😀

    6. Hei hei Peter.
      Mitt navn er Bodil Og studerer fortiden pedagogikk og engasjerer meg veldig i samfunnet og hvordan barna har det i samfunnet idag. Jeg er helt rystet over at en lokalavis kan gjøre noe slikt , skal den ikke gi nøytral info til leserene…..det er så bra at du tar opp den slags politikk og holdning frem i søkelyset, er ikke barna vår etterkommere og hvor viktig en slik jobb er for fremtidens barn . Barnehage ansatte fortjener all honnør til jobben de gjør. Mang en gang så glemmer vi dem så gjør så viktig jobb for våre barn . Jeg forstår den frustrasjon du føler , for alltid må det være noen som mistolker eller oppfatter saker negativt, og må da vri å vrenge på saken for å få dem i et negativt lys. Jeg syns det du bringer frem i din blogg er bra , selv om det kanskje stikker i noen litt så må de faktisk tåle det . Vi andre må jo også tåle å få tilbakemelding . Stå på Petter og jeg heier på deg 👏👏👏

    7. Noen klarer å vri noe negativt ut av alt..men du..jeg jobber i barnehage men jeg “passer ikke barn” 6-7 timer om dagen. Jeg gir dem et pedagogisk tilbud (prøver i allefall)..dette er ikke et forsøk på å vri noe du sier til noe negativt, men bare et lite obs. Du har språket i din makt..unngå slike uttrykk når du hyller barnehagen. Ellers vil jeg bare si takk for en nydelig blogg som jeg leser hver dag.
      Mvh Kari

    8. Hei Kari,
      Ser den og tror kanskje ikke jeg klarte å presisere tydelig nok i teksten at dette med at det virker så enkelt å jobbe i barnehage, at man bare passer barn og alt det, er sånn man gjerne tenker på gode dager. Man ser bare det fine på overflaten og glemmer å tenke på alt som ligger bak for at alt skal gå på skinner.

      Merker jo det de gangene jeg prøver å være kul pappa og leke med barna i barnehagen. Det tar 3 sekunder så har jeg ni ville apekatter som legger meg i bakken og nekter å gi seg, haha!

      Da jeg skrev at det virket så lett og artig å jobbe i barnehage, tenkte jeg at det kom frem mellom linjene at dette var min egen

    9. Tusen takk for det, Bodil! Jeg trodde også pressen skulle være litt nøytral, men i blant treffer man vel såre punkter også der, om enn utilsiktet.

      Til vanlig ville jeg kanskje ikke brydd meg, men jeg synes det blir helt feil når min tekst og blogg henges ut for å være nærmest barnehagefiendtlig når det nøyaktig motsatte jeg står for. Selvfølgelig skal man få lese teksten som man vil, men akkurat i dette tilfellet synes jeg det ble litt i overkant ja 😉
      / Ha en makaløst god dag!

    10. Jeg ble faktisk kontaktet, men det var først i etterkant og kun for å presisere hvor stygt jeg hadde bommet. Ikke en invitasjon til dialog, bare det. Vi hadde en rask korrespondanse i etterkant som jeg valgte å avslutte raskt og heller ta til motmæle på bloggen, da det raskt ble klart at journalisten hadde bestemt seg.

      Synes man kunne løst dette mye bedre! De har nummeret mitt, jeg kunne absolutt vært med på å gjøre en sak ut av dette, til det beste for barnehagene. Kanskje man sammen kunne besøkt en barnehage for å vise hvor fint det er eller noe i den gata, hvis journalisten faktisk har barnehagenes beste i tankene. Men noe sånt var tilsynelatende ikke aktuelt og de valgte heller å gå for en syndebukk-variant med destruktiv vinkling.

      Dem om det, jeg for min del tror det ville gagnet saken og barnehagene bedre å prøve å åpne opp for dialog og vri dette til noe positivt 🙂

    11. Wow.. jeg skjønner virkelig ikke hvordan de klarte å vri innlegget ditt den veien i det hele tatt!
      Ja du brukte overdrivelse i innlegget, men det var veldig opplagt at det er overdrivelse!!
      Også kom jo innlegget om din opplevelse fra en dag i barnehagen opp igjen rett etterpå, som var kjempe fint!!
      Nei vet du hva, stå på! Du skriver godt, og jeg digger å lese bloggen din!

    12. Tusen takk for det!
      Haha, ja jeg får til stadighet instruks på hvordan jeg skal skrive. Sist var det vel at jeg ikke har bindestrek i toppbildet, hehe. Det er forresten gjort helt bevisst, da jeg ikke synes det så noe pent ut og mener at estetikken trumfer grammatikken i det tilfellet 😉

      Utover det vil jeg si at jeg alltid har hatt karakterer i bunnsjiktet i norsk, så å ta meg på språkfeil er en enkel jobb, haha! Kommaregler for eksempel, de finner jeg opp helt selv. Men jeg bommer sjeldent på og/å. Men det skjer det også 😉

      / Highfive!

    13. Det skal faktisk godt gjøres å skrive noe som helst i 2017 uten å tråkke noen på tærne. Men det må til! Det må være lov å ytre seg, det må være lov å si det man mener uten å tvinges til taushet av fornærma-kulturen, i hvert fall på sin egen blogg. Ikke alle er enige i det. Æsj, nå tråkket jeg sikkert noen på tærne jeg også. Godt vi er i samma båt 😀
      /highfive

    14. Noen ganger står (også) voksne opp med feil ben. Også kan de prise seg lykkelig når de finner en liten ting de kan krangle på. Tydeligvis dette som gjaldt journalisten i din lokalavis. Jeg synes nå hele innlegget hennes er så pinlig at det er utrolig at en seriøs avis vil trykke det. Vi heier på deg, din entusiasme (både for barn og barnehageansatte) og din humor! Kranglefanter får vi heller prøve å synes synd på.

    15. Hei igjen.
      Nå har jeg lest nok av dine innlegg til å vite at overdrivelse er et av dine virkemidler. Og du treffer godt. Du får frem et moderat poeng, og en treffsikker hyllest til de som lærer våre små de hverdagslige ting, med en humoristisk overdrivelse som virkemiddel.
      At en journalist ikke er intelligent nok til å skjønne dette er bare trist. Det er ett av to mulige scenarioer: Enten er det som tidligere nevt rett og slett mangel på evne til å forstå det som er skrevet. Eller så er det det Davy Watne beskriver som klikk-horer, der enhver sak vinkles til en skandale for å få opp antall klikk på nettet. Begge er dessverre like sannsynlige, og umulig å velge en av de.
      Når det er sagt, så vet vi som har fulgt deg en stund veldig godt hvor du står og hva du står for. En av de tingene jeg liker ved deg, som jeg kjenner meg igjen i, er viljen til å tråkke på noen tær når det blir nødvendig. For the greater good eller noe sånt.
      Trenger du flere tær å tråkke på så er det bare å si fra 😉
      Mvh
      Frank og stolt pappa 😀

    16. Altså…. du vet at hos enkelte så er misunnelsen større enn kjønnsdriften…og denne såkalte journalist er antageligvis misunnelig på din evne til å formidle ord ..du har en vannvittig god “penn”… så fortsett din blogg og tommel opp 👍❤

    17. Det er sånn det er blitt.
      Alt skal vris og vendes på til det verre.
      Jeg har jobbet i barnehage og føler meg ikke fornærmet i det hele tatt.
      Jeg tenkte det samme før jeg jobbet i barnehage at en gjeng med unger med skrik og skrål kunne bli mye men gleden de gir deg er ubetalelig.
      Og de som jobber i barnehage er sørgelig underbetalt og det har de vært i alt for mange år.
      Skriv dine herlige innlegg du for jeg er sikker på at de som har lest dine innlegg vet akkurat hvor du står.
      Jeg koser meg med å lese dine innlegg så å si hver dag.
      Mye herlig ironi og humor om hverdagslivet er god medisin.

    18. Jeg tenker at alle de som jobber i barnehager, meg selv inkludert, og som har tolket innlegget ditt som en hyllest til oss, sier deg mer enn en surmaget journalist som ikke har noe annet å gjøre enn å vri og vrenge på et blogginnlegg. Tolke det nesten helt ut av en annen verden og blåse det slik opp. Nei du Petter…hør heller på alle oss andre og fortsett med å skrive og hylle oss. Er ikke mange som gjør det så vi suger til oss hvert eneste ord 😊❤vi tolker deg rett 😊

    19. Ærlig talt, er det mulig?! Noen ganger skammer jeg meg over å være journalist altså.. At det går an. Jeg klarer ikke å se noe som helst negativt i innlegget du skriver, det er jo – som du sier – heller en hyllest. Jeg hadde aldri i mitt liv taklet å jobbe i barnehage selv, men det betyr jo selvfølgelig ikke at min datter ikke trives. Det hun IKKE hadde trivdes med hadde vært å se på mammaen sin jobbe dagen lang.

    20. Med en gang jeg så tittelen saken bar forsto jeg at ØP for tiden har litt for lite å skrive om. Det er sant at ikke alle forstår seg på sarkasme, og at ikke alle får med seg at når det gjelder kreativ skriving så er det uhyre vanlig å overdrive for å få frem et poeng. Men journalister burde da sannelig vite det. Hvordan blir en humoristisk twist om å droppe barna av i barnehagen, analysert og overdramatisert på en sånn måte? For de har faktisk klart å lage en hel sak ut av 1 setning du skrev, og den største bragden er at de har klart å være mer dramatisk enn en hormonell tenåring på sin mest glansfulle dag. Nei.. det hele blir jo egentlig bare hysterisk morsomt. Du vet at leserne forsto deg, og hva du ville si, det dumme er bare at vi når ikke ut til like mange som Herr/Fru ØP Journalist gjør.

    21. Jeeeezez… som ansatt i helsevesenet får jeg stadig høre folk si at “de aldri kunne jobbet slik”. Jeg blir jo ikke fornærma, men tar det som ett bevis på at jeg er en tøff faen som takler det meste. Sånn tror jeg ansatte i barnehagen også føler det når de leser ditt innlegg. En takknemlig hedersbevisning! Stå på! 🙂

    22. Du vet at om jeg hadde skrevet det du har skrevet hadde ingen reagert,men du er jo en veldig profilert figur så litt skittkasting gir lesere for journalisten. Nå kommer du til å få mengder med sympatilesere og journalisten skjønner ingenting. Jeg har en blogg som handler om livet vårt etter at kona fikk diagnosen Alzheimer og var redd for å få mye dritt ettersom det blir veldig privat noen ganger. Du hadde blitt hudfletta om du hadde skrevet som meg fordi du er en kjent person. Journalistens ord dør for mens dine kommer til å være der.Men det vet jo du.

    23. Jeg hadde vært sjalu på deg jeg også hvis jeg var journalist. Du skriver trossalt særdeles bra og levende, og du har ikke brukt tid og penger på journalistutdanning ;). Nei, her er det fru journalist som må gå noen runder med seg selv!
      Heia Peter:D

    24. At ikke folk kan ha litt sans for humor? Synes det er så mange som skal prøve og ødelegge for og få litt flere lesere.Du er en fantastisk pappa, med mange gode innlegg.Barnehagen vi har her oppe er gull verdt, og vi roser de masse.heldigvis for deg så vet vel flertallet at dette bare er tull, så regner med det skal gå bra. Skjønner godt det er kjipt når du bare prøver og gjøre noe koselig, også må noen snu det hele om. Men stå på med det du gjør og fortsett den knall jobben du gjør <3 Ikke la deg bli pelt på nesen 😉

    25. Må bare kommentere her og,jeg er en av de som bare måtte “ta deg i forsvar”på Øp’s innlegg i dag…Ble provosert av artikkelen,følte at hun bommet totalt på blogginnlegget ditt…Og det å puplisere dette til alle som leser Øp blir for dumt!Det er så vanvittig mye alvorlige saker de heller burde belyse og tørre å fronte enn ett blogginnlegg du skriver.
      Dette blir litt”offentlig mobbing!”
      Du skriver bra og veldig humoristisk😊
      Og jeg kan ikke skjønne at noen klarte å vri dette blogginnlegget ditt til noe helt annet!

    26. Go kveld i stuga.
      Er det mulig av enkelte når og klare og vri og vende på ALT til å gjøre det til noe negativt?! Klarer ikke fatte at det finnes så mange surtruser ut der som trenger seg seg et realt truseskift! Jeg jobber i barnehage og har gjort det i 5 år, jeg tokk teksten din svært positivt og følte det som en hyllest til den jobben vi gjør. Takk for det! Utrolig trist at noen som sagt må være en sur sitron og prøver snu noe positivt til noe negativt. Kansje finne seg en annen jobb? Uansett takk for fine og morsomme tekster!

    27. Er det mulig? Det finnes jo snart ikke grenser for hva folk klarer å vri og vende på. Sikker på at det ikke er en liten luring på arbeidsule som har skrevet dette, for jeg får meg ikke til å tro at et voksent menneske kan lire av seg så mye tull..Jeg ble glad når jeg leste innlegget ditt, fpr det er helt sant det du sier. Jeg har tidligere jobbet i barnehage men måtte gi meg pga dårlig rygg, og det er desidert den morsomste jobben jeg har hatt! Av seks år i hjemmetjenesten og tre år i butikk der jeg har kost meg glugg begge steder må jeg si at ingenting er så moro som å jobbe i barnehage, og få ting er like slitsomt. Det er mye lyd, og man blir sliten. Noen ganger har man lyst å låse seg inn på do for å drikke en kopp kaffe i stillhet, men det er helt greit å tenke det! Man blir jo sliten, men det er så verdt det. Og vi bør være mer takknemmelige for alle de som har denne jobben og som elsker den, for det gjør barnaså godt. Jeg håper og tror at når lillegutt begynner til vinteren så vil han bli møtt av trygge gode voksne, som elsker det de gjør. Og at vi som førstegangs foreldre blir møtt med det samme. Fra meg skal de få mer enn et halvhjertet hadet, for jobben de gjør er så viktig. Den jobben er ikke for alle, og det er ikke alle som blir fristet av lydnivået men det betyr jo ikke at det er et forferdelig miljø fpr barna, tvert imot, de koser seg!

    28. Den avisa kan la den artikkelen reise dit sola aldri skinner for det her er bare dratt ut i alle retninger. Som Barne og ungdomsarbeider som jobber i en barnehage så ble jeg veldig glad for det du skrev. Ja sikkert de som ikke har noe forhold til barnehagen eller kommer tett nok innpå oss faglig har nok lett for å tro at jobben er bare kos osv. Å jobbe i barnehage er helt klart ikke et sted for alle å jobbe,det kreves utrolig mye av vi som jobber der og det er tøffe tak men også mye glede og morro. Vi er underbetalt som de synger etter, men det sier vel mer om vi som jobber der i åresvis likevel 🙂 Fin sak å sette på dagsorden i form av den flotte jobben vi gjør og en takk til oss fremfor at media snur det til sin fordel og at de vil prøve å sette deg i ett dårlig lys.. Helt unødvendig! Stå på pappahjerte jeg sier takk til deg for å løfte oss barnehageansatte frem 🙂 Jeg skjønte helt klart hva du mente!!

    29. Men i alle dager, journalisten kan da ikke ha egne barn? Eller så er det en ufordragelig måte å leke pappa/mammapoliti. Jeg tror vi alle tenker slik en gang i blant. Og ja, HURRA for barnehageansatte. De er legender! Noen ganger går jeg ut fra barnehagen og tenker åssen KLARER de å holde en så jækla positiv tone. Selv har jeg sutret fra vi gikk ut døren hjemme omtrent. Greit det er før første kaffekopp, but still.

    30. Jeg elsker jobben min, til tross for at det føles som de ansattenoen ganger har 100 sykedager. Og jeg digger sånne som deg som ser greia og kan tulle med det. For ja det føles som 100 hylende tiltidet, men jaggu er de engler og. Tenk å få 100 koser, og jublende glede når en pedagog lover unga kakei morra for sjefen hans er borte.. og at de da kan låne lego av sjefen uten at hun har angst for timer med bygging etterpå.
      Digger deg, og kona.

    31. Når du skriver offentlig for så mange mennesker som du gjør, må du regne med litt kritikk av og til.
      Jeg tror absolutt ikke det var vondt ment, men når du fremstiller barnehager på en så til de grader lite flatterende måte som du gjør, synes jeg det var på plass med en reaksjon.
      Jeg synes at du bør tenke deg om før du kommer med slike lite hyggelige karakteristikker av en stor og viktig bransje som barnehager utgjør.
      Denne arbeidsgruppen trenger og fortjener det stikk motsatte ? nemlig fokus på barnehagefaget og alt det meningsfylte de driver med. På den måten vil man også få økt statusen til yrket.
      Jeg hadde håpet at du, med din inderlige barnekjærlighet og åpenbare store kunnskap på mange områder, kunne vist tydeligere at du har forstått det. Da hadde du virkelig hyllet, ikke bare de barnehageansatte, men også barnehagen som arbeidsplass.
      Du er faktisk med på å opprettholde en del gammelmodige vrangforstillinger om barnehager, og du er i hvert fall ikke med på å øke rekrutteringen av kvalifisert personell til barnehagene på denne måten. Selv om hensikten med innlegget ditt var god og du prøvde å være morsom, så synes jeg dette i grunnen bare var trist.
      PS: Innlegget er skrevet av meg selv på mitt eget initiativ umiddelbart etter å ha lest innlegget ditt. Dette er ikke noe redaktøren i ØP har initiert. Det er for øvrig litt skuffende at du antyder at vi journalister lar oss styre på den måten.

    32. Jeg er barnehagelærer, jobber i barnehage og elsker jobben min. Gårdsdagens blogginnlegg fikk meg til å føle meg stolt og satt pris på som barnehageansatt. Så tusen takk! Forstår ikke på noen som helst måte at det kan føles krenkende, og hvorfor skal vi være så seriøse og hårsåre. Nei, senk skuldrene og prøv å le litt i stedet. Lykke til videre til både deg og snart kona di!

    33. Sigrid Ringnes:
      Det som er virkelig skuffende (og egentlig litt provoserende) her er din håpløst bokstavelige tolkning av inlegget…
      Å lese mellom linjene og ikke å ta alt så bokstavelig er evner man virkelig burde kunne forvente at en journalist besitter?

    34. Så hjertens Enig!! Har selv undret meg en del i det siste om hva som har skjedd med dagens journalister og media, for det meste de spyr ut er sutmaga negativt oppgulp…. Fryktelig leit at det har blott slik! FANTASTISK at du tar det opp på sånn en flott måte❤👏👍✋

    35. Sigrid Ringnes: Kødder du? Om du utdanner deg til journalist, og dette er resultatet, ja da ville jeg prøvd å få både pengene og årene tilbake. Total skivebom, og ikke én eneste fornuftig analyse av Peters innlegg. Du skriver også at en bør være forberedt på konstruktiv kritikk. Jeg leste ingenting konstruktiv i artikkelen din. Den oste derimot av misunnelse og desperate angrep. Hvordan kan noen tolke noe så over stokk og stein?! #farout #hjelpjegerjournalist #halmstrå

    36. Til Sigrid Ringnes: Hva med å lese Pappahjertes innlegg en gang til? Gjerne med et åpent sinn og med humor i tankene. De fleste innleggene hans er humoristiske og jeg ler så jeg griner noen ganger. Jeg kan ikke se noen grunn til å lage en nyhetssak ut av dette.
      Pappahjertet; du er fantastisk, jeg elsker hvordan du skriver, og du setter ord på ting som jeg kjenner meg sååå igjen i 🙂 Har en sønn på 2 år! Etter innlegget ditt så kunne jeg ikke annet en å takke de ansatte i min sønns barnehage. De er fantastiske på alle måter. Jeg heier på deg, tommel opp og hige five 😉

    37. Sigrid:
      Problemet her er at du har mest 1 innlegg, og totalt misforstått det. Du tok deg ikke bryet med å gjøre research (bl.a tidligere innlegg skrevet om barnehager), eller med å kontakte personen som skrev innlegget. Siden du kaller deg selv en journalist, syns jeg det er kritikkverdig.
      Hadde du gjort jobben din skikkelig, hadde du nok kommet frem til at Peter har gjort en ganske god jobb med å ‘framsnakke’ barnehage/barnehageansatt. Han har nok mest sannsynlig gjort en bedre jobb enn hva du har gjort hittil også.

    38. Jeg trodde journalister sin jobb delvis bestod av å gjøre reasearch og grundig forarbeid, det har åpenbart denne jornarlisten glemt og hennes resultat blir deretter. Ett raskt søk i arkivet på bloggen din gir flere treff på innlegg der du viser hvor takknemlig du er til de som jobber i barnehage. Mine personlige favoritter er: “Takk til dere som ser” og “Takk til deg som skjeldent får det”. Her treffer du for meg nerven i hva de fantastiske menneskene som jobber i barnehage gjør og er for våre barn. I mine barn sin barnehage er mottoet: “jeg blir meg, i møte med deg” dette klarer de ansatte å etterleve hver bidige dag, gjennom snørr, tårer, regn, sol, slaps, snø, latter, neglsprett, hoste, leven og lek. Entusiasmen, innlevelsen og engasjementet disse viser til MINE barn er så ektefølt at de går en skuespillet på nasjonalteateret en høy gang. Jeg takker de hver dag, og er i nesegrus beundring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg