“The chair”

Halvannet år etter at jeg først postet dette, renner det fortsatt(!) inn snapper fra folk som sliter med “the chair”, “the badekar” og “the trappegrind”, og derfor kjører vi en ønskereprise på innlegget som tar for seg et problem jeg tror de aaaaller fleste småbarnsforeldre kan kjenne seg igjen i 😉 Enjoy!

Her for noen dager siden var jeg innom facebook-gruppa Uperfekt og stolt og så dette bildet:

 

(bilde: uperfekt og stolt)

 

Da jeg hadde sluttet å le meg ihjel, kjente jeg at jeg ble så utrolig glad over å se at det er så mange andre som også har “the chair”!

Du vet, den stolen i huset som har en magnetisk tiltrekning til skittentøy og rot. Oppå den havner bukser, gensere, laken, sokker og håndklær. Her står stabler av rene, pent brettede klær under lag på lag av skittentøy og semi-snuskete bukser og t-skjorter som tåler en dag til før de går i vasken.

Her er en av våre:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA …og dette bildet er tatt etter litt kosmetisk rydding 😉

 

Legg merke til at jeg skriver “en av våre”, for i vårt hus finnes det mange slike. For å være helt ærlig er det vel egentlig “the bathtub” som er verst. Der kan det ofte stable seg så store mengder klær at man skulle tro det var en UFF-container:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Dette bildet er tatt på en meget god / lite representativ dag 😉

 

Ved nærmere ettertanke har jeg innsett at vi jo egentlig ikke har bare “the chair”. For vi har jo også “the bathtub”, “the living room”, “the trappegrind”, “the upstairs sofa” og ikke minst “the vaskerom”. Vi hadde også “the ergometersykkel”, men den solgte vi for å få det litt mer ryddig. Den planen slo helt feil og gikk bare veldig hardt utover badekaret.

Ved enda nærmere ettertanke tror jeg kanskje bare vi kan konkludere med at vi har “the house”.

Eventuelt “the life”.

The life of the småbarnsforeldre – der kontrollen opphører og rot blir til kaos.

 

/ Har du også “the chair”?

Les oppfølgingsinnlegget –> “The humor”

15 kommentarer
    1. Jeg har faktisk måttet lage oss en “the chair” i form av en plastkurv som står på gulvet på soverommet.Dette som et resultat at alle klærne før ble slengt rett på gulvet og samlet uhorvelige mengder støv,noe spm igjen førte til at alle klærne måtte vaskes likevel.Kurven ryddes etter behov,og det ser faktisk myye bedre ut selv om det helst skulle være ordentlig ryddig hele tiden.. 🙂

    2. Vi har faktisk ikke d 😅 Klærne som er brukt men fortsatt rene, de blir bretta og lagt pent på badegulvet før de blir brukt igjen mårran etter. Vi voksne bretter de og putter de i skapet igjen, evt henger de på en knagg på badet til dagen etter. 🙈

    3. Nei dæven, dere ER faktisk kjernefamilien og rettesnoren alle vi andre burde sikte oss inn på. Drømmer om å ha det sånn, men blir bare samme gamle kaoset hele tiden, haha!

    4. Jeg har “the bench”, en “senge-, sitte-, kose- og lesebenk, som blir .. rotbenken. Praktisk å ha!

    5. Vi har “The Chair”, “The stairs” (som knapt er fremkommelig i perioder), “The dresser” (som lyder logisk, men noen har ikke forstått at det er meningen klærne skal legges NED i kommoden, ikke oppe på), “The livingroom” og “The every free Space”……
      Jeg har gitt opp å få mannen til å rydde bort klærne sine, og selv har jeg nok med å holde styr på klærne til to fireåringer og meg selv. Klarer ikke det en gang!

    6. Jeg har “le bathtub”. Mannen har den klassiske haugen på gulvet hvor det er alt av med en gang..! Så bukse, bokser og sokker ligger i hauger.

    7. ..og du mener altså at det bare gjelder småbarnsforeldre? At det blir bedre når de søte små blir store, ikke fullt så søte? Yeah right…. Lev i trua, du 😀 😀

    8. Har ikke “the chair”, istedet vrenger jeg klærne og henger de på tørkestativet ute på terrassen.

    9. Hehe, takk for det 😝 Vi har en bod som er totalt kaos da. Men det er for at jeg absolutt skal ta vare på alt av klær som er for smått til den mellomste, slik at lillesøstra kan bruke det om noen år 😅 Så vi er ikle helt perfekte vi heller 😉 men vi begge to er vell det man kan kalle litt kontrollfreaker! Vi liker å ha det ryddig rundt oss, med tre barn er det mye jobb! Men nå som eldste er 7år og mellomste 6år, så hjelper de mye til med rydding😁

    10. Vi har the chair x2 – og: the skittentøyskurv! Det siste høres ikke ut som at det er verdt et “the” foran… Men det er bare det at vi har sluttet å legge klær OPPI den. Ting blir liksom bare slengt oppå lokket i en haug. Og hvis noen er dumme nok til å legge noe OPPI – så tar det gjerne flere uker før det blir oppdaget og vasket… Har funnet flere sårt savnede klær oppi der altså 😉

    11. Så deilig å lese at vi ikke er alene. Er en ganske ryddig og organisert barne og ungdomsarbeider som holder ryddige skap og hyller dagen lang i barnehagen…Men hjemme…aiai! “The chair” “The fotenden” “The sofa armlæn” “The trappetrinn og trappegrind” jaja. Det blir vel orden når unga flytter ut 😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg