Snøfall-sladder: Episode 2

En solid bollevind fra Stål og vi er i gang! Vi er bare på 2. desember, men allerede har jeg en bøtte med sladder og spekulasjoner jeg bare må hive ut der.

For hva skjer med boka til Luna? Jeg holder på teorien min fra i går om at den kommer til å ha en avgjørende betydning! Er det kanskje Yndis som kommer til å kjøre Snøfall i grøfta denne gangen? Var det egentlig tilfeldig at hun skulle finne boka eller har Luna planlagt dette hele tiden?

Årets mest spennende nye bekjentskap er kanskje Naskenissen, så er det lov å tenke seg til at naskenissen stjeler noe signifikant? Jeg har nemlig en teori.

 

 

For hva hadde skjedd hvis Naskenissen rapper både urkulen og boka til Luna? Julius snakker jo selv om at de ikke fullt ut forstår urkulens kraft, så kanskje den har noe i retning av kraften til den onde steinen i Snøfall 2? Og når man setter den sammen med det dramatiske eposet “Nattens Dronning” så oppstår det mørk magi? Er det her de mørke skyggene kommer inn??

Ja, for la oss se nærmere på det! De mørke skyggene som først dukker opp i animasjonene i starten av episodene, kommer plutselig krypende i taket på soverommet til Noah om kvelden. At de har kryptiske undertoner er ganske utvilsomt, da de først dukket opp rett etter at Noah og moren snakker om skygger på røntgenbildene hennes. Og det må jeg bare få si. Denne serien har allerede rørt borti både lattermusklene og tårekanalene. For det er så hjerteknusende å se situasjonen Noah og moren befinner seg i, og vite at det finnes mange som faktisk har det sånn akkurat nå. Det er intet annet enn hjerteskjærende. Jeg håper og tror at serien vil behandle akkurat dette scenarioet med samme balanserte respekt som de gjorde med fosterforeldre-situasjonen i første sesong. Så til alle de som kan kjenne seg igjen i den triste historien som fortelles der… Et stort hjerte og en varm klem går ut til alle dere i dag ❤️

Men vi må tilbake til spekulasjonene. La oss snakke Pil. Og for å si det sånn: Han har gjort mer enn å bare blåse i julekuler siden sist, for han er jo ripped som Jesus i baris! Det er jo flere ting som har skjedd i den familien der, for moren hans Normann har fått seg ny kjæreste; den kjekke og staute Mo. Jeg vet ikke om tidsregningen går opp at hun har fått datteren Amina sammen med Mo, men uansett gjør det Pil og Amina til en variant av søsken. Så da kan vi utelukke at det var flørting på gang i kvisthytta. Forhåpentligvis. Det er ikke en sånn type serie.

At den lille jenta Anna i VU ønsker seg motorsag til jul, skriver jeg av som litt uskyldig humor og ikke et frempek på at det blir motorsagmassakre utover i sesongen. Men man vet jo aldri. Det ville i så fall vært særs uventet.

Tilbake til Pil. Han vrir og vender seg som en valp på skolebenken, så kanskje han må samle samme det gamle trekløveret igjen for å bestå eksamen? Snakker vi plutselig en slags Harry, Ronny og Hermine-situasjon her? Spennende!

Og hva skrev Selma i dagens brev til Julius??

Men så, over til min store pièce de résistance. Rødt er ganske tydelig symbolsk med nissenes verden, mens blått er for alt i VU. Men… Moren til Noah går i ganske mye lilla. Kan det være et hint om at hun egentlig hører til begge verdenene?? Jeg føler jeg er inne på noe stort her. Såpass stort at NRK når som helst kan bryte seg inn døra her og taue meg vekk fra tastaturet.

Og du: Del gjerne dine tanker i kommentarfeltet! Dagens spekulasjon fra kommentarfeltet på bloggen tilskrives Janne, som lanserer teorien om at kanskje Luna og moren til Noah er søstre. Siden begge virker litt like og tydeligvis bærer på hemmeligheter. Den tanken blir spennende å forfølge!

Uansett: Dette er så gøy! Og med mindre jeg blir kidnappet og lagt i et fangehull på Marienlyst, sees vi igjen i morgen for nye teorier.

 

 

// La spekulasjonene rulle!

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens innlegg? Les Snøfall-sladder: Episode 1

23 kommentarer
    1. Hei. Julius har ikke fått en nytt brev fra Selma, han har tatt vare på det fra igår.
      Jeg tror at moren til Noah egentlig har et forhold til antikvariatet, men det ser ikke ut som det er noen gode minner.
      Og nå er Pil og Selma blitt store, at jeg tror kansje Selma blir julenissekone etterhvert 🙂

      1. Oj dæven, her har vi en våken en! Beklager, selvfølgelig samme brevet ja. Han bare leser det igjen, som en nyforelsket person selvfølgelig. Bestefar gleder seg til besøk! <3

        Og du, det er et KJEMPEGODT forslag at Pil og Selma blir sammen. Det gir jo masse mening, ref. min spekulasjon om at Pil trenger trekløveret for å utføre nissejobben. Frida er bare vikarlærer for nå, men hun kan ta over skolen, mens Pil og Selma driver resten av sjappa. Selma som Fru Klaus? Ja, den kjøper jeg! Har alltid lurt litt på hvorfor de ikke endte opp som kjærester i første sesong, så selvfølgelig kan de bli det nå som de er voksne. Det vil jo også forklare hvorfor hun bare er god venn med Håkon, men ønsker å komme tilbake til Snøfall for et helt år. Du ække dum du, Ann Elin! 😄🙌

        1. Neineinei, det er Frida og Pil som blir kjærester. Ref. at hun reddet Pil fra masse nysgjerrige og skuelystne skolebarn. Selma og Nils er allerede en tilsynelatende semi-etablert greie, og vil finne tilbake til hverandre etter utveksling.
          Det gir mest mening av to grunner: 1. fordi Selma har en familiær tilknytning til Snøfall, men kan ikke etablere seg der pga Ruth og 2. det er selvfølgelige skoleflinke Frida som må hjelpe Pil å lese til eksamen og det er da de faller for hverandre <3

          1. Aaaah, kjempegode poeng! Elsker at du tar det skikkelig på alvor. Virker nesten provosert underveis her x-)
            Men usikker angående Selma og Håkon. Føler han har gått i vennefella. Eller kanskje han er homofil og at det er derfor de bare er bestevenner? Kanskje litt rart å hive ut der, men nå har jo Gjertrud fått seg kvinnelig samboer og Normann blitt sammen med en mann med mørkere hudfarge, så produksjonsmessig har det noe fornuftig ved seg x)

        2. Oooog hvis jeg skrev Nils så mente jeg Håkon 😂

          Nils er vel den EKTE sønnen til Håvard Lilleeie

    2. Elsker Snøfall! Og eeeenda mer nå når jeg leser det du skriver 😂 sååå gøy!!! Gøyere for de voksne enn for unga dette her jo 😂🤩😀

      1. Haha, tusen takk for det, Therese! 🥳
        Ja altså, ungene skjønner jo ikke hvor dypt dette stikker. De tror det bare er en helt vanlig julekalender. De aner ikke hvor mange lag med konspirasjonsteorier og mørke som lusker under overflaten 😂

    3. Må bare si at jeg har gledet meg utrolig mye til snøfall 2. Så langt innfris forventetningene så til de grader. Og med snøfallsladder fra deg blir det ren julelykke! Ingen ny teori fra meg, men må bare dele en observasjon fra min datter på 4 år.. Er det ikke utrolig gøy at Daidalos er med i snøfall og har kledd seg ut som nisse😆

      1. Hahaha! Åååå, barn <3 De sier de herligste ting. Og hun har jo helt rett. Daidalos later bare som han er en helt vanlig småbarnsfar. Plot twist: Tenk om Taurus plutselig dukker opp og dynker naskenissen i slim! Det hadde vært no x-)

    4. Jeg hadde glemt hvor gøy dette er, både å lese blogg igjen og ikke minst følge dine tanker om Snøfall 🙂
      Gleder meg til resten av episodene!

      1. Å herre Jesus Kristiansen, har du ikke sett på Snøfall? Da er det bare å begynne på episode 1 i første sesong, avlyse alle planer kommende uke og bingwatche alt opp til dagens episode 😄

    5. Oi oi mange spennende teorier. Jeg likte spesielt den om Lise (eller var det Elise?) og Luna som søstre… Kanskje Luna forsvant gjennom portalen i antikvariatet, og at det er derfor det er skummelt…
      Og når det gjelder Håkon, hvorfor er han plutselig så fargeløs sammenlignet med tidligere? Når man tenker på hvor mye symbolikk som ligger i fargene i serien…

      1. Ja, jeg tenkte på det, men de er så veldig rake motsetninger. Men igjen da, man sier jo at motsetninger tiltrekker seg hverandre. I dette tilfellet tror jeg dog det blir for mye. Tror Winter hadde revet av seg håret rundt 5 minutter ut i det forholdet der x-)

        1. De er jo også ganske like. Begge to passer ikke så godt inn. Ensomme. Jeg for min del synes de er søte sammen

    6. Jeg skriver spoiler i tilfelle noen ikke har sett alt.

      Men ja jeg tror også boken som Luna skriver på er mye viktigere enn folk antar ja siden nå hater så mange hun at de sier boken ikke er viktig. Men er det noe snøfall alltid har hatt en del om så er det historier. Roman er jo også en historie. Jeg tror at det som står på slutten av boka vil redde hele snøfall til slutt. Og da er boka mye viktigere enn brente brev. Og hun skjønte jo at hun hadde gjort noe dumt og hun vil jo ordne opp.

      Spoiler spoiler

      Problemet er bare at Luna har nå mørket i seg så hvordan hun skal klare og skrive slutten blir vanskelig med mindre hun får hjelp. Og er det en person som har vært i mot at hun skal skrive, så er det Winter, så jeg tror hun vil få hjelp av Winter til slutt. Og at han redder henne fra mørket han har vært i mørket før, så han vet jo hvordan man håndterer det. Nå tror jeg også kanskje han er glad i henne, men han har vanskeligheter for og innrømme det fordi Winter er Winter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg