Snøfall-sladder: Episode 19

Kjære NRK, dette er faktisk ikke greit. For nå brukte dere hele første sesongen av Snøfall til å gjøre Winter til et monster vi alle hatet. Barn fryktet ham, ungdommer spyttet etter ham på gata og vi voksne snakket om ham som om han var en østerrisk maler på 40-tallet. Men nå som vi endelig har tatt Olemann inn i varmen igjen, så hiver dere ham rett under bussen igjen!

Og nå sitter det altså rundt en million nordmenn der ute og må bite både tå- og fingernegler i endeløs spenning på morgendagens episode. Og det er ikke greit så tett opp mot jul! Er dere klar over hvor stressende julen er allerede? Vi har ikke fått opp juletreet enda, har ikke bakt et eneste av de syv slagene, jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til niesa mi enda og attpåtil så brant jeg grøten i dag. Jeg trenger ikke at stakkars Karamellgutten sitter ute i kulda og fryser nå!

En annen som sitter ute i kulda og småfiser er Julius, men ikke for lenge. For nå er IQ i gang med å bygge en strålemaskin som med Urkulas kraft skal skyte en laserstråle av julelys rett inn i Dunderskyggen og da tenker jeg det blir julevarmt der inne! Kanskje Magnetitt-steinen til Noah blir et viktig element for å skape kraften til maskinen? Kulen i Terrella-maskinen er jo tross alt en magnetisk kule som bruuuu…. vent. Nå. Litt! Kanskje strålemaskinen til IQ ved et hendig uhell ender opp med å produsere nordlys?! Ja ja, det MÅ jo være svaret! Snøfalls svar på Reodor Felgen blir dagens helt!

Og VUs svar på Ludvig blir dagens helt i VU! Altså, han har jo sveisen og den gosselige holdningen. Bare få på Kjell en sekk og litt høysnue, så har du Ludvig! Og nå som han hjelper Selma og Håkon med å bygge en Terrella-replika, vil det snart blåse nordlys fra alle kanter 😉

Når vi først er inne på dagens helter, må vi ikke glemme Noah som med sin kunnskap om morens kreftsykdom kan være en nøkkelbrikke til å redde dagen. Så er det selvfølgelig lov å håpe at IQs strålemaskin får ringvirkninger helt inn til et sykehus i VU <3

Og som om ikke det var nok: Ylva! Jeg skrev jo i går at jeg var redd for at vi har knapt med tid siden barna i VU har sluttet å skrive brev, men nå som Ylva er i gang med å skape sin egen armé av skrivelystne barn, ser det lyst ut for årets gavedryss. Så håper jeg Pil er godt i gang med pusteøvelser, for her ligger det an julekuleblåsing til den store gullmedaljen i siste indre.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om Pipehopp blir viktig for handlingen eller om det bare er gøy, men jeg vet at jeg vil prøve det. Så Leos Lekeland, Metro Lekeland, Kristiansand Dyrepark, Foldvik, Tusenfryd og alle dere andre – få det på. Førstemann til å bygge et Pipehopp får hele mitt feriebudsjett til sommeren. Men ikke gå helt bananas med Snøfall-konseptet da. Stopp når dere begynner å vurdere å selge Gullvann i kiosken.

Også var det Yndis da. Like lettlurt som en kåt hannbikkje. Luna har lykkes med å manipulere henne og dermed vendt hele bygda mot Winter. Men vil hun gå for langt? Det ble foreslått på Facebook at hun kanskje kommer til å avsløre seg i løpet av handlingen i Nattens Dronning 3, og nå som hun har masse med skrivetid virker det lovende for den spekulasjonen!

Også var det Ruth da. Stakkars Ruth som ikke tør å møte Elise ansikt til ansikt. Kan det være at hun rett og slett er redd for avvisning av sin egen datter etter alle disse årene?

Nei NRK, her blir dere rett og slett bare nødt til å slippe morgendagens episode på røde rappet, for jeg klarer ikke vente til i morgen!!

// Å, Eg veit meg eit land ❤️🇳🇴

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens sladder? Les Snøfall-sladder: Episode 18

10 kommentarer
    1. Fantastisk å lese hva du skriver. Gleder meg jo like masse til det som en ny episode av snøfall. Keep up the good spekulering

    2. Hei og hå! NÅ kommer Luna til å bli avslørt! Og det tror jeg faktisk Prompegutt Storm kommer til å hjelpe Yndis å orstå, for nå sitter han og LESER Nattens dronning 2 med nye øyne og DA vil det nok gå opp et lys for han!😀 Og når Terellaen og strålemaskinen samtidig druesukker på blir det både nordlys og fugler og Orakelet blir fri!

    3. Hei og hå! NÅ kommer Luna til å bli avslørt! Og det tror jeg faktisk Prompegutt Storm kommer til å hjelpe Yndis å forstå, for nå sitter han og LESER Nattens dronning 2 med nye øyne og DA vil det nok gå opp et lys for han!😀 Og når Terellaen og strålemaskinen samtidig SKRUES på blir det både nordlys og fugler og Orakelet blir fri!

    4. Jaja nå er det vel bare og vente på en ny klagestorm for at de skal bytte ut en fake terella med den ekte. Kriminelt a gitt! 🤯
      Tror herr bolleduft kommer til og skjønne tegninga med ‘’nattens dronning’’ håper hvert fall det for Luna.. Jeez er så irritert på den dama at jeg snart kollapser. Ufyselig kvinnemenneske. 😬 Stakkars Winter! Hvordan kunne de tro at han hadde tatt disse tingene? Man så jo på hele mannen ar han var like sjokkert som når Ola Normann vinner i Lotto. Nei, jeg skal nok rett inn å sende klage til nrk nå, ikke fordi de snakker om noe kriminelt, eller jo kanskje, det er jo nesten litt kriminelt at de gjør det så forbanna spennende!?

    5. Jeg har vært skeptisk til om det ville virke med terrellaen da brevfuglene vil bli skremt av skyggene og fly tilbake til vu igjen, men kanskje strålemaskinen vil hjelpe dem😄 litt som «håpet» Noah hadde ledet brevet hans til vu, kan strålemaskinen lage lys og lede dem trygt fram.
      Og generelt endelig er det noen som begynner å tenke litt her, men ❤️Winter😭❤️

    6. Jeg har så lyst til å like Luna men når hun lager så mye trøbbel for favoritten er det veldig vanskelig, og i dag var det enda verre… Selv om jeg er sikker på at det går bra til slutt var jeg temmelig sur på både henne og Yndis. Fikk så vondt av Olemann da de fant Mørkeboka – alle de tankene som må ha gått gjennom hodet hans da… 😨
      Men håper at Stål skjønner hvem Sindy er og at det endelig går opp for henne hva som skjer. Tror Winter kommer til å finne rottelort mens han pusler med et eller annet og da skjønner han det også.

    7. Jeg tror mer og mer på at IQ er bestefaren til Noah. Han må på et vis ha møtt på Ruth en gang på 80-tallet eller deromkring. Kan han være broren til Tore? Jeg føler at Tore må inn i historien her på en eller annen måte,
      Og så håper jeg at Fise-Stål får noe fornuftig ut av boken han leser, der han sitter og prutter. Kanskje Frida må hjelpe ham litt med analysen… Hehe ☺️

    8. Men… hvem er faren til Elise? Og hvem er faren til Noah? Det må være en grunn til at Noah kom seg til snøfall. Er det nisse-blod i han?

    9. Brukes smutthullmaskinen til å få tilbake de brente brevene tro?? Den kan ikke være forgjeves og brevene må tilbake

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg