Rosablogger fikk 300.000 kroner i baksmell

Som mange andre fikk jeg med meg denne brennaktuelle saken som dukket opp i Dine Penger i dag: http://www.dinepenger.no/regler/rosablogger-fikk-300-000-kroner-i-baksmell/20303020

La meg bare få starte med å si at det var en forfriskende start på dagen å se at mobbing og offentlig uthenging er tilbake! Oh mæn, jeg som trodde alle disse “Ikke mobb kameraten min”-kampanjene ville ta livet av denne folkesporten. Alle er vi enige om at det er slemt å mobbe, men så lenge det er en rosablogger er det tydeligvis helt greit. Hvis det i tillegg er en rosablogger som tjener penger, ja nei da er det nesten bare obligatorisk. Som nordmann er det en sann glede å se at janteloven fortsatt lever i beste velgående.

Har for øvrig tatt meg friheten til å sakse ut et par gullkorn fra kommentarfeltet fra folk som burde få dagens sjampis for meget godt utført mobbing.


Han siste der er meg da 😛 

Men okei, over til sakens kjerne. Det første jeg tenker er: 300.000 kr i baksmell? For et privilegium! Jeg hadde ikke klart å jobbe på meg en slik baksmell om jeg så hadde blogget i 50 år. Jeg vil gå så langt som å kalle det en ære å få skatteetaten på døra. Å være i Skatteetatens søkelys er en god indikator på at du har gjort noe veldig bra… men også noe ganske dumt.

Humanum errare est
Mange vil selvfølgelig “playerhate” stakkars TCMN her, men jeg er ikke en av dem. På samme måte kan jeg faktisk også se på Luksusfellen med både forståelse og medfølelse. Kall det idioti, kall det hva du vil, men hold deg fast: Det er faktisk ikke så uforståelig. Jeg akter nemlig å anta at skattesmellen til TCMN kommer av tilbakeholdt skatterapportering på produkter, og for dere som ikke blogger selv kan jeg fortelle at produkter er det mye av, penger er det mindre av.

 “Vi betaler ikke bloggere…”
Dette er holdningen man møter fra veldig mange annonsører. Jeg fikk faktisk det til svar tidligere denne uken. Mange selskaper ønsker at du skal skrive om deres produkter og reklamere for dem i hue og ræva, men om de skal betale for det? Å nei nei nei, det har vi ikke penger til. “Vi betaler ikke bloggere! Men du får jo et kjempeflott produkt for jobben, så hva er problemet?” Og DER ligger litt av problemet. Selv om man ikke får penger for jobben, så blir man jo kjempegira og å si nei til gratis stæsj er ganske vanskelig. Dessuten vil man jo at bloggen skal fremstå som en attraktiv markedsplass for annonsører.

Jeg vet at mange liker å se ned på bloggere, spesielt rosabloggere, og tror at de helt ufortjent får hundretusenvis av kroner slengt etter seg. Men husk at 99 % av alle bloggere legger time etter time i arbeidet, dag etter dag, uke etter uke, uten å tjene så mye som en daddel. Så når man plutselig får tilbud om et gratis produkt så er det lett å la seg rive med. Selvfølgelig takker man ja til et gratis produkt! Og DER ligger del to av problemet, for du tenkte sikkert ikke over det da jeg skrev det en gang, men jeg skrev altså gratis produkt. Men som vi alle vet, TCMN i sær: There´s no such thing as a free lunch. Alt skal skattes av og takker man ja til et produkt til en verdi av 3000 kr, gir det faktisk en negativ balanse på ca. 1000 kr. Med andre ord: Du har fortsatt ikke tjent en drue, men teknisk sett tapt penger.

“Ja men så fikk du jo et fint produkt da”, sier du kanskje. Ja, det stemmer, men hvis alt du får er fine produkter, så sitter du igjen med 0 kroner til å betjene skatten med. Altså ikke heeelt ulikt problematikken med arveavgift, der folk må selge gården de arvet for å få råd til å betale arveavgiften på gården de arvet… En slags Catch-22 om du vil.

“Ja, men rosablogger er ikke noe jobb!”, sier jo mange. Fotballspiller, sier jeg til det. Hva gjør at en fotballspiller fortjener flere titalls millioner i året i lønn for å trene, mens en hardtarbeidende rosablogger ikke får lov til å tjene til salt i maten uten å bli hengt ut på det groveste hvis hun gjør en ærlig feil, en feil som antakeligvis ganske mange andre 18-åringer også kunne gjort?

Et fall og en løsning
Så, la oss dra det i land. Hvis man ønsker å unngå skattesmeller i øst og vest, skriv følgende neste gang du får en forespørsel om å skrive et sponset innlegg:

Tusen takk for tilbudet og jeg er kjempeglad for at du liker bloggen min <sett inn: utropstegn og smilefjes. Ett av hver pleier å gjøre susen>. Hva er budsjettet deres for et slikt innlegg? Selv om jeg har kjempelyst til å skrive om produktet deres, så må jeg skatte av alle inntekter og Skatteetaten nekter å ta betalt i <sko, moteklær, mascara etc>. Håper på forståelse for dette. Ser frem til å samarbeide med dere hvis vi kommer til enighet. <ingen smilefjes eller utropstegn, avslutt litt bastant. Hold pokerfjeset>.

Hvis de svarer: Beklager, men vi betaler ikke bloggere, kan du svare: Beklager, men jeg jobber ikke gratis. Eller du kan ta oppdraget, men husk at du må skatte av det, med mindre du ønsker å få en trupp med gråspraglete herremenn på døra da. 

 

P.S. Kjære Skatteetaten: Hvis dere planlegger en visitt hit, så kom gjerne neste torsdag, så skal dere få godteri.

(Lik hvis du også vil ha 300.000 i baksmell)
(Og følg Pappahjerte på Facebook

Les også:
#Bakfasaden
Kjærlighetsredet 

68 kommentarer
    1. Jeg liker veldig godt hvordan du skriver! Og ja, jeg syns det er dumt slik det er at man må skatte på produkter man får. Da syns jeg i hvertfall at sponsorene gir det penger i tillegg, ellers blir det jo slik at man liksom betaler for produktet i stedet for å få det gratis eller å tjene noe i det hele tatt. Sponsorere bør faktisk tenke seg om, det samme med bloggere.

    2. Morsomt fortalt. Jeg er enig i mye av det, men som du sier, det er heltidsjobb, så da man må sette seg inn i hva dette innebærer, også dette med skatting. Man kan som du selv nevner også takke nei til såkalte “gratisprodukter”.
      Jeg er heller ikke enig i at du sammenligner rosabloggere med fotballspillere, det er to forskjellige ting og yrker som krever helt forskjellig av de som driver med det.
      Det er forresten ikke rosabloggerne som skal bli sett ned på, det er reklameindustrien som pusher på med produkter og blåser opp innlegg som egentlig ikke har noe for seg. De stakkars jenten vet ikke bedre enn å takke ja til all oppmerksomhet og gratisprodukter, og da går det av og til slik.
      Uansett, bra at du tar opp dette med mobbing! Ellers liker jeg måten du skriver på, morsomt.

    3. Først og fremst må jeg benytte anledningen til å skrive at du er en fantastisk blogger 🙂
      Jeg er 100% enig i det du skriver, det er altfor mye mobbing og undervurdering av rosabloggere!! Jeg har selv valgt å ikke ha sponsorer, nettopp på grunn av det med skatt av gratisprodukter..
      Gleder meg til neste innlegg 🙂

    4. renmat: Takk for det renmat. Ja dæven heller, det er rett og slett bare helt ræv å sparke noen som ligger nede. Sånn kan vi ikke ha det, not on my watch!

    5. gomp: Takk for det 🙂 Det er nok pent nødt til å være full skatt på produktene gitt, ellers ville det blitt utnyttet og misbrukt noe så inn i hampen og et smøringsvelde uten like. Men det hadde vært fint om man kunne fått en bil uten å måtte skatte av den. Sier ja takk til det 😉

    6. sirilindhjem: Tusen takk for det Sirili… sir.. sirilin.. bah, hvorfor var det plutselig så veldig små bokstaver på macen da? Ser jo ikke det spøtt! Men okei, uansett, takk for bevingede ord 🙂

      Kan ikke love at neste innlegg kommer til å handle om pumps fra Nelly, men jeg kan jo alltids prøve 😉

    7. Ida W: Takk for det Ida! Og du, jeg løp forresten helmaraton i fjor. Kan ikke lyve: Det var en skikkelig bikkje, men det hjelper veldig med heiende publikum og kvalmende mengeder banan underveis 😉 Lykkje te!

    8. Jeg blir fri for ord, du kan virkelig det med å skrive! UTROLIG (!!!!!!) bra skrevet! Må være første gangen jeg ser en voksen som faktisk har noe positivt og forståelsesfult å si om rosabloggere. Ellers ser man bare useriøse og spydige kommentarer. Tar tipsene med meg videre i blogglivet 😀

    9. Fantastisk skrevet!
      Jeg er så enig, denne jenta har faktisk fått til å skaffe seg en god dose inntekt som ikke er annet enn imponerende. Mobbing kommer ofte ut av sjalusi, og det kan virke som at nordmenn har vanskelig for å nyte av andres suksess.

    10. Herlig innlegg å lese på så sene nattetimer. 🙂 Jeg er selvfølgelig HELT enig med deg, både når det kommer til hvor mye en blogger faktisk jobber og når det kommer til annonsører som ikke vil betale. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sagt takk, men nei takk. 🙂
      Takk for et godt kvalitetsinnlegg! 🙂

    11. Reidun Beate: Takk for det, Reidun Beate 🙂 Viktig å være klar over fallgruvene ja. Etter hvert lærer man seg jo å stå litt på krava, men skjønner godt at folk blir overtent og takker ja til alt mulig rart uten å tenke på skatten. Og forresten: Hvis man bryter ned antall timer man jobber med en blogg, kontra hva man tjener… dæven, det ville ikke blitt særlig pent. Snakker vi rundt en femmer i timen, maks? 😀

    12. ine: Hmh, vi nordmenn er nok dessverre allergiske mot andres suksess. Og som en kamerat av meg la til: Egen lykke er vel og bra, men ingenting kan slå andres ulykke.

    13. Stine Mari Kristensen: Takk for det, Stine Mari 🙂 Shit, hørtes jo ikke bra ut å bli kategorisert som “en voksen”, men det er vel bare å stikke fingern i jorda her 😛 Men ja, hvis man tar et par sekunder til å tenke over at f.eks TCMN faktisk er en helt vanlig person, så virker det veldig rart at det plutselig er “helt greit” å skrive så mye uffent som folk gjør. Som om hun ikke har 300.000 andre ting å tenke på 😉 😀

    14. Godt poeng du har her. Jeg er ikke rosablogger (bare strikkeblogger med skrivetørke), er passert (eller midt i??) middagshøyden med mine 41 år på baken, men jeg kan ikke garantere at jeg hadde tenkt på at jeg må skatte av gratisprodukter. Hadde nok hatt et “blond moment” der…
      Voksne mobber ikke…ehhh…FEIL
      Voksne kan ikke tabbe seg ut…ehhh…FEIL
      Mobbing er et problem kun i norske skoler…ehhh…FEIL
      Takk for en velfortjent oppvekker, håper mange tenker seg om og innser at de er en mobber når de driver på slik.
      Håper du slapp å få kaffen i vranga i dag.

    15. Veldig bra skrevet, er enig i at det faktisk ikke er SÅ DUMT av hun, i og med at det faktisk var produkter hun måtte skatte på.. MEN når det er sagt, så synes jeg det heller er “dumt” av henne å legge ut på bloggen om hvor mye hun faktisk tjener og hvor mye smellen var på.

    16. Sykt bra skrevet! Flott at noen endelig kan si dette høyt. Jeg har i hele høst latt meg sjokkere hver dag på facebook, av måten folk henger ut ulike politikere og sammenlikner dem med *ræva*… Er det rart barn og unge mobber, spør nå jeg?!

    17. VELDIG bra skrevet, og jeg er også helt enig med deg. Håper Nettavisen promoterer dette blogginnlegget som f, det er veldig mange som har nytte av å lese det du skriver… Stå på videre, og god helg 😀

    18. Det er jo sant. Jenta er jo dum. Hun lever i sin egen lill boble og tror hun bare kan få og få og få, men det viste seg fort at det ikke var sånn. Man må skatte litt av det man får og tjener, og det vet vell alle? eller…..? Til og med tanteungen min på 7 år vet det i såfall

    19. Alle kan gjøre feil, i dette tilfellet var det en rosablogger som var uheldig å begikk en stor feil. Dumt? Tja, litt, men jeg kan fremdeles forstå. Menneskelig? Absolutt. Feil kommer i alle former og formater, men det er ikke alle som har den innsikten at de klarer og se det! Feilen vi selv har begått i løpet av livet vårt mens vi hagler med nedsettende kommentarer mot en stakkars rosablogger er noe vi ikke tenker over. Sier dette noe om personene bak tastaturet annet enn at de mobber? Jepp! Nesten urovekkende at folk kan sette seg selv og sine feil så i bås for å fremheve andres feil. Det sies at man kjenner seg igjen i de man snakker ned om, å det tror jeg stemmer. Ikke alle har begått denne feilen, men at vi alle som en har begått en eller flere store feil i livet ligger det ingen tvil om – for det er faktisk helt menneskelig å begå feil. Godt du fronter denne saken på denne måten 🙂

    20. Må også bare si hvor flott jeg syns sammenligningen mellom fotball og blogging er. Begge delene er der på grunn av samfunnets, verdens interesse. Hadde det ikke vært interesse for noen av delene, hadde det ikke vært en inntektskilde for noen heller 😉

    21. Ja di jobbe kanskje hardt, men det gjør mor mi og!!! Ho jobber også hardt (i barnehage) time etter time, dag etter dag, uke etter uke og tiår etter tiår!! Men ka er betalingen for dette? Du/dere må sjønne at det er provoserende å lese at ein roseblogger kan tjene opptil 70 tusen (og meir) på ein måned. Mor mi tjener ca halvparten av dette!!!!!! Di legger ut outfits, skriver kor mye di har handla, og kor lite di har spist og kor mye di har trent, og tjener tusener av kroner. Eg veit det ligger arbeid bak, men tenk på egentlig kor meiningsløs og betydningsløs “jobb” di har. Når du ser på forskjellige yrkesgrupper, og tenker ” ka om vi hadde fjerna denne yrkesgruppa et år eller to, eller for alltid for den saks skyld, hadde det gått bra?” Barnehageannsatte = nei!. Vaskepersonell = nei!. Uten for eksempel dissa yrkesgruppene ( og sjølvsagt mange fleir) hadde ikkje samfunnet gått rundt. Uten bloggerer (rosabloggerer)= vi hadde nok komt oss igjennom dagen!! Poenget er ikkje at di ikkje skal få betalt (…???), men det e det at di e så overbetalt i forhold til betydninga di har (ikkje har) i samfunnet!!!!

    22. Gro Karin: Hah, takk for det! 🙂 Njaaa, fikk faktisk kaffen i vrangstrupen i dag, men det er bare rett og slett fordi det er så utrolig mange trivelige kommentarer å få for tiden 🙂

      En og førrr er da ingen alder. Hvis du vil endre retning og bli rosablogger, så sier jeg Go for it 😛

    23. Mona Høie: Synes det bare er utrolig tøft å gå ut med hvor mye hun tjener og spesielt hvor mye hun fikk i smell. Det er typisk unorsk og forfriskende, spørru meg 🙂

    24. Anonym: Helt enig med deg. Det er jo lett å la seg rive med når det er kjente folk det er snakk om og man tenker jo at det er greit å dra på litt når man kommenterer ting på nettet, men dæven altså, folk drar den litt i ooooverkant langt. Synes det er rart at folk tør å være så ufine, når man kommenterer med fullt navn og alt. Merkelig, men mest trist.

    25. INGER H.: Ja dæsken, der er jeg enig. Hører du Nettavisen, løft dette innlegget! 😀 Men tusen takk for kommentaren og en gooood helg til deg også 🙂

    26. Anonym: Okei, hvis du har lyst til å gå ned den veien, så er det greit for meg. Det er jo morsomt at du først sier at hun er dum og lever i sin egen lille boble, og deretter blir nødt til å spørre om alle vet at man må skatte av det man får og tjener. Det forteller meg at man kanskje ikke skal kaste stein i glasshus, for vet du egentlig hva alle vet? Det er en farlig ting å legge ord i andres munn, for selv om du tydeligvis vet ditt om skatt, så gjør altså ikke alle det. I hvert fall ikke TCMN, inntil nå nylig. Men er det så ille da? Er man dum for det? Jeg kan ikke fortelle deg navnet på noen av de nye ministerene i Ernas regjering, jeg kan sikkert bomme på hovedstaden i verdens mest kjente land og jeg kan over hodet ingenting om aksjer. Er jeg dum for det? På akkurat de områdene er jeg helt sikkert ikke det sterkeste benet på hesten, men vi har vel alle vår forte? Min er tekst og formidling, tanteungen din sin er tydeligvis skattereglement, men kan vi kreve av alle andre at de er like stødige som oss på de tingene vi er gode på? Jada, jeg vet at TCMN her burde ha skjønt at noe var galt, men det er lett å være etterpåklok.

      Jeg skal ta et eksempel der jeg var stokk dum. Da min kjære gikk ut i mammaperm, skulle jeg søke om utsatt pappaperm. Fordi jeg tenkte at det var lenge til, så ventet jeg. Og jeg ventet. En dag tenkte jeg at jeg kanskje burde søke snart, siden mammas perm allerede var utløpt. Da sa NAV, “AHEM, din pappaperm begynte for 6 uker siden, hvorfor har du ikke sendt inn papirer tidligere?!” og da innså jeg først at jeg hadde gjort noe dumt. Jeg trodde jeg skulle sende søknaden senere fordi jeg skulle ha utsatt periode for pappapermen uansett. For noen kan dette virke heeeelt hinsides idiotisk, men jeg tenker fortsatt at det var en ærlig feil og jeg klandrer ikke meg selv for det. Jeg kunne helt sikkert gjort samme feil igjen 😛

      Poenget er: Ikke legg ord i andres munn. Kanskje er det ting du ikke vet om også? Kanskje er TCMN helt sinnssykt rå på å løse Rubriks kube. Det hadde vært kult. Nå må jeg runne av, før jeg får den tvilsomme æren av å motta årets lengste svar på en kommentar-prisen 😛

    27. Ja det er sant, kult å tjene så mye på “bare” en blogg. Men allikevel blir det litt sånn “HEIHEI jeg er 18 år og tjener mer enn pappaen din som har jobba rævva av seg for å få de pengene xD :***” , i mine øyne da.

    28. Ronja Alexandra: Tusen takk for en kjempefin kommentar Ronja Alexandra! Æsj, den var jo nesten bedre enn innlegget mitt jo. Sånn kan vi ikke ha det. Flere skrivefeil og færre gode poeng neste gang, takk 😉

      /high five

    29. Ronja Alexandra: Å yes, takk for det! Lurte nemlig på om jeg skulle droppe den, men tok den med fordi jeg mener det er et godt poeng. Fortsatt ingen som har svart på det. Og jeg som synes fotball er verdens kjedeligste idrett, sliter veldig med å se hvorfor de skal tjene så sinnssykt rått med penger…

    30. Anonym: Ah utmerket, jeg trenger vel ikke å svare annet enn dette… Fotballspiller. Kunne ikke resonnementet ditt helt utmerket blitt brukt for en overbetalt fotballspiller? Hvis ikke, er jeg veldig veldig spent på å høre hva som gjør “fotballspiller” til et viktigere yrke enn “rosablogger”. Gleder meg 🙂

      (Alt det øvrige i innlegget ditt er jeg enig i. Ja, selvfølgelig er en barnehagetante viktigere for samfunnet sett fra et rasjonelt ståsted, men nå er det altså slik at verden trenger underholdning også, og det er …. nei, det blir altfor mye jobb for meg å forklare hvordan markedskreftene fungerer, forholdet mellom tilbud/etterspørsel etc, men jeg håper du innerst inne enten vet eller skjønner hvordan det henger sammen. Markedsføring, attraktiv posisjon for sponsorer etc etc. Her kunne jeg dratt inn sammenligningen mellom Petter Northug og Marit Bjørgen, men vettu, jeg lar deg svare på fotball-sammenligningen først, så tar vi det heller derfra)

      goood aften

    31. Mona Høie: Joda, det er vel mulig, men hun har vel ikke direkte gått ut og sett ned på andre fordi hun tjener så mye? Hvis hun har det, så må jeg revurdere mine tanker om henne :P. Men likevel… Jeg skjønner henne jeg. Herregud, hun er jo bare et barn (ish)! Det kan ikke være så lett å alltid si de riktige tingene heller, hun har vel aldri valgt å bli noen talsperson. Oh well, jeg skal ikke sitte her og forsvare i hjel en person hvis blogg jeg ikke egentlig har lest stort 😉 Men jeg innser jo at jeg ikke vet hvordan jeg hadde taklet det selv, dersom jeg en dag hadde tjent mer enn en boks med Nugatti på bloggen. Jeg hadde sikkert sagt endel rare ting som kunne bli tolket hovmodig 😛 Og jeg er en klok, gammel mann! Men uansett hvor hovmodig man evt. skulle fremstå, så er det noe med å piske en død hest / sparke noen som ligger nede 😉

    32. Hahah, du er morsom. Men ja, det er jeg enig i 🙂 Tror jeg skal trekke en konklusjon og si at vi er delvis enige. Og ja, hun er et barn, jeg er like gammel som hun, og vi er noen barn. Haha

    33. Mona Høie: Øy, sier du at jeg er gammel?! Ok… vent nå litt. Shit, du har rett. Håret er nok ikke like fyldig som før. Men jeg skrev et innlegg om Miley Cyrus i forrige uke, håper det funker som alibi for å være litt kul blant dere kidsa okke som 😉 (okke som… bare gamlinger som sier det. fudge!) 😛

    34. FruMæla: I mangel av passende smiley, får jeg skrive ut mine følelser i tekstform: lurt-blunkefjes-smil-med-tommel-opp-og-et-lunt-smil-fordi-et-blunk-alene-ofte-kan-misforstås-smilefjes

    35. May Lærke Vang Sybrandt: Hah, det vakke verst sånn midt på natten! Lover å prøve å lure inn mer kunnskap i blogginnleggene i fremtiden. Bare si hva du ønsker å lære mer om og jeg skal klare å kile det inn på det vis. Lover 😉
      P.S. Digger toppbildet ditt! Har hopper i fallskjerm kun én gang, men det var helt rått. Kan også anbefale strikkhopp på det varmeste. Men nå, akkurat nå, nei nå er det bare dyna som gjelder ass. Natta 😛

    36. Anonym: Hehe, å blåss. Hyggelig å høre, men det er ikke tull altså, jeg inviterer alle som driver med skatt og den slags til å komme innom for godteri neste torsdag. Men da må de kle seg ut.

    37. ¤Malene: Woot wooot! 😀 Tusen hjertelig takk. Å blåss, har gitt opp håpet om at TCMN trer ned fra sin høye trone og begir seg inn på min lille flekk her nede på gølvet ;I hehe, men atte nei da så jo da så det hadde vært morsomt det. Du får tipse a 😉

      Og ja, jeg er rå 😀

    38. Du svarte på den 25.19.13 kl 23:51. Det første eg lurer på: den første setningen i svaret ditt, var den meint som ironi, håper ikkje, men litt usikker 😛
      Ser eg glømte å nevne fotballspillerene ja…. Di er sjølvsagt altfor alfor overbetalt, mye verre enn bloggerene. Men her følger ikkje eg så mye med, så tenkte ikkje på det.
      Men igjen så er jo også fotballspillere ein veldig viktig del av unherholdninga i livet for mange!! Ganske sikker på at om ein hadde målt ke folk ville ha av underholdning; fotball eller rosabloggere, så hadde nok svaret vert soleklart fotbalspill. Men di tjener jo alt for mye alikavel!!!

    39. Anonym: Nå skal ikke jeg si at jeg leser så mange rosablogger, men så synes jeg også fotball er den aller kjipeste idretten noensinne, så her velger jeg å ikke ta et valg 😉

      Men ja, det er vel ikke noe poeng å ta den debatten videre, men poenget med rosabloggere er: Don´t hate the player, hate the game. De er jo bare en del av markedsføringens merkelige verden og selvfølgelig skal man utnytte det hvis man har muligheten til det. Det virker kanskje rart at det funker sånn, men sånn er det altså med penger, sponsorer, markedskrefter etc.

      Men et samfunn med kun rosabloggere og ingen helsearbeidere, ville selvfølgelig raskt gått i stå. Det er nok forresten slik at mange av de som tjener minst, er de som burde tjent mest, slik som barnehagetanter, lærere, sykepleiere etc etc.

    40. Elsker holdningen din og skrivingen din, helt genialt 🙂
      Jeg har nettopp startet en matblogg, og hadde satt stor pris på om du ville komme innom og legge igjen en kommentar 🙂 og gi meg noen spørsmål på spørsmålsrunden 🙂

    41. Hjelpes kor mykje folk skal legge seg opp i. Må vere lov å gjere dumme ting uten at en plutselig skal bli kalla en amøbe av den grunn. Hadde glatt gått i samme felle. Glad vi har en pappablogger som deg som får satt ord på d på en glimrende måte. Trur ikkje eg tørr å prøve meg som blogger…. 😉

    42. Frank Bjørdal: Ja nei det er helt rått hva folk skal legge seg opp i. Er jo så deilig å kunne peke og le på noen som har gått på en smell og si at man aaaaldri ville gjort det samme. Godt det ikke kommer for en dag hva for idiotiske ting alle vi andre gjør hver eneste dag. Skal vi seeee, klarer jeg å komme på noe dumt jeg har gjort i dag daaa… hmmm, nei i dag har vært en bra dag tror jeg, ingen tabber her. Kjørte litt for fort hjem fra jobb og holdt på å kræsje med en traktor, det er vel noe? Okei, samma det.

      Men Frank, gi meg et pip hvis du bestemmer deg for å fyre opp en pappablogg, så skal jeg gjøre mitt beste for å gi deg en flying start 😉

      /bro fist!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg