Snøfall-sladder: Episode 20

O helga Ruth! Katten er endelig ute av sekken og i dag fikk vi bekreftelsen vi lenge har ventet på. Ah du kjære Ruth, hvilken byrde du har båret på. Og nå viser det seg at du både har en kreftsyk datter og et barnebarn som har forsvunnet i en bokhylle.

Nå krysser vi bare tær og fingre for at Elise kommer seg på bedringens vei og at hun endelig kan begynne å få et nært forhold til sin kjære Ruthemor. Lovlig sent å vente helt til episode 20, men jeg forstår jo at Ruth har sugd litt på karamell om spørsmål rundt Noah. Folk forsvinner jo ikke inn i bokhyller sånn helt uten videre. Men la meg bare være førstemann til å nominere det stolte lille hoderistet til Ruth på 07:09 i dagens episode som årets TV-øyeblikk ❤️

Mens Ruth tutter med sitt, bygger Kjell en liksom-terrella, og jeg håper det går mot at Selma og Håkon skrur på sin maskin nøyaktig på likt med IQs dommedagsstråle. Med nordlys fra begge kanter på likt, kanskje brevfuglene kan få åpnet portalen mellom verdenene igjen.

Tilbake i Snøfall har stakkars Olemann blitt satt bak lås og slå, og må i dag ty til å lese boka til Luna. Noen mente det var ille at Stål måtte sitte dørvakt utenfor, men det ville jo vært betraktelig verre for Herr OCD å ha en prompende bollevindmaskin låst inne i rommet sammen med seg. Og takk og lov for at Stål heldigvis er en vaskekte bokorm, for nå har Winter endelig avslørt Luna! Så nå må bare Snøfallfolket komme seg tilbake fra Vidda, sånn at Winter kan blåse hele saken vidåpen og få kastet Luna i fangehullet.

Og så må jeg bare få si at det er fantastisk å se at øyelokket til Winter er tilbake! Det er egentlig alt jeg ønsket meg til jul. Men nå som Pil har samlet folket til en massiv redningsaksjon og IQ har bygget ferdig dommedagsstrålen, ser det jaggu lyst ut for at Snøfall vil stå til påske også!

Men Luna da, hva gjør du nå? Nå som du har fornærmet Yndis også, så står du snart helt alene. Det blir vel å bite i det sure eplet og innrømme sine synder, eller gifte seg med en stein. Dunkelsteinen gjør for øvrig en utrolig dårlig jobb når det kommer til overtalelse forresten. “Bliiii heeeer” holder ikke. Kunne den ikke i hvert fall prøvd seg på en liten hvit løgn da? “Luuunaaaa! Jeg skal gi deg tallene til euuurooojackpotteeeen” eller noe i den gata. Det er som når Christina vil at jeg skal legge meg tidlig i steden for å gå ned i kjelleren og game halve natta. Gi meg noe for å sukre pillen da, ikke bare hves “Bliiii heeeer” som en hes slange.

I starten av sesongen spekulerte vi forresten mye rundt om Luna og Elise er søstre, men det tror jeg vi kan utelukke nå. Så også at Sol egentlig er et menneske i rotteform. Også kan det se ut til at Trixter har vært for grådig i lønnsforhandlingene og dermed blitt klippet fra serien. Jeg er derimot spent på hva mer Frida kan få til! Hun kan jo ikke bare være vikarlærer og en god venn. Kanskje hun finner ut den siste brikken som mangler? Som at magnetitt-steinen til Noah må brukes i maskinen til IQ for at den skal fungere? Og så innser Selma at det samme må gjøres i VU med Terrella-maskinen.

Og når Ruth nå endelig har tatt kontakt med sin datter, så kanskje hun finner tonen med Tore også? Jeg mener, de to på en hytte langs vannet med hvert sitt glass rødt til toner av fransk trekkspill i det solen går ned over horisonten – det er jo en match made in heaven 🇫🇷

Og siden vi feirer Ruths store gjennombrudd i dag, vil jeg by dere på en av mine franske favorittlåter fra samme periode som hennes favoritt. Det er France Gall med “Cet air là” og hvis ikke denne får deg i godt humør, ja nei da er det bare å avlyse jula og levere tilbake julestrømpa 🥳💃

Klikk på bildet for å åpne den magiske sangen 😊 🇫🇷

 

// To døtre og et barnebarn ❤️

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens spekulasjoner? Les Snøfall-sladder: Episode 19

14 kommentarer
      1. Njaaa, høres mer ut som han var bestevennen eller? Føler at Ruth ville sagt det til Selma da hun hadde sjansen. Men igjen da, gamle Ruttetutten har holdt lenge på hemmeligheter før hun 🤭

        1. Eg trur kanskje at IQ eller Winter kan være pappaen til Elise, for eg har skjønt det sånn at du ikkje kjem deg til snøfall med mindre du har tilknytning til snøfall – og korleis kom Noah seg til snøfall? Eller så må Ruth ha noko tilknytning dit! 🤔

          1. Åå, godt tenkt! Hmmm, i så fall må det være IQ, for Winter er vel ca. på alder med Elise. Men spørs om vi har nok tid på siste tre episoder å gjøre plottet mer komplisert nå 😂

    1. Elsker at Selma, som har mistet folk left and right siden hun var en neve stor, går rett i at hun vil ha en bekreftelse på at hun fremdeles er Ruth’s datter. Og det fikk hun heldigvis! Nydelig!

      1. Haha, på ingen måte! Jeg har spekulert litt i om det at Luna vurderer å begynne på “Nattens Dronning 3” er et lite hint om at Snøfall 3 er i sin spede begynnelse allerede 😁

    2. Det var en deilig episode i dag. Jeg lurte på når Stål ville komme til nytte og nå skjedde det. Håper at noen av de som er igjen i byen snart hører Winter og/eller ser at Yndis ikke har kommet ut fra biblioteket. Gleder meg også til familiegjenforeningen i VU!

    3. Jippyyy! sååååå utrolig super bra når Snøfall 2 innfrir, de spekulasjoner de har bygd opp!!! Så utrolig bra laget. Bra skuespill med de små øyeblikkene og filmingen på de uttrykkene som brer seg sakte i ansiktet. en tåre der, en grimase her , et sukk et ord, stillhet og smil. Wow! Og når Winter setter seg godt tilrette i stolen for å lese bok…😅Så stilig karakter, tenkte litt på Mr. Bean et hundredels sekund der. 😊

    4. Jippyyy! sååååå utrolig super bra når Snøfall 2 innfrir, de spekulasjoner de har bygd opp!!! Så utrolig bra laget. Bra skuespill med de små øyeblikkene og filmingen på de uttrykkene som brer seg sakte i ansiktet. en tåre der, en grimase her , et sukk et ord, stillhet og smil. Wow! Og når Winter setter seg godt tilrette i stolen for å lese bok…😅Så stilig karakter, tenkte litt på Mr. Bean et hundredels sekund der. 😊

      1. Jaaa, det er så mye som er så utrolig bra! De små øyeblikkene <3 Ruth og Winter er i fyr og flamme denne sesongen, men er også vanvittig imponert over alle barna i serien. Snøfall 2 innfrir på alle punkter 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg