Snøfall-sladder: Episode 24

I dag kom årets høydepunkt med en mollstemt bismak. For i dag rullet rulleteksten over Snøfall 2 for aller siste gang. Og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg innser at det er rart at en 42 år gammel mann sitter her på selveste julaften og henger med leppa fordi en julekalender for barn er over for i år. Men for en magisk reise det har vært!

For meg har det dessuten vært så utrolig mye mer enn for den gjengse 9-åring. Med Snøfall 2 våknet bloggen til live igjen, så også meg. Etter tre år med låste dører, våget jeg å titte inn døra til bloggen igjen – og ble møtt med en flodbølge av kjærlighet. Det har vært så fantastisk gøy å skrive igjen, og å lese alle deres kommentarer og spekulasjoner, at jeg har nesten ikke ord. Så tusen tusen takk til alle som har fulgt med på reisen til Snøfall.

Og i dag sto høydepunktene i kø. Elise er på bedringens vei, Noah kom hjem til jul, Ruth er forelsket, IQ klarte å smutte reinsdyrene til Snøfall i tide og Frida fikk endelig bidra med mer enn bare en klem. Moro at smutthullsmaskinen endelig kom til sin rett og at vi fikk en ørliten gjenforening med selveste Trixter.

Jeg hadde håpet å få se øyeblikket der Ruth forteller Noah at hun er hans bestemor, men jeg kan nøye meg med at vi sparer det til Snøfall 3. Ja for NRK, det skjer vel det? Kom igjen da, gi folket den julegaven de ønsker mest av alt. Eller kanskje Kongen tar det i nyttårstalen? Det er jo så mye å ta av! Nå som Selma skal til Snøfall ligger jo veien åpen for “Snøfall 3: Mitt år i Snøfall”. Eller hva med “Snøfall 3: Ruth & Selma – The reunion”. Lite ble sagt om Håkons tur til Tyskland, så hva med “Snøfall 3: Julius & Selma krysser Tyskland i slede”. Jeg er også åpen for en politisk thriller med “Snøfall 3: Ylva går inn i politikken”. Men det får bli opp til dere.

Det er jo ikke så voldsomt mye å spekulere i nå som alle kortene er spilt, men jeg tillater meg å lure på hva som foregår med at rotta Sol plutselig er borte? Var den bare en manifestasjon av Lunas mørke side, som nå er borte? Like greit, for nå som Luna er i gang med å skrive en ny bestselger, har hun ikke tid til å leke med gnagere lenger.

Noe annet som gnager meg er om Ruttetutten er forelsket i Tore, eller om det bare er et vennskap der. Hans intensjoner, med levende lys, fransk musikk og nystrøket konfirmasjonsdress, er jo i hvert fall ganske klare.

Jeg er også ganske sikker på at jeg ikke var den eneste som kjente at julen peaket når Noah og Elise møttes i et klassisk Home Alone-øyeblikk på sykehuset. Når man må gå fra servietter til håndkle for å tørke tårer, kan vi være enige om at serien har lykkes med å treffe noe der inne. Men nå er det altså over. IQ-dansen kommer til å leve gjennom hele romjulen, men for Snøfall 2 er altså boken lukket. Den siste bollevinden er sluppet.

Men selv om den reisen er over, så tjorer jeg ikke fast bloggens reinsdyr av den grunn. Jeg må innrømme at jeg var litt redd for å begynne å blogge igjen etter tre års stillhet, men responsen fra dere har vært intet annet enn hjertevarmende, og nå som vi er her så kan vi jo ikke la praten stilne.

Men hvor går veien herfra? Jeg vet at mange nok bare stakk innom for Snøfall og til dere vil jeg takke for følget. Jeg skal ikke tvinge dere til å fortsette å lese bloggen, men om jeg kan si én ting til dere på vei ut døra: Kom tilbake til påske. Jeg har nemlig begynt å jobbe på min egen lille påskekrim, som kommer til å bli rett så spennende og gi masse rom for sladder og spekulasjoner.

Til dere andre blir det masse moro fremover. Betraktninger fra hverdagen til en sliten småbarnsfar, gjenfortelling fra Ukas krangel med Christina og kommentarer til aktuelle saker, slik som “Ikke snakk om kreft mens jeg spiser marsipan” og “Farlige råd fra en giftig slange”.

Og nå i romjulen har jeg store planer om å skrive om noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge: Twist. For jeg har lagt merke til at når venner, familie og kolleger samles rundt Twistskålen, er det alltid sterke meninger om hva som er ens Twistfavoritt. Men hva gjør at noen elsker Nougat Crisp, mens andre kunne solgt sin egen bestemor for en Banantwist? Det tenker jeg å finne ut, spekulere i og avdekke en gang for alle. Sammen med dere.

Men for akkurat nå pakker jeg ned skrivemaskinen for å fyre i gang ribba, stryke dressen og gjøre meg klar for en magisk julefeiring med familien. Så tusen tusen takk for følget gjennom hele førjulstiden og en gooood jul ønskes til alle dere fantastiske mennesker der ute! 🥳🎄

// Julenissen gleder seg til jul 🎅🏻❤️

* Følg Pappahjerte på Facebook *

28 kommentarer
    1. God jul🎄
      dagens høydepunkt etter snøfall 2 har vært bloggen din 👌
      gleder meg allerede til påske 🙃

    2. God jul til dere alle 4🎄🧑‍🎄🌟
      Så gøy at du vil fortsette bloggingen😊 Gleder meg til å følge deg videre☺️🎶

    3. Både jeg og sønnen på 8 år gråt litt tårer mens vi så på siste episode. For en julekalender. Og så har det vært ekstra moro å følge bloggen i tillegg.
      Veldig gøy at du fortsetter å blogge. Gleder meg til å følge deg videre. Ønsker deg og familien en god jul.

    4. Sesong 3 må jo bli om hvordan Selma og Pil faller for hverandre og tar over for Julius sammen. Er så klar for det😇🙏

    5. God jul og ja jeg håper det kommer en snøfall 3 siden det er så mange ubesvarte spørsmål og det er mye man kan bygge på. Er en del kjæreste par man kan bygge på (Ruth og Tore. Kjell og Elise. Kanskje Pil og Frida. Winter og Luna) Også må vi jo få vite hvordan Selma hadde det i snøfall og Håkon i Tyskland. Ruth og Elise, Noah kan også bygges på. Er mye man kan bygge videre på her og jeg håper inderlig det vil komme en snøfall 3.

    6. Og stor takk til deg – du har løftet kalenderopplevelsen, og gjort meg «hekta». Takk! Nå ønsker jeg deg og dine velsignede juledager!

    7. Jeg er 40 og var like vemodi over no more Snøfall. Det har gjort hele desember fullstendig magisk! Og når det gjelder Sol… Noen som har lagt merke til at Luna rynker på nesa på samme måte som rotta? Så kanskje den faktisk bare var en manifestasjon av hennes mørke side. Eventuelt ensomhet. Hven vet. Jeg mener fortsatt det er Pil og Frida som hører sammen, men ønsker meg absolutt en Snøfall3: selmas år i snøfall. Og så MÅ ruth få lov å komme på besøk til snøfall til slutt.
      Ønsker deg og din familie en god jul! Ser fram til mer blogging fra deg 😊 endelig noen som blogger igjen. Har savnet det!

    8. Her er det nok en 40 åring som lurer på hva en skal gjøra i dagene fremover nå som kalenderen er over. Jeg har hatt stor glede av p se kalenderen med ungene, og enda lenger glede for meg som vet jeg kan lese et innlegg fra deg etterpå 😊
      Jeg satser stort på en oppfølger og i motsetning til noen av de andre kan jeg se for meg Selma og Pil sammen, Selma blir rett og slett nissemor og på den måten blir sirkelen sluttet og vi får en fin avslutning på trilogien. Jeg regner da med at en oppfølger er en selvfølge, kanskje det blir mer enn en trilog også😄 Ruth trur jeg får seg fast følge og ja skulle gjerne sett Noah som får vite st Ruth er bestemoren hans.

      Men når kalenderen er ferdig, må jeg si at jeg gleder meg veldig til å lese dine fremtidige innlegg 😃

      1. Tusen takk for det, Silje! Skal komme i gang med skriving snart, må bare komme meg over kjærlighetssorgen først 🤭 Selmas liv som nissekone hadde vært moro å se. Og jeg elsker at vi fortsetter å spekulere selv om serien er over, haha!

    9. Det var mye fint i dagens episode (som jeg ikke fikk sett før over midnatt da dagen har vært så hektisk), men jeg er så skuffet over at vi ikke fikk se Ruth og Elise snakke sammen, og heller ikke fikk se reaksjonen til Noah når han får vite Ruth er bestemoren. Men var utrolig gøy å se Ruth smile så bredt, spesielt da Noah våknet, for et nydelig smil, har ventet på det i to hele sesonger. Håper neste sesong – for den må komme – handler mye om Ruth også. Ruth trenger mer on-screen time. Jeg startet ikke i TeamRuth men jo mer jeg så jo mer havnet jeg der. Kommer til å savne Snøfall, og håper ikke det blir like mange år til neste sesong.

    10. Spennende blir det med Snøfall 3…
      – Pil og Selma og den muligens forbudte kjærligheten mellom en Vuer og en Snøfalling. Blir det litt drama med Pil og Håkon når det viser seg at Håkon er litt for begeistret også, og at feilen med alle damene i Tyskland var at de ikke var Selma…?
      – Hvem er faren til Elise? Er det Tindre og er Tindre Tores bror?
      – Blir Tore og Ruth et par? Kommer han eller Ruth til å bli syke neste gang og trenge hjelp fra Snøfall?
      – Når får Kasper besøke Snøfall? Er han neste gjennom bokhylla?
      – Når skal Winther falle litt for noen? Møter han Elise? Ved et uhell sender IQ Winther til VU istedetfor at noen drar til Snøfall. Eller kanskje Amina som savner Noah så skrekkelig med et uhell dukker opp i butikken til Ruth og så må Winther komme for å få henne tilbake og dermed møter på Elise (sitt livs kjærlighet).

      Nrk må bare ringe om de trenger idemyldrer eller skribent 😉

      1. Hahaha! 😂 Her var det mye bra. Jeg sier ja takk til alt dette. NRK har jo verdens enkleste jobb med å skrive Snøfall 3, de kan jo bare renvaske innlegget og kommentarfeltet her på bloggen, så har de riiikelig med materiale 😄

        Jeg kunne også tenkt meg å se mer Kjell i monitor. Kanskje han møter en dame fra Snøfall på Tinder? Eller hey, nå som IQ begynner å bli såpass gammel, trenger jo også han en arvtaker. Hva med Frida? Ja ja ja, her er det muligheter 😄

    11. Glemte jo også helt storylinen der Noah får Ruth til bestemor og Elise får et forhold til mammaen sin. Vet Elise at Ruth er moren? Var det derfor hun slet med å gå inn i butikken? Hvordan vet hun i så fall det?

      Så mange spørsmål….

      1. Elise skrev jo brev til Ruth om det, då selvsagt vet hun at hun er moren. Adopterte kan søke opp informasjon om biologiske foreldre, men ikke motsatt. Hun var jo redd hun skulle dø, derfor søkte hun opp Noahs mormor.

        1. Aah selvfølgelig, det var vel derfor hun endelig søkte opp hvem sin biologiske mor var ja. Skulle veldig gjerne sett det øyeblikket der de endelig møtes, kanskje også når Ruth forteller Noah at hun er hans mormor, men vi får bare vente med det til Snøfall 3 🤭

    12. Ville kommentere før men måtte ta litt tid til julefeiring (og bearbeide at serien er slutt). Det har vært en spennende sesong med mange høydepunkter, så jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Jeg kan ikke love å bli en fast følger av bloggen, men kommer helt klart tilbake hvis/når vi får en tredje serie. Jeg trenger mer Winter, NRK! Som andre har foreslått kan vi ta Olemann i VU og Casper i Snøfall.

      1. Hihi, jeg måtte faktisk bearbeide at serien er over selv. Kjennes som kjærlighetssorg. Du trenger ikke følge bloggen fast altså, bare stikk innom når du føler for det og i hvert fall når Snøfall 3 kommer på skjermen 😄 Men takk for følget gjennom desemeber og ha et fantastisk flott nytt år! 🥳

    13. Kjærlighetssorg dag 2 💔
      I natt så drømte jeg om snøfall 3 og Ruth kom seg inn i snøfall?! Kjære NRK.. bare la det skje! 😩

      1. Kjærlighetssorg dag 3 💔 Kjenner på en merkelig tomhet etter en fantastisk førjulstid. NRK trenger å svare snart for å holde håpet levende. Hører dere NRK? Vi trenger håp her! 🥲

    14. Jeg har hatt stor glede av å lese alt du har skrevet nå i desember. Bare fortsett!
      Og så lurer jeg på om du har merket st lakrisen i Twisten er forandret?!? Hva tenker de på?!
      Og luksuskonfekten Quality Street har fått kjedelig papirinnpskning. The struggle is real. Godt nyttår!

      1. Ååå tusen takk for det! Kommer til å fortsette helt til dere buer meg av scenen 🤭
        Ja nei asså de endrer jo på alt av godteri hele tiden. Ny emballasje og plutselig flyttes produksjonen til Litauen og da blir ikke smaken helt lik (ref. melkesjokolade). Men det verste overtrampet var selvfølgelig å fjerne Aprikos-twisten. For et hån mot menneskeheten!

    15. For de som ikke har sett det kan jeg tipse om at Kevin har en vlog om innspillingen. I skrivende stund ligger det to ute to episoder og det tredje kommer kl. 9 i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg