En “mann” blant menn

I dag har vært en sånn dag igjen. En dag der jeg får bekreftet at selv om jeg er relativt grovkornet, skjeggete, tøff, sterk og full av kule banneord, så er jeg ikke mye til mann.

 

 

For i dag kom nemlig snekkeren tilbake for å gjøre ferdig terrassen. Og selv om materialer hadde blitt kjøpt inn og alt var i boks, ble Norges mest uhendige håndverker sendt ut for å kjøpe mer. Og livredd for å bli avslørt som det ubrukelige håndverkeremnet jeg er, bare nikket og smilte jeg som en godt trent papegøye da jeg fikk instruksjoner om hva som skulle kjøpes.

22 ganger 173, ja. Impregnert og fine, ikke fulle av kvisthull. Har dem ikke 173, kjører vi 198. To på fire og en halv, eller fire på halvannen og to på én. Og jeg bare:

– Øøøh, ja ja, selvsagt! To på én, got it.

Men da jeg sto der, midt på den enorme trevarehandelen, følte jeg meg fort som en fisk i en ørken. Hva i all verden gjør jeg her og hvor begynner jeg? Og hva heter det egentlig? Trevarebutikk? Plankehandel? Spikerkiosk? Dessuten hadde jeg på meg slip-ons og hvite halvsokker. Ikke en bra start 😉

I panikken som bredte seg, snappet jeg heftig for å ha noe å gjøre mens jeg gikk rundt og så ut som en and på skøyteisen, uten at det hjalp stort. Noe denne videosnutten kan bekrefte 😉

 

 

Enden på visa ble heldigvis at vi fikk gjort alt vi skulle og at terrassen nå endelig er ferdig! Og det er selvfølgelig mye takket være at jeg ikke tok i så mye som en skrue hele dagen, haha! Men jeg klarte tross alt å finne og kutte planker helt på egen hånd og det får være mer enn godt nok for én dag.

Jeg våknet tross alt med 37,001 i manflu i dag 😉

 

/ God bedring, du stolte snekker 😛

Les flere innlegg fra “håndverker-serien”:

P.S. Alle snuttene er hentet fra dagens story på Snapchat. Klar for mer fjas? Sjekk ut Pappahjerte på Snæpp 🙂

* Følg Snekkerhjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Hvis menn definerer feber som over 37 grader og ikke over 37,5 som kvinner, så forklarer det hvorfor de blir så utrolig mye sykere enn det damer gjør! haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg