Snøfall-sladder: Episode 18

Det er ikke meningen å høres ut som en sulten og trassig 7-åring altså, men nå er jeg så sur på Luna at jeg orker nesten ikke skrive. Var det seriøst Urkula hun rappet sammen med Mørkeboka? I så fall er vi jo skrudd, da! Gullsikkene visner, reinsdyrene sulter og julen er avlyst. Bare å gi opp og kalle det første juledag og gratulerer med dagen. Finn frem ullsokkene, en halvspist boks med Kong Haakon og skru på Flåklyupa. Jula er avlyst.

Nei vent.. Det er jo akkurat dette Mørke vil. At vi skal gi opp. La håpet bli lyset i mørket. For det må jo finnes håp her!

Ja ok, hvis vi ser bort ifra at Luna kan ta seg en Oskar Westerlin trippel sjokoladebolle som har ligget ute i regnet siden 17. mai, så er det jo mange gode brikker på vår halvdel av sjakkbrettet. Og vi starter i VU, der Selma og Håkon har tatt aktive grep for å skape nordlys! Kan det være at man kan kombinere magnetitt-steinen til Elise med nordlyset deres for å skape en slags magnetisk overføring av nordlys til Snøfall? Jeg vet ikke, men vi trenger at han museumsvakta tar seg en voldsomt lang juleferie nå, sånn at de kan få jobbe i fred.

Fun fact: Sykepleieren heter Vu til etternavn. Mon tro om det var en viktig del av casting-prosessen. Sikkert ikke, men jeg kan liksom ikke se for meg at hun hadde fått jobben om hun het Dunkel til etternavn. Men samme det, for det viktigste som foregikk på sykehuset var jo at vår alles favoritt-Ruth var så nære på å gjøre et stort gjennombrudd, bare for å trekke seg i siste liten. Kjære Ruttetutt, hva skjedde? Fikk du panikk et lite sekund da du innså at Elise har levd et langt liv og oppdratt en sønn helt i ditt fravær? Fikk du prestasjonsangst midt oppi alt? Er du redd for at du skulle bli avvist? Uff, jeg gleder meg til fortsettelsen og er så spent på hele Ruth-situasjonen at jeg glemmer helt å tenke på alt som skjer i Snøfall.

Og det er ikke lite, for nå har heldigvis Pil og Frida sett Dunkelskyggen med egne øyne og da blir det fart i sakene. Snøfall har fått sin aller første tenketank og som det ble sagt i spekulasjonstråden på Facebook, så kan det se ut til at hele Snøfall må stå sammen som ett for å klare å bekjempe Dunkel. Men hva skjer nå som Luna har rappet Urkula? Vil de nye Gullsikkene dø ut, og så må Mo på´n igjen med enda mer Gullvann for å rekke fristen? Vi har allerede begynt å levere ut de første julegavene til familien, så nå brenner det på dassen her!

I skrivende stund er det bare 140 timer igjen til Sølvguttene stemmer i på julaften og innen da må alt dette ha løst seg! Svoren må være sprø, slipsknuta må sitte og Julius må ha vært rundt hele VU med gaver til barna. Her lukter det mye overtidspizza om vi skal ha nubbsjanse!

Så, hva blir løsningen da folkens? La oss for et øyeblikk se bort fra om Luna og Elise er søstre, om Håkon kommer til å få seg leilighet i Berlin og gitarsalget til Tore. Dunkelskyggen blir sterkere for hver dag, nordlyset har lagt på røret og barna i VU har helt sluttet å sende brev.

Det frister jo litt å bare dra nattlua til Winter godt nedover øra og takke for seg. Men jeg legger min lit til at Selma og Håkon gjør jobben i VU, mens Winter den store klarer å avsløre Luna, og samle hele Snøfall til å redde julen i tide. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men akkurat når det kommer til Luna så kunne vi faktisk trengt Durek til å drive ut demonene med røkelse, strupesang og hela paketet.

Facebook ser jeg at Hege har en teori om at kanskje Luna blir avslørt på bakgrunn av noe hun har skrevet i bøkene sine, og det er jaggu godt tenkt! Selv holder jeg fortsatt en knapp på at IQ kommer til å bruke smutthullsmaskinen til å produsere gullsikkefrø. Eller kanskje smutte opp en hel haug med magnetitt-steiner for å lage et stort magnetfelt til nordlys-produksjon??

Jeg vurderer faktisk å legge meg før barna i kveld, bare så jeg kan sitte klar når ny episode slippes kl. 05.00 i morgen, for nå er det så spennende!!

// Nattlua til Winter ❤️

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens spekulasjoner? Les Snøfall-sladder: Episode 17

17 kommentarer
    1. Tenkte litt på de navna i boka. Det er jo navn som er stokket om, siden Leo er Winter (eller Ole), og Sindy er Yndis. Også nattens dronning er jo Luna siden Luna betyr måne så gir jo det også mening. Så kom jeg til å tenke på da hun satt å skrev om ei som skulle hete Vilja. Hvem kan det være da? Jeg klarer ikke koble det, men kanskje du har en ide?

      1. Ylva? Ikke helt det samme men ganske likt. Ellers tror jeg det rett og slett er vilja til å overvinne Dunkel.

        Men mistenker ikke Winter Luna for å stå bak det hele likevel? Han virket så oppriktig da han snakket om å finne en mistenkt. Hvis ikke han er enda bedre til å skjule sine tanker enn jeg trodde!

        1. Ja jeg tror Luna trenger hjelp med mørket. Og overvinne dunkel. Hun ville jo hjelpe de gode, så hvem vet kanskje hun har gjort en dobbelt avtale. Litt som en sånn dobbelgjenger. For begynt og tenke på siden bare sjelen til Dunkel er igjen kan ikke de som har mørket i seg føle han. Jeg tror faktisk Winter vet det er Luna.

          Men jeg føler han hjelper henne til slutt. Og heller fortsatt hjelper henne.

          Jeg er litt på er vi sikker på at han ikke har mørket også. Jeg mener han ville kontrollert det mye bedre enn Luna. Og det er litt med den sjelen hva om folk kjenner andre som er i mørket.

          1. Det jeg synes er så rart med Luna er at hun ikke virker fullt ut ond. Hun har ikke den samme utvilsomme ondskapen som Winter hadde før. Men en dobbeltavtale? Hmm.. Tror hun er i Dunkels virke, men at Winter kan klare å få henne tilbake på den gode siden. Med mindre det kommer en superduper plot twist helt på tampen og det viser seg at Winter har vært ond hele tiden og planlagt dette ned til minste detalje helt siden første sesong, haha! 😂

      2. Hmm… Mener også jeg husker Vilja, men lurer på om Irene har rett at det var brevet hun skulle arkivere første gang.

        Ser for øvrig at du heter Elise… Så… du har kanskje noen svar til oss? 😆 Hils Noah forresten <3

    2. Luna og Elise har samme begge trønderdialekt! Søstre? Men hvordan mistet Ruth to døtre? Vokste Ruth opp i Snøfall sammen med Tore, der de var så glade sammen? Hvis Ruth bare er den tilfeldige naboen, som Selma havner hos, er det veldig rart at hun skal ha postkassen og være så involvert og ikke minst tro på alt om Snøfall. (Tilgi meg om jeg har glemt noe fra forrige sesong, lenge siden jeg så den nå..) Derfor tipper jeg Ruth enten er litt nisse, eller ha vært der. Jeg håper virkelig NRK har tatt seg tid til å nøste opp grundig i alle relasjoner og historier her!

      Til slut tror jeg at Selma og Håkon får laget nordlys i VU, som i siste sekund (sikkert lille julaften) får åpnet opp veien til Snøfall. Og siden Selma har åpnet for brevskriving igjen, er det haugevis med brev klare til å bli brevfugler når nordlyset åpner portalen. Alle brevfuglene flyr mot Snøfall, angriper Dunkelskyggen på vidda og slipper orakelet fri. Kanskje har Dunkelskyggen fanget Julius og flere før den tid også.

    3. Ruth har vært aupair i Frankrike, hun kun litt Fransk og nekte Selma å dra for man viste ikke hva som kunne skje, men hvem var aupair for?? eller ble hun sendt til en “tante” for de hun var kommet i “ulykka” ??
      Tore valgte bort henne for musikken uvitende om at hun var med barn
      Winther og Luna er søsken

      1. Uuuuh, kanskje ikke Ruth vil at Selma skal dra på utveksling fordi hun husker tilbake til da hun selv ble gravid mens hun var på tur i Frankrike og alle årene med smerte som fulgte da hun måtte adoptere bort datteren? Den ække dum!

    4. Artig å lese Snøfall-sladderen, og så blir jeg så imponert over hvor engasjerte folk er . Selv om jeg er ei dame på 71, så gleder jeg meg hver morgen til å se dagens episode.

    5. Kanskje det er steinen til Noah (magnetitten) som ender opp med å tette hullet i Dunkelsteinen og redde jula og Vu og Snøfall og hele sulamitten?

      1. Her også. Men føler hun er på samme dillen som mange kvinner var da 50 Shades of gray var på sitt hotteste, og nå går hun over lik for den neste boka i serien. Hvis Luna hadde branchet ut og begynt å selge Nattens Dronning bokbind, kaffekopp og lesepledd så ville Yndis kjøpt opp hele lageret 😆

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg