Endelig kjendis!

Som den stolte eier av Norges desidert største pappablogg, kan det i blant hende at jeg mister hodet litt. Spesielt på dager der det har tikket inn flere hyggelige kommentarer og visningstallene skyter til værs. På sånne dager føler jeg meg litt som en kjendis. Det er jo ikke akkurat som at jeg blir stoppet på gaten, men muligheten er der. Derfor var det så kult det som skjedde på toget på vei hjem fra jobb i går!

 

 

For ikke bare var det fredag, hvilket jo automatisk betyr at stemningen var på topp, men gårsdagens blogginnlegg hadde fått meget god respons, jobbuka hadde vært knall og denne helgen skal vi nyte intet mindre enn to av mine livretter: Taco og pinnekjøtt! Og i tillegg til alt dette, så var noe fantastisk i ferd med å skje… Jeg hoppet på toget, satt meg ned innerst ved vinduet, tok opp macen, proppet i ørepropper og begynte å skrive. Like etter kom en jente inn i kupeen og jeg så at hun umiddelbart la merke til meg. Oh yes.

Hun satte seg på setet nærmest midtgangen, slik at vi hadde en ledig plass mellom oss. Heldigvis, for som den erkenordmannen jeg jo er, setter jeg pris på litt albuerom. Nordmenns store skrekk er jo tross alt å sitte inntil andre nordmenn i kollektivtrafikken. Men jeg så i øyekroken at hun snudde seg og tittet på meg. Hun hadde umiddelbart blitt nysgjerrig. Mens hun tok opp skolebøkene sine, så jeg at hun gjentatte ganger skulte bort på dette kjente ansiktet som hun kanskje ikke helt klarte å sette navn på. Jeg ble sittende med et tilfreds smil i munnviken og skrive om Fantorangen og alle hans hyss, mens hun satt med sine skolebøker og så ut til å ha store vanskeligheter med å holde blikket sitt unna meg.

Slik satt vi noen minutter og en slags ungdomsskole-aura oppsto mellom oss. Det var liksom stjålne blikk om hverandre, som en klissete scene fra en Meg Ryan-film, og en eim av “skal, skal ikke” som fylte hele kupeen. Til slutt tok hun endelig mot til seg, snudde seg mot meg, fokuserte blikket og strakk frem en arm. I det hun pirket meg på skulderen kjente jeg at tærne krøllet seg av glede. Endelig skulle det skje! Min første autograf!

I én stor bevegelse som tatt rett ut av en sjamporeklame, kastet jeg lett på håret mens jeg snudde meg, tok ut proppene og satt det lett flørtende Magnum-blikket i henne. Hun var nok noen år yngre enn meg, velfødd og bak brillene lurte et ansikt som var pent på en hverdagslig måte. Skolebøkene hadde hun tårnet opp foran seg i et forsøk på å studere på toget, men til slutt hadde altså distraksjonen blitt for stor og hun hadde måttet gi etter for følelsene og den ungdommelige nysgjerrigheten.

Uten å fortrekke en mine, uten å kaste på en eneste hårlokk møtte hun blikket mitt.

“Ja, hei” svarte jeg og et lite smil snirklet seg frem i munnviken.

“Kan du vennligst DEMPE musikken?!

Det runde ansiktet hadde hatsk ild bak øynene, en ild jeg hadde feiltolket som lidenskap. Om noe, så kan man vel trygt si at hun opplevde et lidenskapelig hat over den idioten som hadde spilt kjempehøy dubstep i stille-vognen i snart 20 minutter og ødelagt all mulighet for lesero og konsentrasjon, og som hadde besvart alle hennes innlysende hint med sleske smil og selvtilfredse nikk.

 

 

Etter det som føltes som en scene tatt ut av Bridget Jones dagbok, gikk resten av togturen med til å sitte som et forsmådd saueskinn i stolen og prøve å gå i ett med setetrekket. Og jeg som i noen få minutter drømte om hyttereportasjer i Se&Hør, 4-stjerners middag og hyggelig småpreik med Skavlan.

Og det var historien om aller siste gang jeg prøvde å bryte håndbak med Janteloven.

/God helg a folkens!

38 kommentarer
    1. Hehehe! Åååh, jeg ler så jeg dør! Satt her med de forventningene og med en følelse av å ha lyst til å klappe deg på skulderen, men så! Hehehe! Riktig god helg! Det blir nok en autograf en gang i fremtiden!

    2. Renate: Haha, tusen takk for det Renate! 😀 Ja det er tøft å gå på slike smeller i hverdagen gitt. Men men, i kveld er det pinnekjøtt på menyen, så da smiler livet 😉 🙂

    3. Anonym: Daaaaa, det var hyggelig å høre 😛 Nå venter jeg bare på telefon fra muttern som sier: Du vil alltid være vår lille kjendis 😀 😛
      Taco i går, pinnekjøtt snart – helgen viser seg å bli helt utmerket 😉

    4. Silje Marlene Skaate: Haha 😀 Ja dæven, da kan du tenke deg hvordan jeg hadde det. Jeg som satt og byttet låter og greier på toget for å liksom ha det perfekte musikkvalget på ørene når det store øyeblikket skulle komme. Men akk… livet. 😛
      /God helg!

    5. Hehehe 😀 Hovmot står for fall og alt det der 😉 love it!!!! For øvrig din skyld at jeg får litt bekymrede blikk fra folka på trikken, ikke stedet å le høyt for seg selv… ;-P

    6. Haha uffda ! Har jeg sett deg ville løpt bort i vill ekstase med både penn og papir.
      Lurte forresten på om du ikke kunne ta en spørsmålsrunde? Det hadde vært drit Nice 😉
      Klem fra lille meg

    7. Anonym: Haha, godt å høre 😛

      Spørsmålsrunde?! Har hørt at andre bloggere har det, men kan ikke se for meg at det er interessant for folk å spørre meg om ting. Men jeg kan jo dra det i gang en dag, by popular demand og alt 🙂

    8. Fantastisk blogg! Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har vært innpå før?!
      Har hatt høytlesning for min mann nå! Førstegangs foreldre til en 26 dager gammel liten jente, så denne bloggen må følges! Ha en fortreffelig uke! Ser ut som du etter dette innlegget vil få skrive bøttevis med autografer den neste tiden 😉

    9. Camilla Dølør: Haha, nei dæven hvor har dere vært?! Men du: GRATULERER!!! 😀 😀 Og selv om det er mye kaos og slit i starten, så blir det bare bedre og bedre og bedre. Glede seg og nyt den lille bebisen! 🙂

    10. Haha! Nei, jeg er litt usikker på hva som har skjedd der! 😛
      Tusen tusen takk!! Vi har klart å skaffe oss en drømmebaby. Vi har bare fått opplevd 2 våkennetter. Ikke noe skriking, eller klaging. (Til tross for at hun er en blandingsrase av bergenser og finnmarking…) så kaos har vi ikke sett så mye til. Sove, spise, gulpe, drite! Fint liv! 😉 men vi går å venter litt på det store smellet. Kolikk, eller noe sånt. For dette er nesten for godt til å være sant! 😉

    11. Å NEI! Du er en toppblogger og jeg LIKER faktisk det du skriver. Hele min hipsteraktige eksistens er i ferd med å gå fullstendig i grus! Søren! Men takk for at du finnes.
      < 3?

    12. Linnba: Hah, ja for pokker kjøre på med <3 😀 Eller "Under tre" som muttern kalte det, hihi.
      Og ja, jeg beklager at jeg ødelegger hele greia for deg. Tenk hvordan jeg har det da, som prøver å være tøff mann, men som sitter og blogger meg halvt i hjel hver kveld. Det er jo ikke mye macho 😉

      Men hvis du blir med videre og følger bloggen, så skal jeg gjøre mitt beste for å gjøre den så lite bloggete som mulig 😉
      /High five in da night!

    13. Velfortjent plass på topplista! Og e må bærre sei; da e altså den einaste bloggen på topplista e ork å læs. Du e herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg