Snøfall-sladder: Episode 1

Endelig er dagen her!! Det er 01. desember og kliss ny sesong av Snøfall er i gang! Jeg gleder meg så fantastisk mye til å spre sladder og spekulasjoner hver eneste dag, og beklager allerede til dere som hadde håpet å lese noe annet her på bloggen i desember. Det blir Snøfall herfra til Askepott. Men i romjulen skal jeg bryte ned hver eneste Twist-bit i ulike personligheter og masse annet gøy.

Også én ting til. For før jeg hiver meg over Snøfall så må jeg bare si: Tusen tusen tusen hjertelig takk for den fantastiske flodbølgen av kjærlighet som veltet over meg da jeg sneik hodet inn bloggdøra etter 3 års pause! 😍 Må innrømme at jeg var bittelitt redd for å begynne å blogge igjen etter så lang tid med knusktørr penn, men fy søren. Takket være dere er jeg fortsatt i lykkerus, men håper at jeg klarer å sovne litt tidligere i kveld 😅

Men okei. Nu kör vi.

Snøfall 2!! ❄️

 

Jeg har vært så spent! Jeg har gledet meg mer enn barna, og da er det så fantastisk når man 3 sekunder ut i første episode får gåsehud over hele kroppen. Magien er tilbake!! Musikken, stemningen – alt er på plass!

Men allerede i animasjonene i starten ser vi mørke skikkelser som hinter om at noe skummelt er på ferde. Men det er fort glemt, for så fort jeg hører stemmen til Julius blir jeg så hoppende glad at jeg plutselig er 10 år igjen. En Julius i livet skulle alle ha ❤️

Jeg noterer meg at Pil har blitt ungdom siden sist, og har helt sikkert begynt å både smugrøyke og dra på bakhjulet med nissesleden.

Men hva i all verden har skjedd med hagen? Er det Yndis, den utro gamle x-en til Stål som har slått seg opp som anleggsgartner? Samme kan det være, for mellom Julius sin julesang og store smil over hele bygda, virker alt til å være i skjønneste orden i Snøfall. Winther har fått seg fulltidsjobb, Stål byr på bollevind, streberen Frida har selvfølgelig blitt vikarlærer, brevfuglene strømmer inn og med en frekk liten rumpe i brunosten er også julebøll på plass.

I VU er derimot alt forandret.

Vi møter Noah for første gang, som ser ut til å være sønn av en kreftsyk mor. Jeg noterer meg et subtilt hint med en rød postkasse i bakgrunnen utenfor sykehuset.

Kan det være et hint om nissens verden og brevfuglene som går i skytteltrafikk til Snøfall? Jeg husker jo fra sist hvordan Selmas røde jakke stakk seg ut i en ellers blå og mollstemt verden.

Men vent nå litt! Hvorfor vil ikke den kreftsyke moren inn til antikvariatet? Hvorfor robber hun oss for muligheten til å møte Ruth? Er det hennes lenge glemte mor? Aner vi et hat eller er det frykt? Har hun blitt lurt til å kjøpe et fullverdig leksikon i 18 bind, men så viste det seg at to av bøkene manglet? Er hun kanskje egentlig fra Snøfall og vet om den gamle portalen? Spekulasjonene er i gang!! 🥳

Også unnskyld meg, men har de introdusert taco i Snøfall?? To av mine favoritt-ting i verden kombinert i ett? Kan det bli bedre enn dette?! Ja, tydeligvis. For nå som jeg akkurat hadde det som plommen, så viser det seg at den søte, underfundige og snåle Håkon plutselig har blitt til en slags Draco Malfang fra Wish.

Vi får en rask introduksjon til Naskenisser som stjeler som ravner, uten at det plager joviale Julius i særlig grad. Altså, gi meg den mannens energi og syn på livet, eller gi meg ingenting.

Men vent nå litt, er Selma og Håkon plutselig blitt et par?? Den spekulasjonen glemmer jeg fort så snart Julius kysser brevet fra Selma (OBS! Det røde temaet er tilbake), for da kommer tårene. Fader heller, denne serien har meg i sin hule hånd allerede.

Og så skjer det.

Ruth er tilbake!!

Denne gangen med en postkasse med “Ulepost”. Jeg synes det hadde vært et gøyalt julebøll om noen slang på en P foran der, slik at Julius plutselig hadde endt opp med en hel haug med erotiske noveller. Da hadde det blitt hett i kulda!

Men tilbake til nye karakterer: Hvem er Luna? Bare Winthers kollega eller kanskje noe mer..? Og hva skriver hun i boka si? 50 spenn på at handlingen i den boka på et eller annet vise vekkes til live og blir en del av historien 🤔

Fun fact: Jeg vet at dette er litt off-topic, men dette er potensielt mindblowing! Da jeg vokste opp på Kolbotn (i ekte VU altså), dro vi ofte for å bade på en plass vi kalte for “Halvøya” i Gjersjøen. Jeg er 99% sikker på at det er samme sted som Julius går ut i båten sin. Jeg kjenner det stedet som min egen lomme. En gang søsteren min var der for å bade med noen venninner, fikk de et ublidt møte med en voksen mann som kom tassende ned til dem for å slenge ut tassen. En vaskekte blotter!

De kastet seg ut i vannet og la på svøm til den andre siden. Da stakk han igjen, uten at de fikk et godt blikk på ansiktet hans. Jeg har alltid synes det var en litt guffen historie, men nå fikk jeg en tanke som kanskje er enda verre: Kan det være at de rett og slett møtte ingen ringere enn selveste Julius?! Og også da… eh… lille-Julius?

Ikke vet jeg, men alt jeg vet er at Snøfall 2 er i gang og det er magisk! Og jeg kan ikke annet enn å si meg enig med Julius: “Nå er det endelig desember – vår favorittmåned!” ❤️❄️

 

 

// Hva fikk du ut av den første episoden? Kjør debatt!

26 kommentarer
    1. Ruth som omgås med glade forventningsfulde unger, bare herligt gensyn. Og Winter, klarer han mon at holde den gode tone? Og Noahs stakkels kræftsyg mor, hvorfor vil hun ikke ind til Ruth. Uh jeg glæder mig til de næste 23 afsnit.
      Glædelig december 🤶

      1. Å som vi har gledet oss til i dag. vi benket oss foran tv alle sammen.
        Det var koselig, vi vet det venter skumle ting, og barna 9 og 6 år lurer er Winter snill eller slem denne gangen? ” han er ikke så koselig ” men, hvor kommer alle de nye menneskene i snøfall fra, en ny lillesøster til Pil? og hvem er dama og barna som bor hos Gjertrud? har hun fått seg jentekjæreste? i så fall hurra for snøfall og NRK.
        gleder oss til i morgen
        Godt å ha deg tilbake pappahjerte, det var en trygg havn å lese bloggen din da jeg var nybakt mamma.

        1. Oj oj oj, det la jeg ikke merke til engang! Hadde vært fantastisk moro om Gjertrud hadde fått seg kvinnelig kjæreste ja 🏳️‍🌈

          Tror Winter er god denne gangen, bare litt traust og byråkratisk. Og tusen tusen takk for hyggelig melding. Er jo ikke noe skummelt å gjøre comeback når man har så fantasiske følgere! 🥰

    2. Takk for at du har begynt å skrive igjen!

      Her er vi to voksne, uten barn, som må følge med på Snøfall 😉

      Det må være en relasjon mellom den kreftsyke moren og Ruth. Vil sønnen ende opp med hund til jul?

      Og hvor mye bøll kommer Naskenissene til å gjøre?

      Jeg gleder meg til episode 2!

      1. Ja asså, selvfølgelig! Du må ha rett her: Noah må ende opp med hunden til Selma. Kanskje når hun skal på sjelereise til Snøfall et års tid? Hmmm, blir spennende å følge videre.

    3. For å sitere minste mor i huset ” Hæ! er episoden ferdig alt??!!?” Vi kunne gjerne hatt noen minutter mer, men vi får smøre oss med en god dose tålmodighet og vente på episoden i morgen 0_0

    4. Takk for at du er tilbake, da blir jo julekalenderen liksom dobbel 🤩
      Selv ble jeg så opptatt av å være imponert i dag, over at alle de gamle skuespillerne fortsatt er med! Det hever forventningene ytterligere. Men, har foreldrene til Pil gått fra hverandre siden sist? Eller er det hukommelsen min som svikter på hvem som hører sammen med hvem 🤔

      1. Ååå takk for det! Kjempegøy å være tilbake 😄
        Jepp, moren til Pil har kroka opp med Mo nå. Liker at serien ikke forklarer alle sånne ting, men at man bare må finne ut av det selv. Men jaggu ikke lett å få med seg alt heller x-)

    5. Hahaha! Stakkars Julius som blir mistenkt i mine gamle barndomstraumer! 🤣🤣Vanskelig å identifisere ham med mindre vi får et glimt av lille-J, og det håper jeg virkelig ikke. Selv om han eer mistenkelig overtrivelig spør du meg.
      Det jeg lurer mest på er egentlig hvordan disse nye folka (nissene?) har kommet seg inn i Snøfall siden sist. Hva er historien deres? Hvor kommer de fra? De er jo voksne. Jeg trodde innavl var eneste måten å drive befolkningsvekst på der inne! Eller er det sånn at Julius tar med seg en ny person (kvinnfolk?) til avlsbruk hver jul? Oj, shit, kanskje det er ved Halvøya han henter dem! Jeg kunne vært nissemamma i Snøfall jeg nå!?!

      1. Bahahahaha!! 😂😂 Du går jo ofte i rød-oransje-klær… Kanskje du faktisk er halvnisse? Ikke ligner du mye på fattern heller. Dæven, kanskje vi er inne på noe her? 😂

    6. Jeg og la merke til at Noah sin mor ikke ville inn til antikvariatet. Først tenkte jeg at det har noe med Ruth. De kan jo ikke unngå å ha møtt hverandre, da Kjell og Ruth er naboer. Så enten har det skjedd noe,eller så er moren fra Snøfall og vet om både postkasse og portal. Men det kan jo hende hun selv en gang fant den portalen. Og kanskje hun er redningen på det som vil skje i Snøfall. Kanskje hun og Winther er i slekt🤔 Jeg hadde håpet at Winther var litt mildere siden sist, men nei. så kanskje det blir en kjærlighets triangel der mellom Noahs mor, winther og Luna. Kanskje Luna og Noahs mor er Søsken, litt sånn det gode og det onde. jeg tenker at noe skjer,mens hun skriver denne boken. En forbannelse, mens hun gradvis forfatter. Noe vil dekke over atmosphæren slik at orakelet ikke kommer til, og brev stopper opp. Disse naskenissene vil spille en rolle her. Eller går jo livet sin gang i Snøfall. Her har det vært litt oppussing av både hjem og hage. Tydligvis så har alles ulike behov blitt tatt mer hensyn til. Tror nok ikke Selma og Håkon er kjærester,men følelser er der. og de vil nok bli oppklart 23 eller 24 desember🤣 Og det blir nok bakgrunnen for om Selma tar et år i snøfall eller ikke. Vi må ikke glemme pihl i dette, så noe drama her mellom Pihl,Selma,Håkon og Frida. Men ingen ting er som å høre Julius rope ut ” God Morgen,Snøfall” og den muntre sang. Man kan nesten sammen ligne følelsen med Skomaker andersen i første episode, når han sier : Nei men er det deg! Man tar seg i å svare,med en viss glede. Julius gir samme glede,og man blir jo nesten sprudlende selv. Nei, vi kan ikke annet enn å vente på svarene, mens vi gleder oss over Julius hver ettermiddag fremover

      1. Hahaha, for en fantastisk kommentar! Nå må jeg jo begynne å lese bloggen daglig bare for å se dine teorier 🤩🥳 Du er inne på veldig mye spennende her! Notert bak øret 😉

        1. Synes Selma sa noe i brevet til Julius om at hun og Ruth hadde flyttet til Antikvariatet. Kan være derfor det ikke har vært noe møte der. Lurer forsåvidt på relasjonen mellom moren til Noah og pappaen til Håkon. Jeg tror Ruth og moren til Noah er søstre.

          Så deilig å ha deg tilbake forresten! Savnet bloggen i går når jeg så episoden, helt tilfeldig at jeg søkte den opp i dag. Og her er den, med oppdatering og spekulasjoner. Herlig! God Jul!🎅

          1. Å så utrolig gøy! Ja nei, 10 ville hester klarte ikke å holde meg unna å spekulere i ny sesong av Snøfall 🙂
            Ruth og moren til Noah som søstre..??? Hmmm, den er inte dum!!

    7. Jeg syns mamman til Noah og Luna var litt like. Kanskje mammaen til Noah er fra snøfall og er søster til Luna? At hun vet om portalen og derfor ikke vil inn dit! For det virket som hun kjente til plassen, og var litt redd(?)

      1. Oj, den er frekk! Selvfølgelig kan det være noe der. To rare nye skikkelser som begge ser ut til å bære på hemmeligheter. Hmmm, her kan du være inne på noe!

    8. har gledet meg til at den skulle komme siden jeg så et program om at de holdt på å spille inn ny “sesong”. alle spørsmål som er nevnt svirrer i hodet. har savnet hele konseptet. og tusen takk for at du stakk hodet inn gjennom bloggdøra igjen.

      1. Åå, tusen takk for det 😊 Jeg klarte jo ikke å sitte stille på sidelinja når selveste Snøfall 2 skulle dukke opp på skjermen 😄 Og det er jeg glad for, for serien har vært helt magisk så langt og mottakelsen fra dere har vært enda bedre 😍🙌

    9. Her satt vi superklare hele familien og koste oss glugg! Og som 13-åringen sa når det var ferdig: “De 22 minuttene gikk kjempefort, det var jo magi”!

    10. Dette har eg gleda meg til, både Snøfall 2 OG om du kom til å stikke fram nesa igjen!

      Teorien her i huset er at mammaen til Noah er mammaen til Selma som blei borte då Albin døde 🤪 Du høyrte det her først!

      1. Haha! Liker at du kjører copyright på den 😆 Men den er inte dum den! Og takk forresten. Fantastisk gøy å stikke frem nesa igjen når man har så utrolig trivelige lesere 😊

    11. Innsjøen er faktisk her i Moss, like bak huset vårt; Molbekktjernet!
      Digger, digger, digger at du er tilbake i bloggverdenen 😁 Gleder meg til å lese videre Snøfalloppdateringer 🤩❄️✨

      1. Hva?! Var så sikker på at det var Gjersjøen at jeg gikk inn i Google maps for å bekrefte det. Jaja, bommet bare med noen kilometer da x-)

        Og tuuusen takk for det! Føles fantastisk å være tilbake, spesielt siden jeg synes det var litt skummelt å skulle komme tilbake etter så mange år. Tenk å være så bekymret, bare for å bli møtt av så mye kjærlighet. Fantastiske folk 🥰🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg