15 tegn på at dere ikke er nyforelsket lenger

I starten av et forhold er alt bare rosenrødt og stjerner i øya. Men så.. på et eller annet tidspunkt endres det, uten at noen egentlig får det med seg, litt på samme måte som med stemmeskiftet. Har dere krysset grensen? Her er 15 ørsmå hint på at dere muligens ikke kan defineres som nyforelsket lenger.

1. Tekstmeldinger
Har gått fra dette…

 

Til dette…

 

2. Sengekos
“Sengekos” går fra å bety intense netter som i en fransk film som får det til å dugge på brillene, til å nå bety utelukkende hvor deilig det er å krype under dyna etter en lang dag. For å sove. Så lenge som mulig.

3. Man slutter å late som
Før eller senere må man bare stikke fingeren i jorda og innrømme at man muligens oversolgte på et par punkter helt i starten. Man slutter å kle seg som om man skal på prisutdeling og bryter ned fasaden bit for bit, til bare joggebuksa står igjen. Man blir nødt til å fortelle at man ikke har truger i kjelleren, elsker spennende toppturer eller drømmer om å bo på et italiensk vinslott. Først skammer man seg, men så viser det seg heldigvis at partneren er like ille. Hun har på ingen måte tenkt til å gjennomføre det kveldskurset i klassisk massasje, eller lage egen kleskolleksjon.

(“Yes, jeg digger å vaske” – løgn fra nyforelsket mann, 2011)

 

4. De små tingene
Alle de små tingene som var så sjarmerende, søte og nusselige i starten begynner å irritere vettet av deg. Som måten han sutter på pistasjenøttskallet på eller det at han tar av seg sokkene sine overalt. Det kan være måten hun kremter på når hun ser på tv, eller at hun aldri finner nøklene sine i den altfor store veska si. Hvordan kunne noe så irriterende noensinne ha vært søtt og nusselig?!

5. Middag
Da dere først møttes var det retter så flotte at Hellstrøm applauderte, laget på råvarer med eksotiske navn som ingen klarte å uttale. Det var appetittlige desserter til hverdags og gallamiddag i helgene.  Du vet dere har kommet et steg videre når det er spaghetti. Igjen. Fordi det er så praktisk. Og fordi alle i husstanden liker det.

6. Hjemlengsel
Du gleder deg til å komme hjem fra jobb for å møte kjæresten din igjen, mest av alt fordi du har kommet opp med et argument som kan sørge for at du vinner den krangelen som du så godt som tapte i går kveld.

 

7. Tid
Som nyforelsket ligger man gjerne oppe halve natten og småfniser mens man prater om livet, kjærligheten, alt og ingenting. Man stryker hverandre på ryggen og kan ikke få nok av hverandre. Etter en stund nøyer man seg med et lite godnattkyss, før man snur seg til hver sin side og kjemper om å få mest mulig dyne.

8. Kommunikasjon
Man fortsetter heldigvis å sende søte meldinger og tulle med hverandre, men gjerne over sosiale medier mens begge sitter i samme sofa.

9. Det lille under
Fransk åpning, blonder, frekke detaljer og Victorias hemmeligheter er sånt man bare bryr seg om i starten. I et godt etablert parforhold blir man fornøyd bare man får en kveld uten posete t-skjorter, hullete pansertruser eller den fryktede Sparetrusa. Og for ikke å snakke om barberingssituasjonen, som går fra glatte legger til at dama kryper inntil deg i senga og sier: “Å så deilig… Nå er det så lenge siden jeg har barbert leggene at det ikke stikker lenger…”

 


En klassisk sparetruse i aksjon (@pappahjerte på Instagram)

10. Kyss
Romantiske, våte kyss fulle av fyrrig lidenskap og fyrverkeri er erstattet med to kalde nebb som raskt gnisser inntil hverandre i forbifarten.

11. Romantikk blir logistikk
Det koselige ved å holde rundt hverandre når man legger seg for kvelden, blir overskygget av alle problemene. Det blir for varmt, man får hår i øynene, det klør, hvor skal man gjøre av den ekstra hånden som blir liggende i klem etc. Romantikk har blitt til logistikk og kjærligheten har forlatt senga.

12. Date night
Dere dropper kinoturer med småkyssing på bakerste rad for å sitte hjemme i sofakroken og se på Hellstrøm rydder opp. Og dere elsker det.

 


13. Nå koser vi oss
Kvalitetstid for et nyforelsket par er å tilbringe en time i armkroken med fyr i peisen og litt rolig Celine Dion i bakgrunnen. Etter noen år setter man enormt mye mer pris på litt alenetid på ramma så man får gjort unna noen brett med Angry Birds.

14. Pikante gleder
Lekne tanker om hva man kunne gjort på kjøkkenbenken lever fortsatt i beste velgående. Han kunne tenke seg en matbit og hun skulle gjerne få ryddet litt. At det derimot skulle foregå noe seksuelt på nevnte kjøkkenbenk er derimot altfor uhygienisk, upassende, upraktisk og uaktuelt.

15. Det prompes
Det trenger ikke være i dag, det er ikke nødvendigvis i morgen, kanskje ikke heller i år. Men en eller annen gang vil en av dere bryte stillheten og forholdet vil aldri bli det samme igjen. Det er som en klok kamerat av meg en gang sa det så flott: Det kommer et punkt i et hvert forhold der man slutter å ha sex og begynner å prompe.

 

Men til tross for alt dette…
Den største forskjellen på å være nyforelsket og å være i et etablert forhold, er at man holder sammen til tross for alt dette… For det er først når den stormende nyforelskelsen har lagt seg og all sminken er fjernet, at man kan finne ut om det er liv laga. Å være nyforelsket er enkelt, å elske hverandre når alt som er igjen er joggebuksa, det er det som er ekte kjærlighet.

/ lik hvis du er enig i minst 5 punkter

Les også:
Ukas krangel – Nyttårsforsetter
Ukas krangel – På sengekanten

*Følg Pappahjerte på Facebook*

222 kommentarer
    1. Jeg elsker å lese innleggene dine. Noen ganger, så slår de meg så veldig bra. Jeg satt og smilte når jeg leste dette innlegget, fordi det er så sant. Omg, bra det er en blogg som denne, den muntrer opp dagen.
      Stå på videre!

    2. Ler meg i hjel! Akuratt slik det blir når ein har vært sammen i snart 12 år 😊 men deiligt med familieliv og dei små gledene vi gjør for kvarandre 😊

    3. Jeg ler meg rett og slett i hjel! Du (dere begge to) er fantastiske på å skrive! Har akkurat oppdaget bloggen din og den er fantastisk! Er så mye å kjenne seg igjen i og le av:-) fortsett sånn!

    4. Haha, er så enig i alt dette 🙂 Fantastisk bra skrevet 🙂 Morro å lese at det er flere som har det sånn og elsker det 🙂 Ekte kjærlighet, det er det beste som finnes 🙂

    5. Eller når man er nyforelska så fjerter man ikke,,,,,, i alle fall ikke så kjæresten hører,lukter osv osv, man klemmer inne gassen til man må “ut med søppla” og tar gassutslippet ute så naboens flotte rosebusk vissner på flekken med ett ssssssss.s..ss…s..s.s…. Når man har da bodd sammen og fått x-antall unger,er man bare glad fisen ikke slippes når man har krøpet under dyna,,legg merke til UNDER dyna,,,fordi man har ventet i 14 dager på å få reparert ovnen som tok halvkvelden under siste lynnedslag….Eller at mora di ikke sitter og skal se “skal vi danse” i stua der selvfølgelig godstolen befinner seg 😉 Ellers så gjør kjærlighet blind,,men jaggu gjør det noe med luktesansen også,med tanke på at ens kjære kan fjerte så blomst og bie dauer,og du bare sitter der uten så mye som å trekke på øyenbrynet,,,, og ja,,,damer fjerter de også 😉 😉

    6. Du er rå!!! Haha!! Koser meg alltid når jeg leser de herlige innleggene dine:) Og du har helt rett! Det er når nyforelskelsen er borte, man vet om det er ekte kjærlighet!;)

    7. Hahaha! Kunne ikke vært mer enig i så og si alle punktene her 🙂 Leste dem høyt for mannen i huset, som kom med spørsmålet: “er det noen som har vært å observert oss i huset her eller?”.
      Så kommentaren min må vel bli: FANTASTISK og så ufattelig SANT! Ler så tårene triller her! 🙂

    8. Gliste godt når jeg så eksempelet på sms, den siste var som tatt fra mobilen til meg og typen. Vi har vært kjærester og samboere i 7 år nå ❤️

    9. Jeg kunne lest det du skriver i det uendelige.. Detaljene er like godt formulert som i en av de toppselgende bøkene til Jo Nesbø! Jeg er imponert! Og ikke minst må man jo få sagt hvor enig jeg er:) fin lesing! Gleder meg til fortsettelsen 🙂

    10. Jepp, dette stemmer… Bortsett fra pkt 7; Man kjemper ikke om mest mulig dyne – men kaster dobbeldyna og går til innkjøp av to enkle dyner av bedre sort.. 🙂

    11. Så artig skrevet, for ikke å glemme at miten av senga blir okkupert av den tredje som skal ha dyne å breier seg mer enn mannen.

    12. Ligger i senga og fniser. Prøver å være stille. For samboeren har sovna. Selvsagt med ryggen til 😉

    13. Her har vi vært gift i snart ett halvt år og har nettopp begynt med småflørting og lekeslost før vi sovner (igjen), men mye annet du skriver er vell sant! Men her promper vi selvfølgelig sommerfugler og honning, eller noe sånt!

    14. Samboeren og jeg har vært sammen i godt over tre år og jeg kjenner meg veldig igjen i dette her! He he moro! Du er god på å skrive å formidle 🙂

    15. Utrolig skrevet 🙂 Tror nok at mange tror at ett forhold er rosen rødt og ikke har noen problemer,men sånn er det ikke..For at ett forhold så mååå me jobbe med forholdet 🙂

    16. Utrolig skrevet 🙂 Tror nok at mange tror at ett forhold er rosen rødt og ikke har noen problemer,men sånn er det ikke..For at ett forhold skal funke så mååå man jobbe med forholdet 🙂

    17. Jeg satt faktisk og tenkte i stad “lurer på om favorittbloggeren har kommet med et nytt innlegg?” Det tok ikke lange stunden før jeg fikk svar på den tanken! Hahha, som du tar ting på kornet. Skrivemåten din er fantastisk og jeg elsker hvert eneste innlegg like mye!

    18. Må si at dette hørtes litt trist ut. Har vært sammen med min kjære i 7 år og er fortsatt slik som du beskriver som nyforelsket. Vi er gjerne oppe halve natten selvom vi skal tidlig opp, og kyssingen er uforandret 🙂 kanskje vi er heldige 🙂 sku ønske såfall fler holdt på nyforelsket stadie som beskrives i dette innlegget .

    19. Oj. jeg er 20 år og kjenner at jeg gruer meg til å bli gift, blir det virkelig sånn? og kan du skrive et innlegg med alle de gode tingene også 😛
      hehe, blei litt svett i trøya

    20. Liv Vadla: Hahahaha! 😀 Nå har vi hatt høytopplesning av kommentaren din her og måtte knipe igjen båda två 😀 Hahaha 😀 Takk for en god latter x-)
      /High five!

    21. Jeg har faktisk aldri vært i et forhold før, og kjenner at dersom det er SÅNN det er når forelskelsen går over, ja, da tror jeg ikke et forhold er noe for meg.

    22. Jeg ler meg ihjel! Det der var som om du skreiv ifra livet til mamma og pappa sånn de har fortalt det !! Hahaha

    23. Charlotte: Wooow, dæven døtte sykkelstøtte (for å formulere meg langt mindre bevinget). DET var store ord. Tusen tusen takk for det, Charlotte 😀
      /Haifai!

    24. Natalie: Serr? El magnifico! 😀 Tusen takk for det, Natalie! Og hei, du vet like godt som meg at det ikke er noe vits å smile så stort for at snøen er måkt vekk, for før du vet ordet av det, så er den tilbake i enorme mengder igjen 😛
      /Goood kveld og høy fem!

    25. Gift Mamma, Jenny Marie: Oh just you wait 😉 Men hey, grattis som relativt nygift 😀 Selv driver vi og utsetter bryllupet her, men kanskje til sommern. Eller neste. I hvert fall før 2017 😛
      /høy fem!

    26. Å gud! Det her er jo så sant! Og jeg elsker det nye livet når det er sånn! men skulle ønske min bedre halvdel kunne gjort prompene sine mer stille og mer diskré, i stedet for å løfte på rompa og la det brake.. 😀 Alt stemmer jo! Helt fantastisk skrevet!

    27. Ja dette va morsomt samtidig tenke æ åh nei har vi blidt så kjedelig fordi vi faktisk elske helstrøm 😀 men til tross for alt dette gifter vi oss i august å ser frem til å ta steget videre sammen :)snorkingen som var søt når man va forelsket er nå erstattet med ørepropper på natta. Dobbel dyna har blidt til 2 stk dobbel dyne osv men jah ville aldri vært for uten:D <3

    28. Hvem er keen på kveldskurs i massasje? Hvem gidder å bruke tid på å lage egen kleskolleksjon? Hvem sender sååå mange smileys til Noen EVER? Hvem vil heller tørke kjøkkenbenken fremfor sex på kjøkkenbenken? Man er ikke nyforelsket for å ville de tingene der, man er gal og totalt blottet for ambisjoner

    29. Hahaha, min kjære har alltid prompa, og husker jeg lo like godt hver gang før (så lenge de ikke luktet død fisk), nå legger jeg ikke engang merke til det (så lenge de ikke lukter død fisk) 😀 Kjenner meg godt igjen på alle punktene og elsker det 😉 Vært sammen med min kjære i 7 år 😉

    30. Undrende:
      Såå enig!
      Takk pappahjerte, forholdet jeg er i er tydeligvis helt unikt, og veldig lite traurig i forhold til mange andre.. <3 <3 <3 BB fredag i morgen 😉

    31. Hehe. Dette var (dessverre) kjente saker. Prompinga går ikke ubemerket hen, men det hindrer en ikke i å slippe på trykket i sofan foran Hellstrøm …
      Rart at vi alle er sååå like?!

    32. Faaantastisk!! 😀 Heldigvis er ikke kyssingen her noe mindre av (sikkert fordi jeg er så “avhengige” av de). Men kjærest klager ikke (så mye). 😉 Vet jeg må lese bloggen din oftere, for dette var morsomt og lese! 🙂

    33. Den traff som et blinkskuddet gitt :p Nå har jeg kommet ut fra et forhold der alt gikk til dundas etter 7år. Men kunne enkelt se det på den måten selv. Dere får holde godt på hverandre. It a little hard to write down on norwegian but i tryed. I wish both of you good luck 🙂 By the way keep up with the good work. Ill keep on reading.

    34. det er ikke i natur hos alle mennesker å omgås samme person hele tiden.
      Giftemål er unaturlig, det er ingen andre skapninger i naturen som “gifter” seg

    35. Punkt nr 11 var problem fra dag én altså! Hærregud noe så upraktisk som å ligge tett i senga. Derfor insisterte jeg hardt på at min 180-seng skulle inn når vi flytta sammen :p
      Ellers, bra liste! Kan også tilføye at den stoore hjørnesofaen som skulle funke perfekt til horisontale kosestunder, nå funker perfekt til å underholde oss i hver sin ende. Lenge leve godt armslag!

    36. Hei.
      Først og fremst må jeg bare si at jeg digger bloggen din. Fint at noen menn faktisk bruker deres “riktige” hodet for en gangs skyld 🙂
      Anyway, har kjæreste, og vi har vært sammen i snart ett og ett halv år.. vet at det ikke kan sammenlignes med noen som har vært sammen i mange flere år, men likevel. Tror fortsatt jeg og gutten min er på det nyforelskede stadiet. Vi tuller om så mye og jeg kan snakke med han om det meste av mine personlige tanker.
      Vi gjør så mye kleint sammen, halvparten tørr jeg ikke si til offentligheten men han er min bestevenn og kjæreste. Og jeg elsker han så utrolig mye, og han kjenner meg så godt. Derfor var det så morsomt for meg å lese disse punktene, hvert fall det siste. Han promper stadig vekk og jeg blir mer flau enn sinna, og de gangene jeg holder på dem, blir jeg også så sykt flau 😛 Jeg føler at hele meg rødmer.
      Jaja, that’s me i guess. Men er ikke alltid man finner en som gjør deg hel og som fyller de tomrommene dine inne hjertet ditt. Jeg og han har kanskje bare vært sammen i ett og ett halv år, men på mange måter vet jeg at vi er sjelevenner. Han reddet meg fra mitt indre monster. Og han redder meg hver dag. Jeg ville ikke vært her på jorda uten han. Han er min helt, og jeg sier bare at det fortsatt finnes noen helter man kan stole på. Hvert fall de man elsker. 🙂

    37. har fulgt med på bloggen din en stund nå og jeg må bare si det at du skriver sinnsykt genialt! også din kjære skal ha creds! når jeg leser hva dere skriver ser jeg for meg det, elsker skrivemåten din!

    38. Fantastisk
      Mye kjent her etter 16års ekteskap
      Så fantastisk heldig jeg er som har funnet en mann som elsker meg tross alle mine skavanker

    39. Oj…her er det utrolig mange som lever livet sitt med feil person…
      Det endrer seg nemlig ikke om man er med den rette 🙂

    40. hahahaha… morsomt som vanlig fra deg 🙂 Mye på gjenkjennelsesfaktor her.. Dog er det sånn at uansett hvor lenge vi har kjent hverandre fruen og jeg så er det en ting som ikke skjer..og det er rakkarøkarer fra de bakre rekker.. Det skjer liksom bare ikke 🙂

    41. Mange treffende punkter her! Det er langt fra den gangen vi satt alene i solnedgangen på en strand i Thailand og hele verden var bare oss to.. Nå, 12 år senere sitter vi med tre unger og prøver å få tidsklemma til å gå opp – som alle andre – og 90% er absolutt ikke definert som romantisk, men vi lever og samarbeider, krangler gråter og ler sammen og kan fortsatt sovne sammen i sofaen under samme teppe når sistemann endelig har sovna .. da er ikke livet så vondt å leve likevel ..

    42. Alt her stemmer stort sett, eneste som eg ikke var helt ening med at han lyver som nyforelsket på hva an liker å gjøre og (trugene i kjelleren o.s.v.). Med min eks ble det slik at hun sluttet å bli med på de tingene da forelskelsen begynte å ebbe, mens eg dermed sluttet også med dem fordi hun ikke ville være med lengre. I mitt nåværende forhold har eg bestemt meg for å ikke fire på de tingene eg liker å gjøre fordi hun ikke vil lengre, men fortsette med mine saker.
      Det ble ikke lett for henne da eg faktisk viste meg å være den eg utga meg for fra A til Å, men vi har kommet til en balansegang der. Eg tror at der er mange mannfolk som blir veldig fortvilet og besviken når dama viser seg å ikke være den personen hun utga seg for da de var nyforelsket. Da mener eg i henhold til de sakene hvor de “hadde felles interesser”. angående alt annet så tror eg de fleste mannfolk er mer forståelsesfulle og faktisk til dels glade for.

    43. En ting som slår meg er..: i starten kunne vi vise oss nakne for hverandre nær sagt hvorsomhelst.. og det å dusje sammen var jo fantastisk herlig .. Nå? Jo, vi kler på oss og dekker oss til og låser døra til badet i frykt for at vi kan komme til å se hverandre nakne igjen.. Hva skjedde her??

    44. Hahaha. Mange gode poeng her.
      Har vært sammen med min kjære i 4 år nå og vi sover forsatt tett inntil, hele natta i dobbeldyne.
      Vi ligger å prater om livet og fremtidsplaner halve natta (ikke hver natt, men av og til. )
      Vi kysser, dype våte kyss, hver dag, flere ganger om dagen. Før vi går på jobb om morgenen, når vi kommer hjem på ettermiddagen, alltid før vi legger oss til å sove.
      Vi passer på å dra ut å gjøre kjæresteting bare vi to innimellom også.
      Og ingen promper i den andres nærvær med vilje. Ikke fordi det gjør noe, men det er greit å gå på badet elker ut på verandan.
      Men vi gjør definitivt flere av tingene på lista.

    45. Må innrømme at jeg synes dette er mest en stereotyp. Dette er bare sant om man velger at det skal være det. Etter 17 års ekteskap er forholdet fremdeles fullt av forelske, spenning (både fysisk og på andre plan). Ikke fordi det har blitt sånn av seg selv, men fordi vi har valgt å jobbe med det 🙂 Den største forskjellen er at vi har et mye dypere, sterkere og med solid forhold til hverandre, med mye bedre gjensidig forståelse.

    46. Haha! Dette er så bra skrevet og så sant! Igjen treffer du spikeren på hode 😉 du har talent!!! Tusen takk for at du gidder å bruke tiden din på å dele sånne innlegg med oss 🙂 God helg!

    47. Etter snart 4 år er faktisk over halvparten av disse tingene “Inntakt” eller hva jeg skal si! Maten har faktisk blitt bedre, og klissete sms’er er definitivt noe vi er flinke til (Men vi ler av de senere da).

    48. hmmmm kjenner meg ikke igjen her jeg…. har nå vært gift i 33 år og enda får jeg kyss og klem hver morgen og kveld hver gang vi møtes etter jobb og når vi lager met eller bare den ene skal hente noe i et annet rom… får sms om hvor mye han savner meg og lengter etter å komme hjem til meg… vi har 4 voksene barn og 5 barnebarn og selv om jeg ikke har passert 50 enda så må jeg si at min mann og jeg har det helt topp og fyller hverandre helt ut og gjør ting sammen. Så langt er mitt liv perfekt for meg <3

    49. ….sååå vittig…og heeelt sant!!!! Du har en fantastisk god penn, og får meg alltid til å humre godt for meg sjøl i sofaen :):)…til og med gubben får med seg det du skriver (og han har vel knapt brukt ordet blogg i noen som helst sammenheng før)…kanskje det har en sammenheng med at vi har to små karer i heimen – en på 2 år og en på 4 mnd – og kjenner oss riiimelig godt igjen i det du skriver, både som herr og fru og som foreldre… takk for innlegget og en god start på dagen!!
      Desirèe 🙂

    50. Fantastisk innlegg! Er imponert over skrivemåte samt hverdagssituasjoner de fleste av oss kan relatere seg til! Fortsett med detta, er både til trøst og underholdning for oss som lever et lignende liv som deg, uten å¨være nyforlska lenger:)

    51. Seriøst!? Tar du på deg æren for å ha kommet på dette??? Jeg har nettopp lest dette innlegget, med samme innledning med hvordan tekstmld endres og alt – kan det ha vert et som var skrevet på engelsk? Trodde først det var casakaos sitt, om forelskelse og etterelskelse men der var ikke sms bilder med. Selvfølgelig kan mange skrive om samme tema, men må si jeg mister litt respekt for deg om du ikke gidder henvise til at du har skrevet av andre artikler…

    52. Ler så jeg griner. Har vært sammen med min kjære i snart 19 år, de første tre-fire av disse årene var vi i kategorien nyforelsket. Nå er der akkurat som du beskriver ovenfor. Før kunne man nesten ikke vente til kvelden kom så man fikk lagt seg for å kose. Nå kan man nesten ikke vente med å bli ferdig med kosen så man får lagt seg til å sove 😉 Og det er svært få ting man finner sjarmerende, gitt! Likevel så kunne man ikke tenkt seg å ha det annerledes, er det ikke flott?

    53. Akkurat slik er det. Jeg har snart vært gift i 25 år og jeg ser noen kommenterer at det er trist at det blir sånn. Nei det er ikke trist. Det er trygt og godt og man kan vasse rundt i sidrumpa joggebukse, usminket, se på Helstrøm og Luxusfellen. Vi er riktignok litt jålete i materien blitt og spiser treretter med god vin en tirsdag., i joggisen. Det er når vi har kommet så langt at jeg kan si at det er ekte kjærlighet og ment to be.

    54. Det som ofte glemmes er at DET ER HELT GREIT! For et mareritt det det ville vært om vi ikke var istand til å gå fra å være forelsket til å elske. Tenkt hvor stressende det ville ha vært, vi ville ikke hatt tid til å faktisk bli kjent med personen vi forelsker oss i, for vi ville vært for opptatt av å hele tiden være “perfekt”.
      Takk, men nei takk, jeg gleder meg hver kveld når vi har installert oss i sofa med noe godt og en god film, da føler jeg tryggheten og ro.

    55. Undrende: Hei, takk for kritisk røst. Her kommer punktvis svar. 1: En massasjeterapeut. 2: Folk som er interessert i mote. 3: Nyforelskede folk sender de rareste ting 😉 4: Slitne småbarnsforeldre. Om man er gal og blottet for ambisjoner er jeg også litt usikker på, men for all del, du skal da få mene det hvis du vil 😀
      /God fredag! 🙂

    56. Du glemte en ting; når han SLUTTER Å LATE SOM han ikke er så veldig interessert i fotball 😉

    57. Tara: Tusen takk for en kjempefin og ærlig historie, Tara 🙂 Høres ut som du har funnet den rette for deg her i livet, spørru meg. Den man kan være ærlig og helt usminket sammen med, den skal man ta vare på 🙂

      Og hey, halvannet år er jo ikke verst. Da hadde vi allerede rukket å få barn vi 😉

    58. thatslifewithailin: Halloisen! Tusen takk for det 😀 Ja hu Christina er ikke så dum serru. Skal sørge for å overrekke komplimentet 🙂 Og du, ha en knallball helg! #tacofredag #søppel-tv 😉
      /Haifai

    59. Sandra sømo.: D Takk for det, Sandra aka Hobby Bitch. Pga tregt nett kommer jeg ikke inn på bloggen din (sitter på toget), men merker jeg er veldig nysgjerrig på hva den tittelen innebærer 😀
      /Høy fem!

    60. Hermine: Det er jo skavankene man elsker mer enn alt det andre etter hvert 🙂 Selv om de også kan være irriterende selvfølgelig 😛 Men tenk så kjedelig å være sammen med en skavankfri barbiedukke. Nei, da tar jeg heller litt ugrasiøs hverdag 🙂

    61. DX: Haha, deg om det. Tror ikke det finnes noen fasit på dette, men fint at man opplever ting forskjellig. Etter man får barn så endrer ting seg i hvert fall og godt er det, for jeg hadde ikke hatt ork til sånn nyforelsket nusseduss susselusse opplegg nå 😀

    62. Geriatriks: Haha! Nei det går lite i hekkens fyrverkeri her også, men vel… tja, man går kanskje oftere ut med søpla til egnet tidspunkt etter hvert eller lurer på hva bikkja har spist for noe rart 😉 Men enig i at det er den siste barriere.

    63. Joe: Haha, nei det er så uendelig mye mer verdt å slappe av på sofaen etter at barn er lagt og alt husarbeid er gjort, enn å sitte på en strand i thailand, sippe drinker fra en hengekøye og hele den greia der, men det vet man jo ikke før man en dag innser at ting muligens har forandret seg en smule 😀

    64. Matti: Hei Matti, takk for kommentar. Nei det er jo satt litt på spissen, men jeg mener bare at i startfasen så oppfører man seg litt som på et jobbintervju og overdriver alle interessene og det positive ved seg selv. Jeg ser fortsatt på UFC, drar på fisketurer og bruker unødvendig mye tid på tull som bare interesserer meg, men jeg er kanskje ikke såååå glad i å holde det rent og ryddig i huset som jeg ga inntrykk for i første “jobbintervju” med kjæresten 😀

    65. Anonym: Hahaha! Ja vel, da håper jeg du kan kopiere inn linken til det innlegget ellers bes du vennligst om å slutte å finne på tullball. Dette innlegget er 100 % mitt hele veien, så hvis du har lest det samme et annet sted, så er det evt. de som har kopiert min tekst. Men som sagt: Bring meg linken som viser at jeg tar feil. I så fall skal jeg spise hatten min, kalle mitt neste barn for Bartefrans Mc Big Mac og flytte til Østen for å begynne å jobbe som fakir.

    66. Desirée: Tusen takk for kommentaren, Desirée 😀 Digger når menn blir nødt til å svinge innom bloggen, for jeg vet at den sitter langt inne 😉
      /Høy fem!

    67. Var dette innlegget egentlig negativt? Mener du at det er negativt å ikke være nyforelsket, hehe? 🙂
      Men vell, det er fint å være forelsket uansett om det er nyforelsket eller vært forelsket en stund :-)! Jeg har vært forelsket i min kjæreste i over 1/2 år, og ingenting føles annerledes enn første dagene jeg var forelsket i han.
      🙂

    68. Snakk om å ta ting på kornet – dette var spot on! Min mann har holdt ut med meg i 21 år og forholdet vårt er akkurat som du beskriver det her 🙂 Hurra for kjærligheten!

    69. May Britt Doksæter: Haha! Jeg har vært ærlig siden dag én på at jeg ikke utstår å se på fotball. Så utroooolig kjedelig!! Håndball derimot, det er en sport for konger 😉

    70. Xx: Jøss… Jeg har egentlig helt motsatt erfaring faktisk. Men kanskje man har lyst til å spare litt på magien og nakenheten da, slik at ikke alt blir hverdags. Er jo helt greit det også, hvis det funker for dere da. Rett opp og ned nakenhet er jo ikke noe sexy uansett, så kanskje det ikke er noen krise å dekke seg til? Vettu hva jeg sier: Whatever floats your boat 😀

      P.S. Send meg en mail hvis du ønsker en seriøs preik om dette. Jeg er ikke så aller verst på litt light “parterapi” 😀

    71. Haha, ler så jeg griner. Her var det bingo på minst 14 av 15… Jeeeez. Kunne sikkert lagt på et par til og. (Og hvorfor i huleste må mannfolk slenge fra seg sokkene sine overalt!?!?)

    72. Fant bloggen din idag og må si jeg DIGGER den! Elsker sånne menn som deg som tørr å stå fram med sine følelser 🙂 Sønnen din er virkelig heldig som har en pappa som deg!
      jeg lurte på en ting, bor dere sammen med barnemoren? da jeg leste historien om deg fikk jeg et inntrykk av at hun døde, siden du plutselig ikke nevnte henne mer :/

    73. Haha, hærlig!
      9 år sammen her, og da blir det litt slik ja. Heldigvis klarer man innimellom å huske hva kjøkkenbenken ikke er laget for at man skal gjøre på den, hoho 😉

    74. Pia: Hahaha! 😀 Jo vi må det fordi atte… ARGH, ikke være så vanskelig nå, du skjønner vel at sokkene bare hører hjemme der det føles naturlig. 😛 Så lenge de ikke ligger i vasken eller på puta, så er det vel greit? 😀

    75. Line: Hahahaha! 😀 Nei uff, du hun godeste barnemoren lever i beste velgående. Akkurat nå sitter hun i sofaen og sjekker mobba i sin heite grå joggebukse ^_^

      Men så utrolig artig at du har oppdaget bloggen i dag! 🙂 Håper du fortsetter å henge ut her, skal prøve å fortsette å skrive artige tekster som gjør deg hekta 😛
      /goood fredag!

    76. Så fantastisk herlig! Kjente meg igjen i minst 5 av de! Dette er tatt på kornet altså. Lo godt på en ellers kjedelig fredagskveld:)

    77. Satt å daffet i joggebukse og bustete hår med kjæresten da det begynte å lukte promp. Måtte jo spørre om han var den skyldige, noe han selvfølgelig var. Svaret han fikk var “og derfor er vi praksis talt gift”
      Heldigvis ligger vi inntil hverandre fortsatt når vi sover, og meldingene er ikke det samme uten 10 hjerter, men sofa fremfor kino og kjappe kyss er det mye av. 18år og 20år og sammen i snart 2 år… Er ikke lange tiden som må til 🙂

    78. Julie: Daaaa, haha der kan du se 😀 Men så utrolig gøy at dere kan være så voksne, selv om dere ikke er gæmliser som oss 😉 Det lover godt for fremtiden 🙂

      Og du: det favorittbildet ditt fra i fjor var helt rått! Misunnelig. Her kan du se mine beste blinkskudd da jeg var i Paris på jobbtur for snart to år siden. Litt samme stil på det karusellbildet, bare at ditt er ørten ganger bedre 😀
      https://blogg.ving.no/paris-dag-2-ut-pa-tur/

      Morsning korsning,
      Peter

    79. Haha, for et glitrende og totalt treffende innlegg 😀
      Prøver en gang innimellom å legge meg tett inntil mannen min når vi skal sove (som vi ALLTID gjorde i det nyforelskede stadiet), men enten er det så varmt og klamt at jeg får helt klaus, eller så ligger det et barn i veien.
      Husker også jeg gikk på do og sminke meg (mest mulig naturlig, selvfølgelig) mange ganger om dagen helt i starten. Nå gjelder det mest om å nå en liten titt i speilet i løpet av dagen, i tilfelle det henger en grøtrest eller litt barnesnott på kinnet…
      Men thumbs up, og hold fast hvor har vi det godt 🙂

    80. Haha, tusen takk! 😀
      Kort fortalt: jeg filmer en liten snutt, åpner filmen som lag i photoshop og masker bort de bevegelsene jeg ikke vil ha med. Litt vanskelig å forklare egentlig 🙂

    81. Marita: Ahaaaa. Men da skjønner jeg litt mer. Gif på elitenivå 😀 Kan litt photoshop, men ikke på nivå når det kommer til masking etc enda, men det kommer seg. Denne teknikken skal jeg jaggu prøve meg på selv 😀 (krøsser fingra) Takk for knallfint bilder og forklaring!
      /God helg!
      El P

    82. Julia: Haha, ja de gangene man sjekker speilet nå, så er det bare for å dobbeltsjekke at man er fri for pepperkorn mellom tennene eller har grøt i håret 😀 hihihi

    83. Huff…vi har akkurat krysset skjæringspunktet mellom sex og promp. Jeg lo godt av denne, og kjente oss veldig godt igjen. Fortett å skrive, for det gjør du bra!

    84. Så utrolig godt skrevet! Både samboern g jeg ar lest det, og vi må si vi kjente igjen mye, og lo godt! Men så fant vi ut at vi faktisk har det veldig godt sammen, for på tross av alle disse tingene, så har vi fått noe som er så mye sterkere enn den famlende nyforelskelsen. Du har en genial blogg, og gleder meg allerede til ditt neste påfunn her 🙂

    85. Hege: Så utrolig bra å høre 🙂 Ja, det er liksom det som er moralen her, at ekte kjærlighet består gjennom alt dette som kanskje ikke virker veldig romantisk 😉
      /Goood helg 😀

    86. HVORDAN i helv…. vet du hvordan jeg har det? Er det virkelig flere som opplever prompens oppgangstider proporsjonal med tiden man har vært sammen? Her i gården er det ikke sparetrusen. Vi kaller dem skilsmissetruser. Men fare for samlivsbrudd må jeg innrømme at de er et hav bedre enn de mikroblondeklødegihjel trusene man tar på seg for å forsøke å være litt sexy av og til. Men likevel holder man sammen. Det er vel det som kalles kjærlighet tror jeg. ♥

    87. Leste denne mens jeg satt i joggebukse, kjærestens genser og et par sexy bittskinner med tannbleking i, på stua. Samboeren ligger i senga med sin mac. Så jeg sendte han linken over facebook, så begge slapp å reise seg. Så ropte vi til hverandre: “haha, det stemte” hoho, så du deet”.
      Utrolig vittig og sant!

    88. Tonje: Hahaha, skillsmissetruser. Dævver ^_^ 😀 Men ja, sexy undertøy er for nybegynnere. Å klare å finne romantikk i et hav full av undertøy som holder fretex-standard, det er kjærlighet det 😀

    89. Ingvild: Hahahahaha!! 😀 Å yess, det digger jeg å høre 😀
      Sover faktisk med biteskinne selv, fordi jeg sover så utrolig urolig og ligger og hogger med tenna hele natta. Rimelig usexy produkt det greiene der 😀
      /God helg til dere begge!

    90. Samboeren min linket denne opp på facebooken min i går kveld, og da jeg leste overskriften ble jeg faktisk litt lei meg. Men så begynte jeg å lese innlegget og måtte ta meg selv i å le ganske mye, fordi det er helt sant som du skrev, og jeg følte nesten det var et sammendrag av våres hverdag, og jeg er glad for at det ikke bare er oss som dropper kino turer og bor i joggebuksen hjemme 🙂 Men ble både varm og glad i hjerte over siste punkt i innlegget, for det er trossalt ekte kjærlighet når man kan akseptere at livet ikke er så perfekt som det er når man er nyforelsket og en holder sammen likevel 🙂 blir absolutt en fast leser fremover!!

    91. Patricia: Hei Patricia! Ååå, det var utrolig hyggelig å lese 🙂 Ja nei jeg rakker jo ikke ned på joggebukselivet uten å ha et lite poeng mot slutten nei 😉 Det ville blitt å skyte seg selv i leggen 😀

      Hils gubben og ha en super helg i snøværet! Nå skal jeg prøve å få ut et nytt innlegg før kvelden ramler på 🙂
      /Haifai!

    92. juliearving: Hihi, enighet. Så lenge man ikke tar på vei for hver lille småting, så er man good. Og det tror jeg også er viktig om man ønsker å holde sammen i tykt og tynt 🙂

    93. fantastikk skrevet <3 <3 <3
      skriver for førsta gang en kommentar her... jeg leser bloggen din noen ganger (da jeg ikke har tid til å lese så mange blogger) hver gang jeg kommer inn her, går jeg ikke uten smil 😀 du er råå på å skrive, du er TOP...keep it up 🙂

    94. ahha, så bra skrevet!:) traff meg selv i noen av punktene, men det er få. For eks det med å prompe! blir gassforgiftet hver morra, haha:)
      Men selv snart 2 år, så føler vi begge at vi er fremdeles nyforelsket, og det sier de andre rundt oss også:)
      Kjærligheten er fin.

    95. Isabelle: Daaa, “kjærligheten er fin”, den likte jeg. Den er fin, men også rar. Eller hva skal man si.. kjærligheten utvikler seg i takt med forholdet. På starten er det kjærlighet med blomster og sussing døgnet rundt, etter hvert kan kjærlighet være å huske at kjæresten ikke ønsker så mye salt i maten eller hvordan han/hun ønsker speilegget sitt tilberedt 🙂
      …og sussing 😀
      /Høy fem

    96. Dette er bulshit fra begynnelse til slutt. Klart forholdet blir mer realistisk enn de første flammende månedene, men hvis man har så lave forventninger til kjærligheten som dette, er det bare å komme seg videre spørr du meg.. Det finnes mer der ute enn joggebukse, promp og krangel.
      (Dette må jo være ironisk ment, og satt laaaangt ut på spissen, men kommentarene her er åpenbart ikke ironiske)

    97. Høres kjent ut dette, særlig pt.1 (!) Men punkt 5 er det mulig å gjøre noe med, man må bare planlegge litt. Trenger ikke å overgå Hellstrøm hver eneste dag, men å lage noe i ny og ne er sunt og veldig tilfredsstillende for sjela.

    98. Menn og hunder tilpasser seg, og elsker
      tiltross for.Kvinner og katter, må få det som de vil.
      Det er deres natur.
      Ps
      La kvinnen ligge på sofaen, når hun
      er umulig!!!!!!!!!!!!!!

    99. @Pappahjerte: Joa, en god gammeldags norsk tacofredag skal man ikke kimse av 😉 Har foreløpig bare en datter på 1,5år – så jeg benytter den lille fritiden og orket jeg har til å lage litt mer avansert mat. Men når det kommer flere kids, er jeg nok ikke så stor i kjeften lengre..

    100. Fantastisk! Måtte vise denne til mannen. 12 års ekteskap her. Ikke nyforelska, men stabil elsket 🙂 dobbeldyna ble byttet ut etter 6 år her 😊 keep it up for her er vi mange som kjenner oss igjen 😊

    101. Haha, dette var en fryd å lese! Kjenner meg igjen i alle punkter 😉 Lenge leve kjærligheten 🙂

    102. Godt skrevet og kjenner meg igjen i mye av det …… Vært gift i 29 år nå ( med samme jenta) og enig i at den altoppslukende forelskelsen har dalt ……. Men det rare er at etter som årene har gått …. Vi har hatt våre kriser ….. Så er det noe annet som kommer isteden , og det er en følelse av tilhørighet og respekt ….. Elsker kona for den hun er ….. Barry White synger: my frist my last og det er sånn jeg føler det er

    103. Steinar: Hjertelig takk for det, Steinar! Hehe, Barry White altså… Lurer på om hans visjon da han startet med musikk var å lage sanger som folk utelukkende ville høre på inne på soverommet 😀 😉

    104. Hehe..så bra skrevet 😀 vi jobber med noen av punktene for å snu de..bare for å få litt forandring i hverdagen 🙂 men dobbeldyna..den er hellig og en liten påminnelse om at vi må tenke på hverandre og dele 😉 og vi har nå 10 år og 4 barn bak oss!!

    105. Jeg er så stolt og glad for å være her og dele dette bemerkelsesverdige vitnesbyrdet, fantastisk og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro dette nå, min eksmann er virkelig tilbake til meg på knærne og ber meg om å ta ham tilbake, og han følte seg angerfull og beklager at jeg forlot meg og forårsaket smerter etter skilsmissen som skjedde for 5 måneder siden. Og hele dette miraklet skjedde etter at jeg kontaktet Dr Mutaba for å få hjelp, jeg er den lykkeligste kvinnen i dag i hele denne brede verden. Det er et mirakel og evig glede og munterhet for meg og min familie i dag .. Jeg er så glad nå, og jeg vet ikke hvor mye jeg skal formidle min takknemlighet og takknemlighet til Dr Mutaba, kontakt dr mutaba hvis du trenger øyeblikkelig hjelp nå fordi det garantert at Han vil hjelpe deg. Legg til ham på WhatsApp +2348054681416

    106. Den dagen mannen min forlot meg, virket det dystert, og stemningen var tung av usikkerhet. Alt virket blekt, og derfor bestemte jeg meg for å se etter hjelp i trylleformularer som har evnen til å bringe min eksmann tilbake til meg. Som forutsatt gikk jeg på internett, og som du også har sett i ditt søk etter en pålitelig trollformler, så jeg mange vitnesbyrd fra trolldomsledere i gjenopprettingen av tidligere ektemenn og kjære. Drevet av troen på doktor Mutaba tok jeg kontakt med ham, og etter å ha forklart ting til ham, aksepterte han å møte utfordringene på bakken. Han gjorde det strålende bra. Min eksmann kom tilbake til meg innen 2 dager etter kontakt med mer omsorg og hengivenhet og lovet å aldri forlate meg. Jeg vil derfor benytte anledningen til å hylle ham og dele dette vitnesbyrdet for å gjøre det mulig for andre i nød å kontakte ham for hans uselviske tjeneste i situasjoner og problemer. Prisverdig viser han stort mot ved å ta på seg den vanskelige oppgaven med å finne løsninger på praktisk talt ethvert gitt problem. Kontakt ham på greatmutaba@ aol. com

    107. Jeg visste aldri at folk fortsatt har krefter og får ting til å skje på denne måten. Jeg er Joyce J fra USA. Mannen min forlot meg og barnet mitt for en annen jente for tre år siden, siden den gang har livet mitt vært fylt med smerter, sorg og traumer fordi han var min første kjærlighet og vi har vært sammen i årevis og kunne ikke forestille meg livet uten ham . Jeg så noen vitnesbyrd om en stor trollformler DR IBINOBA og hvordan han hjalp mennesker rundt om i verden, at han kan bringe tilbake elskeren i løpet av noen få dager, først lo jeg det av meg og sa at jeg ikke er interessert, men på grunn av kjærligheten jeg har til mannen min, jeg konsulterte den store trollformleren og til min største overraskelse etter to dager ringte mannen min meg for aller første gang etter tre år at han savner meg og at han er så lei seg for hver ting han fikk meg til å gå igjennom, at han vil ha meg tilbake, vi skal tilbringe livet vårt sammen og lover å aldri forlate meg og barnet mitt igjen. Jeg kan fortsatt ikke tro mine egne øyne, for det er høyst utrolig, det er bare for godt til å være sant. Alt jeg kan si er å takke deg DR IBINOBA for at du tok tilbake mannen min til meg og barnet mitt, og for alle som måtte trenge hjelp fra denne flotte trollformleren kan du ringe den store mannen eller whatsappe ham +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail .com

    108. Jeg var så forvirret og knust da mannen min forlot meg uten et ord, jeg trengte ham desperat tilbake fordi jeg elsket ham så høyt. Så en venn av meg introduserte meg for Dr Ilekhojie som en gang forsonet henne og kjæresten hennes. Jeg snakket direkte med legen som forsikret meg om forsoning med mannen min etter at et ritual er gjort for å gjenopprette den tapte forbindelsen. Om nøyaktig 3 netter senere kom mannen min plutselig hjem og begynte å gråte og be om tilgivelse og fortelle hvor mye han savnet meg og barna våre. Jeg tok imot ham tilbake og nå har vi vært en lykkelig familie siden den gang. Hvis du har et forholdsproblem vil jeg råde deg til å kontakte ham.
      WhatsApp: +2348147400259
      Ring: +2348147400259
      E-post: ([email protected])

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg