Snøfall-sladder: Episode 21

Hvem trenger Spiderman, Superman og andre superhelter når vi har Winterman? Altså, for en julehelt! Ydmyk og tilgivende, men samtidig modig og uredd. Taler Roma midt i mot og vandrer rett ut i Mørke for å hente Luna tilbake. Hvis ikke Winter blir årets navn så skjønner jeg ingenting. Hadde han bare gått ett hakk videre og sagt at han var oppriktig glad i Luna, så tror jeg hun ville brutt pakten med Steinar.

Og hvem trenger vel Julius når vi har Kjell? En bedre julenisse skal du se lenge etter! Se for deg at Kjell sparker inn døra på julaften og begynner å synge for ungene. Da kan Sølvguttene bare sette seg ned og scrolle på telefonen. Også den duetten med museumsvakten da. Sett opp en juleturné gutter, dere kommer til å selge ut samfunnshus fra Lindesnes til Nordkapp!

Og når vi snakker om å selge fulle hus: Kjære NRK, vi trenger mer. Det er bare få episoder igjen av Snøfall 2 og jeg orker ikke tanken på at det nå er over. Jeg håper jo at det at Luna flørtet litt med tanken om å begynne på Nattens Dronning 3, er et slags frempek på at Snøfall 3 er i sin spede begynnelse, men selv det er ikke nok. Pil vil jo være førtidspensjonist innen den serien er klar, så jeg foreslår å bygge ut konseptet. Hva med Påskefall, Sommerfall og Høstfall? Påskekalenderen kan være en klassisk påskekrim, der Naskenissen har rappet gulleggene eller noe, og Sommerfall kan være en sommerspesial der hele gjengen reiser til Syden à la Viva Villaveien fra 1989. Så kommer høsten og da må hele gjengen plukke Gullpoteter i høstferien, og så blir det masse greier. Kom igjen a, dere kan ikke sultefôre oss på denne måten!

Men okei, tilbake til handling. Endelig er Terrella-maskinen rappet fra museumet, men den er jo ikke sterk nok! Det samme med dommedagsstrålen til IQ. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Kanskje de maskinene bare trenger litt magnetitt? Det må jo være det som blir løsningen. Nå som Noah er på vei ut på Vidda, kanskje han finner maskinen til IQ og bruker steinen på maskinen? Kanskje den heller ikke er sterk nok alene og derfor bruker de smutthullsmaskinen for å smutte Noah tilbake til VU for å bruke steinen til moren på terrelleaen? Det er søkt, men en mulighet.

Og det er på høy tid nå som skyggene har tatt livet av Urkula! Men frykt ikke, Ylva er på saken. Med kampsangen “Vi ere en nasjon vi med” satser vi på at hun klarer å tromme sammen en armé av småsoldater som får skrudd av alt lyset i VU, slik at nordlysproduksjonen kan komme i gang for alvor.

Så håper jeg NRK er seg sitt ansvar bevisst og dobler lønna til alle i Snøfall-produksjonen, for jeg trenger å vite at det blir et Snøfall 3! Det kan ikke være bare tre episoder igjen! Winter trenger sin egen spin-off-serie, Ruth det samme og gjerne en slags julebasert reproduksjon av Flåklypa med IQ i rollen som Reodor Felgen. Kjell kan være Ludvig, Naskenissen er Solan og Winter som Sjeik Ben Redic Fy Fazan. Jeg kan til og med nøye meg med et slags reality-konsept der 15 kjendiser kjemper om rollen som Julenisse i Snøfall. “24-nissers Snøfall-kalender”? Byen ligger jo allerede der! De kan ha konkurranser i pipehopp, julebrygg, karamell-løp, Ballorang-kast, trugeløp, nissehistorie, arkivering også videre. Ring meg, så kan vi se på litt ideer 😆

// Det finnes håp ❤️❄️

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens spekulasjoner? Les Snøfall-sladder: Episode 20

6 kommentarer
    1. Sagt det før, sier det igjen. Steinen til Noah vil beskytte han mot skyggene og han kan spasere rett inn i dem for å hente ut Julius og orakelet. Svaret kommer om 8,5 t 😅

    2. haha, nå er det så gale at jeg først må inn å lese bloggen her FØR jeg ser episoden!!
      Helt hekta på de ulike teoriene dine 🤪😊

    3. Hva skal jeg si? Med action, mot og samtalen jeg ønsket å høre så var dette en super episode for Winter fans! Sekvensen med Urkula og skyggene var også veldig spennende. Har Noah steinen med seg der ute? Gruer meg til første juledag uten nye episoder og innlegg…

      1. Ja det må jo bli en snøfall 3. Vi må jo se hvordan det året til Selma blir i snøfall og det går også an og bygge på den historien til Ruth og Tore. Og kanskje få et innblikk på hvem som er foreldrene til Ylva. Må helt klart ha en snøfall 3 ja. Jeg synes det er dumt det er ferdig i morgen og jeg klarer ikke vente så jeg skal holde meg våken så jeg får sett den siste episoden tidlig, men ja blitt helt hekta på det. Også morsomt og se at en del av teoriene mine stemmer, men ja jeg synes de har bygget veldig bra på karakterene igjennom snøfall 2.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg