Snøfall-sladder: Episode 22

Noah har funnet håpet! Håpet lever! Men så lurer jeg på en ting: Kan det være at magnetitt-steinen rett og slett symboliserer kjærlighet? At den ikke skal brukes i noen maskin i det hele tatt, men bare er et symbol for kjærlighet? For armert med håp og kjærlighet tross Noah frykten, og løper rett inn i sin største frykt.

Og så fikk han møte Julius! Jeg gleder meg allerede til i morgen når de endelig skal få pratet sammen. Tenk så antiklimaks om Noah hadde møtt nissen og alt han hadde å si var: “Jeg ønsker meg 2000 V-bucks til Fortnite”. Men nei da, Noah har større planer og nå ser det for første gang virkelig lyst ut!

Kanskje alle brevfuglene fra VU også rekker frem, for nå har vi nordlys! Det er ikke meningen å være kjip her, men selv om terrellaen til en viss grad fungerte, så skjedde det jo ikke noe før nordlyset oppsto i Snøfall. Så var den egentlig overflødig? Kunne Selma og Håkon egentlig bare pølsa´n på sofaen og spist ostepop i hele desember, og så ville resultatet vært det samme? Nei, vi går for at de gjorde en viktig jobb, det er koseligere sånn.

Noe annet som er koselig er å se en glad liten Ruttetutt! Hun stråler jo! Men er det bare fordi hun endelig har fått kontakt med sin datter, eller er det også litt fordi hun ønsker seg en liten beta Tore til jul? Men hva mente de med “hva Elise vil”? Og hva Ruth vil? Handlet det kanskje om at de begge vil bli bedre kjent og få et nærere mor og datter-forhold?

Angående forhold, har Kjell og Elise et forhold? Og hvorfor har ikke det slått meg før? For når de snakket sammen på telefonen i dag, så fikk jeg en litt vibb om at det var noe vibes på gang der.

Det er mye jeg lurer på i dag, men det er derimot ikke noe å lure om Ylva er en fremtidig statsministerkandidat! Altså, for en evne til å samle folket! Med Ylva som statsminister ville vi vært i trygge hender, og jeg ville stemt på henne om hun så stilte til valg i morgen.

Så kommer dagens skryt til NRK, som på lurt vis får sneket inn et stikk om lysforurensning. Og alle som noensinne har vært langt til skogs og sittet utenfor teltet sent på kvelden og sett det fantastiske kunstverket av stjerner som lyser opp himmelen om natten, i forhold til det stusselige lysglimtet man ser her hjemme, vet at lysforurensning er en reell greie.

Det er også reelt at Luna har gjort det slutt med Steinar! Han burde jo kjempet bedre for henne. Si at de kunne prate om det, tilby en massasje eller en kjærestetur til Paris, men nei da. Bare “Bliiii heeeer”. Sorry kompis, den holder ikke. Så nå blir det spennende å se hva nysingle Luna kan få til for å lappe på skadene hun har gjort. Kanskje prøve seg på Winter? Men da må hun være rask, for basert på responsen her på bloggen så kommer han til å drukne i frierbrev-fugler fremover.

Og så har jeg tenkt på en ting: Pil. Kan det være at han får bestått eksamen på bakgrunn av praktisk erfaring? Siden han ble valgt til læring i Snøfall 1 har han jo dratt på seg masse alderspoeng og relevant arbeidserfaring, og jobben han har gjort nå i desember MÅ jo anerkjennes som godkjent svennebrev?

Jeg begynner forresten å mistenke at rotta Sol ikke spiller så stor rolle i plottet som jeg først trodde. Kanskje er det faktisk bare en rotte. Med mindre det er et frempek mot Snøfall 3 da. “Snøfall 3: Rotta som redda jula”. Kanskje. Men for akkurat nå virker det bare som at Sol er en helt alminnelig rotte som rotta seg sammen med den grå musa Luna.

// Beat that, you little trout sniffer

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens spekulasjoner? Les Snøfall-sladder: Episode 21

20 kommentarer
    1. Det er så koselig at Ruth smiler og ler. I dag måtte jeg gi tapt mot tårene når Ruth og Tore stod utenfor butikken hans ❤️
      Steinen er nok kanskje bare et symbol for kjærlighet og godhet. Og at det gode vinner over det onde kanskje.

      Det jeg henger meg mest opp i innlegget ditt, er det siste bildet av rotte og high five. Har du studert den creepy hånda der!?

    2. Jeg føler Selma og Håkon gjorde en god jobb ja fordi om de ikke hadde fått nordlys fra starten ville ikke brevfuglene ha flyet til og begynne med.

      Det med Ruth er kjempe hyggelig og se. Jeg håper hun tar mot til seg og prater med Elise, men det tror jeg kommer til og skje med tanke på at det kun er 2 episoder igjen, så føler jeg at det måtte begynne og gå bra snart ja. Men ja jeg tror også egentlig Ruth og Tore føler noe for hverandre. Med hva Elise vil, så tror jeg at det sto i det brevet hun fikk av Elise at om det skulle gå dårlig med Noah, så ville Elise at Ruth skulle ta seg a v Noah akkurat som hun gjør med Selma, men ja jeg føler også at de begge vil bli bedre kjent og få et nærere mor og datter-forhold ja.
      Jeg har begynt og tenke Kjell og Elise som et forhold også fordi det er heller ikke noen far i bildet med tanke på Noah og jeg tror det kan være Kjell. Jeg mener Elise må jo kjenne Kjell og Håkon fra en plass også. Og ja følte det samme på at det var noe vibes på gang der.
      Ylva er en fremtidig statsministerkandidat. Hun er så søt. Jeg ville også stemt på henne.

      Det er også fint og se at Luna står opp for seg selv endelig. Jeg føler den peptalken fra Winter gjorde sussen og jeg hadde en god følelse på at han kom til og gå inn og overtale henne til og bryte pakten. Jeg tror fremdeles han bryr seg om henne og er glad i henne. Fordi hvorfor gjøre det om han ikke bryr seg om henne. Jeg tror fortsatt Luna og Winter liker/ er glad i hverandre, men ja hun kommer til og ordne opp og stå opp for seg selv.
      Det om Pil gir også veldig mening. Fordi det har jo vært klart at han er det hele tiden og jeg tror fortsatt han er det. Han har bare mistet troen på det selv. Var jo også noe Julius sa ikke glem og leke. Og er det noe Pil nesten bare har brydd seg om i snøfall 2 så er det eksamen og ikke leken.

      Jeg tror ikke rotta sol har så stor betydning nei. Ikke i snøfall 2, men kanskje det kan være et hint til snøfall 3 ja.

    3. Det ble sagt i en tidligere episode med Noah og Elise at magnetitt-steinene alltid vil finne sammen igjen. Så at en er i Snøfall og en er i VU gjorde kanskje at portalen åpnet igjen. Kanskje forsterket av kjærligheten mellom Noah og Elise og håpet om å møtes igjen, med hjelp fra Orakelet?

    4. En ting er hvert fall helt sikkert, jeg har seriøst hatt gåsehud og grini meg gjennom denne episoden av snøfall! Fytti katta altså.
      Jeg tror at Selma & co sin jobb var viktig, jeg tror at jobben de gjorde + motet til Noah og breakup’en til Luna gjorde så nordlyset kom tilbake. Men hvem veit?! Så sjukt spennende at jeg ikke kan fatte at det snart er ferdig!

      Apropos sesong 3.. Pil hadde lagt ut TikTok her med at NRK ikke har bekreftet noen sesong 3 så han anbefalte folk å sende en Mail med at vi vil ha en sesong 3. 🙊

      Rotta sol tror jeg rett og slett bare er en stor del fordi Luna rett og slett er ensom. Så hun finner trøst og en slags form for omsorg i rotta. Så mine teorier gjør jo egentlig at jeg bare synes synd i hele dama, men samtidig så har hun gjort meg så sinna. 😅 Men assa Winter og Luna måtte jo bare blitt det radarparet da?! 😅

      Så erre Tore og Ruth da, jeg dør litt av kjærleiksorg om de ikke blir en greie ila de 2 siste episodene altså, makan for noen fininger. 😩😭
      Jeg tror Julius kommer tilbake til snøfall i morra, nordlyset er tilbake og det betyr at Pil får gjort de tingene som ikke har gått (blåse kuler, lokke på reinsdyra osv) også bare bråtar han eksamen og består selvfølgelig!

      Og ang hva Elise vil og Ruth vil så er jeg overbevist om at de ønsker ett mor-datter forhold sånn at Ruth, Selma, Elise, Noah og Casper kan bli en kjernefamilie! ❤️

      1. Ja jeg føler det var det som gjorde det at skyggene gikk vekk var det Noah og Luna gjorde ja. Og enig med at Winter og Luna måtte blitt det radarparet. Angående Elise og Ruth så er jeg enig ja jeg føler de begge vil styrke mor og datter forholdet. Jeg tror bare Ruth bærer nagg fortsatt og at det er derfor hun får litt panikk også når Elise er på vei til og vokne fordi hun vet ikke helt hva hun skal si, men det er tydelig at begge vil ha kontakt ja for hvis ikke så ville ikke Elise ha skrevet brevet til Ruth.

    5. Skuffet, og glad. Skuffet fordi jeg ikke så at magnetitt steinen var et symbol på Noah sin kjærlighet for sin mor og båndet de har mellom seg. Det er sterkere enn noe mørke, steinen ga han styrken til å løpe inn i skyggene og til Julius.

      Glad fordi jeg endelig ser det! 👍 😁

    6. Snøfall finnes fordi menneskene i VU tror. Derfor var det viktig at Selma og Håkon startet terrellaen på mørk nattehimmel, fordi de tror! Ergo brevfuglene begynte å fly. Noah fant igjen håpet som Elise ønsket for han i starten av kalenderen ute på vidda (lysglimtet) og kjærligheten brakte han til Julius. Tro, håp og kjærlighet. Uslåelig kombo.

    7. Mamma har du sett snøfall nå spurte 10 åringen i morges. Nei,men jeg skal se den nå svarte jeg. Alt ordner seg sier hun så.
      Da ble ikke dagens episode så spennende kan du si.
      Håper vi får sett morgendagens episode sammen.
      Jeg må innrømme at jeg er mest spent på om det blir ett saftig kyss på Ruth snart 🥰😅.

    8. Det er fantastisk å se hvordan samarbeid og valg er viktige! Luna innser at hun har er valg, og da velger hun Lyset! Og siden det mørket har fått bygge seg sterkt pga frykten,går disse “vaskefille” skyggene i oppløsning når hun da velger det gode.
      Hadde rett i at det måtte jobbes med tro og håp på begge sider: I snøfall og Vu, med Noah og Selma, Håkon, Ylva!

      Dom 9 åringen sa: Pil ER fortsatt lærling, for jeg ser ikke for meg at Winter kunne blitt lærling eller Julenisse, han har ikke humoren til det”😅 Så tatt på kornet. Hun sa også før dagens episode: “Jeg tror Luna velger det gode, og så håper jeg at Luna og Winter gifter seg enten nå eller i snøfall 3.”. Barn altså, får med seg mye mer enn meg og gode på å på å ordegge seg!🥰

      1. Hihi, ja barna her plukker også opp ting jeg ikke har tenkt på. Det er jo faktisk barna som redder Snøfall i år også, så de små tottene kan få til fantastiske ting 🤭

    9. For en episode! Fikk helt frysninger av scenen der Luna tar oppgjør med mørket og med det fratar det makten/bryter forbannelsen; fy flate det var sterkt. Tror besøket fra Winter var viktig for å gi henne mot til å stå imot dunkelsteinen.

      Når det gjelder Elise og Kjell har jeg egentlig tenkt at de hadde et forhold allerede fra første episode når Elise og Noah kommer hjem fra sykehuset til ferdig taco med Kjell og Haakon. Måtte se den scenen på nytt nå, og la merke til at Kjell spør Elise: “lefse eller Kjell? Du tar Kjell” før han gir henne en god klem. Fikk en følelse av at det var mer enn bare vennskapelig vibe der.

      1. Ja føler det besøket fra Winter ga henne det ekstra hun trengte for og stå i mot Dunkel og han hadde neppe gjort det om han ikke var glad i henne. Jeg tror de begge er det bare at det er vanskelig for dem og innrømme.

      2. Det er så utrolig godt observert! Jeg begynner også å mistenke at det er noe mer mellom Elise og Kjell. Tenk om hun rekker hjem til juletaco og Tacokjell 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg