Video: Fysisk test!

Slik gikk det da Line Victoria og jeg måtte pushe oss helt til vi nesten kreperte!

For denne uken sparket vi for alvor i gang prosjekt: Fit for fight. 5 måneder med livsstilsendring for å snu underskudd til overskudd, få energi, glød og bedre helse. Desirèe Andersen har tatt på seg drittjobben med å få ”Supporterfrue” Line Victoria og meg i form innen Sankthans, og den jobben tar hun tydeligvis på alvor.

Og for å vite hvor ille det sto til med helsa, måtte vi starte med en fysisk test. Jeg fryktet selvfølgelig det verste, og fikk det. Løpe med maske på tredemølle. I motbakke.

Så fort jeg kom inn i rommet holdt jeg på å krepere av klaustrofobi, for er det én ting jeg virkelig ikke er komfortabel med, så er det å pushe meg til bristepunktet med en maske limt til fleisen.

Men har man sagt at man er klar for en skikkelig utfordring, så får man jaggu også plukke opp hansken når noen klasker deg med den. Heldigvis var Line Victoria minst 15 ganger mer nervøs og ukomfortabel enn meg, og det hjalp jo litt. Helt til det var min tur. Gud bedre.

Løpeturen med Cato på fredag var et helvete, men 12 minutter på tredemølle, med maske, i motbakke, var et mareritt.

Og slik gikk det:

 

Sånn i etterkant kan jeg ikke annet enn å juble og brøle for fantastiske resultater.

24 ÅR! Jeg er 24 i kroppen!!

Det kan vel mildt sagt kalles tidenes opptur, spesielt med tanke på at jeg trodde jeg skulle omkomme på tredemølla.

Men enda er det en lang vei å gå, for kroppen er tung, sliten og trøtt. Fettprosenten var langt fra imponerende, og at den fysiske testen gikk så bra kan jeg ikke annet enn å kreditere til et særs aggressivt konkurranseinstinkt 😉

Så fra nå og utover blir det å jobbe på med god mat, mye trening, masse soving og alt som skal til for at også ansiktet, humøret og gleden kommer seg ned fra pensjonsalder.

–> Følg reisen videre med Desirèe Andersen, Line Victoria og meg i tidenes utfordring uten filter – FIT for FIGHT! 🎉

5 kommentarer
    1. Bare et lite tips til neste video; for å gjøre det enklere for hørselshemmede sånn som meg, å høre hva som blir sagt, dropp bakgrunnsmusikken.. 😉
      Tommel opp for knall resultat forresten!

      1. Hei hei,
        Ikke jeg som har laget videoen dessverre, men tok opp lydproblemer og etterspurte teksting i forkant av publisering, men de rakk ikke endre det i denne videoen. Har derimot blitt lovet bedring til neste gang 😊

    2. Audå! Så kjipt å få såpass gode resultat allerede i starten av prosjektet! Dette kan jo bli ei sovepute når regnet piskar, når kroppen verkar og når melkesjokoladen lokker!

      Du må rett og slett kome deg ned på jorda igjen! Det finns mange andre testar for biologisk alder. F.eks. https://www.nrk.no/viten/test-din-biologiske-alder-1.13408153

      Du får prøve og prøve, heilt til du finn ein test du scorer dårlig på. Denne testen er den du skal sjå for deg når motivasjonen sviktar:)

      1. Haha! Veldig godt poeng, men ingen fare min gode mann: Jeg har nok av motivasjonsfaktorer å gå etter. Magen henger som hos en elefant og med få timers søvn hver natt og mye dårlig mat i kroppen, har jeg energi lik et flatt batteri. Sånn når jeg ikke er i full konkurransemodus på mølla 😉
        Men ja, det var VELDIG overraskende at man skulle være i så god form. Så nå gjelder det å ikke bryte helt og gå i melkesjokolade-fella, hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg