Snøfall-sladder: Episode 7

Trixter!! Eller var det Trixter? Den fordømte luremusa av et reinsdyr var jo bare på skjermen et lite sekund før han forsvant igjen. Men hvorfor er han tilbake? Det kan jo neppe være tilfeldig, nå som ting virkelig har begynt å løke seg for Julius og vennene.

Snakker om å løke seg: Det var jo bare et spørsmål om tid, men nå tror jeg virkelig det har rablet for IQ. Kanskje ikke så rart når man plutselig kan teleportere gutter og gnagere uten å helt vite hvordan. Jeg vet ikke helt hvilke konsekvenser det vil ha for alt, men det kan jo ikke være bra at det dukker opp kaniner overalt. Med mindre… Hva om de mørke skyggene prøver å ta livet av Julius for eksempel. Da kunne det jo vært voldsomt praktisk om IQ kunne duplisert opp ørten Julius-replikaer som flyr rundt og hopper og synger. Tenk et helt mannskor bestående av bare Juliuser som synger julesanger, da. Tenk for en julekonsert! Sølvguttene kunne bare slått seg konkurs med det samme.

Ellers er det vel lov å si at Noah har hatt en over-middels røff start på oppholdet i Snøfall. Først rappet naskenissen vottene hans, så ble han forsøkt skutt med laser av en gal professor. Deretter blir han tatt til fange av en ensom jente, og ingen gidder å vise ham nissen. Kanskje ikke det nisseparadiset Noah hadde sett for seg.

Der episoden i går var tettpakket med action, føler jeg det var mer av et hvilkeskjær i dag. Et pust i bakken for å ta inn de gryende konsekvensene. Ingen store nye hendelser, bare kjenne litt på problemene som ligger og lusker i horisonten.

Båten har sluttet å fungere, brevfuglene flyr ikke, urkulen har fått mørke skygger, Tøff-tøff har stoppet opp og Orakelet har stengt sjappa. Noe er på gang, men ikke i dag. Kall det gjerne stille før stormen.

Noe av det mest interessante som skjedde i dag var i en bitteliten scene som kanskje mange gikk glipp av. For så du blikket til Ruth når de snakket om at Noah var hos bestefar? Hun vet noe!! Men hva? Selma sier at Noah er hos bestefar, men kan Julius også faktisk være Noahs bestefar? De kan jo uansett ikke bare sitte på ræva og vente i to og en halv uke, så noe MÅ skje der. Jeg ser ikke helt hva det har med Ylva og bestefaren å gjøre, men noe må det være. Kanskje de kan passe antikvariatet mens de andre drar til Snøfall? Det hadde vært noe – Ruth, Selma, Kjell og Håkon på blåtur til Snøfall!

Men da må de kjappe seg, for i dette tempoet vil Snøfall forfalle innen vi rekker å bake lussekatter. Og dagens store spørsmål for meg er den lille vinden som traff Julius helt på slutten. Var det skyggene som gikk til angrep? Kan Julius nok en gang forsvinne for store deler av serien? La oss ikke håpe det, for den syngingen hans er det beste som har hendt julen siden Sissel Kyrkjebø fikk sangbok til jul.

 

 

// Ble du klokere i dag? Hva kommer til å skje nå?

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens sladder? Les Snøfall-sladder: Episode 6

8 kommentarer
    1. Om Julius forsvinner som sist så tror jeg de som skrive snøfall må ta seg en runde til ass, vi trenger Julius hele desember.

      Angående blikket til Ruth tipper jeg det har mer med at hun ser lengselen til Selma, og kaaaanskje klarer å koble at Selma ønset det som utvekslingstur. tipper hun foreslår det mot jul at Selma skal bli igjen hos Julius et år.
      Og en hel vill tanke, hva om Noah og mammaen flytter sammen med Ruth mens Selma er et år i snøfall, for en forbindelse mellom Elise og Ruth må det jo være!

      Ylva er jo Håkon 2.0 😂 Og blåtur til snøfall heier jeg hvertfall veldig på! 🥳

      1. Uuuuh, nå er du inne på noe! Det hørtes spennende ut. Kanskje Noah flytter inn hos Ruth i Selmas fravær? Eller… hva med at Ruth flytter til Snøfall? Hun har det jo ikke noe bra i VU uansett. Kanskje hun kan bli anleggsgartner sammen med Yndis 😄

        Er for øvrig enig i at jeg ikke aksepterer at Julius blir borte halve sesongen denne gangen også. Vi trenger all den Juliusen vi kan få, så hold ham våken og ute av trøbbel. Hvis det er noen som skal kastes i sovetåka denne gangen, la det bli Yndis. Hun trenger en god lur nå 😆

    2. Elsker at du er tilbake og har daglige innlegg om Snøfall 🤩

      Nå har det gått en uke, og jeg ble investert fra første sekund – det kom til og med en liten skvett da Casper kom på skjermen 🥹

      Min umiddelbare tanke er at det er en connection mellom Ruth og Elise – både p.g.a. oppførselen til Elise mot Antikvariatet og Ruth, samt at jeg syns det er en likhet mellom disse skuespillerne.
      Kan Elise være datteren til Ruth som hun adopterte bort?

      Og jeg tror Ylva og Tore (bestefar) tror jeg blir et friskt pust, digget energien til Ylva 😏
      Og Sven Nordin ER tross alt Sven Nordin, det blir ikke feil.
      Kan det også hende det blir romantikk i luften for Ruth på sikt her? 🤔

      Dette er sååå spennende!!!

      1. Haha, ja jeg tenker også at de hadde jo ikke leid inn Sven Nordin for ingenting! Og hun Ylva er helt herlig. Tenker de kommer til å spille en stor rolle på sikt. Men jeg klarer ikke helt å finne ut av hvem som er hva til hvem enda. Men at Ruth har noen skjelett i skapet, virker utvilsomt.

        Oooh kanskje det blir trekant-drama mellom Kjell, Ruth og Sven? Det hadde vært moro! 😆

        1. Spennende å følge med på innleggene dine😊 Jeg starter dagen med en kopp kaffe og Snøfall. Kan ikke bli bedre🤗 Like spennende for både ung og gammel⭐️

    3. Nå har jeg lest alle teoriene dine, og jeg elsker det. I mellomtiden har jeg jo da funnet og utviklet egne teorier, som egentlig ikke henger sammen, men er inspirert av ulike fantasy-univers.
      1) Hva om smutthullet til IQ kan være det som får Selma tilbake i Snøfall? Slik at trekløveret vårt blir gjenforent og kan redde Snøfall? Eller hva om smutthullet gjør at Håkon kan bli med Selma inn til Snøfall? Treffe Julius, Pil og gjengen. For er det en fyr som har peiling på Snøfall, så er det jo Håkon? Helt ærlig; er det en fyr som fortjener å dra til Snøfall, så er det Håkon.
      2) Eller kanskje dette er som Narnia? Selma er for gammel til å gå inn i Snøfall, slik Peter og Susan ble i en av de siste filmene, og nå er det Noah OG Amina som må redde Snøfall fra Dunkel og de mørke skyggene? En ny duo skapes?
      3) Hva om smutthullet til slutt gir Selma sitt utvekslingsår i Snøfall? For i alt /må/ jo ende godt? Og siden det er det brevet Julius leste høyt, hvor Selma ønsket seg et år i Snøfall, så kanskje det er en del av avslutningen?

      ELLER:
      Alle tre teoriene smelter sammen?
      Om en forener teori 1 og 2, at dette er siste gang Selma kan komme inn via IQs smutthull. Så redder Pil, Selma, Frida, Noah og Amina Snøfall sammen?
      Siden det er Selmas siste sjanse, så blir Selma værende på et utvekslingsår, mens Noah (og forhåpentligvis Håkon) drar tilbake VU?
      Eller om Smuthullet åpner for at Elise, Kjell og Ruth endelig får se Snøfall?

      Nå gir jeg meg med teoriene før jeg har sett dagens episode.
      Men en siste tanke: tenk så fint det hadde vært om Winther var med og reddet julen og Snøfall?

      1. Jeg tror det smuthullet har en stor betydning ja, men jeg tro alle hjelper på hver sin kant for og klare og redde snøfall siden jeg tror det ikke er bare en ting man må gjøre også er snøfall redda. Jeg tror alle må jobbe sammen for og redde snøfall fordi nå jobber alle for seg selv. Skal ikke røpe for mye men noterer det jeg har ned. Noah’s stein som han fikk av moren sin hjelper på den dunkel steinen. IQ kan kanskje bruke smuthullet til og få brevene tilbake. (ikke spør meg hvordan, men vi vet jo ikke hva mer det kan gjøre) Winter hjelper Luna med M. Sånn at hun kan gjøre boken sin ferdig og på slutten er det noe mere som hjelper og redde snøfall. Selma og Håkon lager nordlys. Også det siste er kraften fra Orakelet siden jeg er ganske sikker på at orakelet må også hjelpe til og få vekk resten av det mørke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg