Snøfall-sladder: Episode 17

Pil, gullsikkene, Ruth og Winter – I dag gløder det i Snøfall!

Herlig å se at Pil endelig har fått tilbake fargen i ansiktet. Han har bearbeidet nederlaget, og er nå tilbake på riktig spor. Utrolig hva litt hjelp fra en god venn kan gjøre. Og nå som han har begynt å jobbe på lag med Amina og Noah, begynner det virkelig å lukte fugl her!

En som derimot bare lukter rotte, er Luna. Hun fortsetter å legge et plott mot vår alles Winter, som innen nå har rukket å bli en folkekjær helt. Hadde det vært trikk i Snøfall, hadde Winter betalt med kontanter.

Elsker for øvrig at TeamWinter på Facebook har begynt å forsvare ham med nebb og klør, og jeg tar selvkritikk for at jeg har vært for hard mot ham. Han har nok ikke rappet til seg arbeidsoppgavene til Pil, men har gjort det for å hjelpe. For han vil jo bare redde julen! Så den tar jeg. Gjør som enhver god politiker ville gjort og legger meg flat.

Men det er moro å se at mine spådommer også kan treffe, for jeg var ikke langt unna innertieren på naskenissene. De betaler for stjålne ting med gullsikkefrø. Og nå som IQ har satt igang tankesmia, går det nok ikke lang tid før han begynner å masseprodusere gullsikkefrø med smutthullsmaskinen. Men hva er koblingen mellom naskenissene og Mørke? Samtidig som niseene bidrar med gullsikkefrø, så trekker de jo også Amina og Noah stadig nærmere den mørke skogen. Har de en pakt med Dunkelsteinen? Uansett er det moro å se at den gamle dealen vi mennesker har med å sette ut grøt/bringebærboller til nissen fortsatt leverer.

Noe annet som leverer er NRK! Nok en gang bringer de noe nytt og interessant på banen, for den merkelige konstruksjonen Terrella viser seg å være en ekte greie! Opprinnelig konstruert av en engelskmann, ble den på slutten av 1800-tallet brukt av norske Kristian Birkeland i sin forskning på nordlys. Og her kommer noe spennende, for Birkeland forsøkte å forklare hvorfor polarlys bare oppstår i områder sentrert rundt jordens magnetiske poler. Magnetisme? Magnetitt? Noah! Endelig begynner ting å falle på plass her! For hvis nordlysets forsvinning har noe med magnetisme å gjøre, må jo Noahs magnetitt-stein kunne være en del av løsningen!

Så er det Ruth da. Viktigere for julestemningen enn sprø svor og Sølvguttene. Hvor skal hun nå? Kledd opp i flotte klær og med en helt ny glød, skal hun ut på nye eventyr. Men hvor? Til sykehuset for å besøke Elise? Kanskje det er derfor hun har satt av noen dager, så de virkelig kan få pratet sammen. Eller… skal hun til museumet for å bruke Terrella-maskinen til å dra til Snøfall? Kanskje møter hun Selma og Håkon der, og sammen reiser de til Snøfall? Ja, for Ruth vet mer enn IQ på en god dag. Men hvem er hennes lille pike? Noen kommenterte også at de synes de så TO armbånd i kofferten. Så kan det være tvillinger? Så mange spørsmål.

Finnes det noen mulighet for at IQ er bestefaren til Noah forresten? Aldri sett ham prate så faderlig til noen som da han snakket med Noah her for noen episoder siden. Ikke at han vet det selv altså. Men kan han for eksempel ha vært med Julius for å levere julegaver i VU et år, men endte med å levere én hard pakke for mye til Ruth? Æh, det er syltynt. Jeg vil bare være førstemann til å nevne det.

Ingen tegn til Mo i dag, men jeg antar at han er travelt opptatt med å produsere gullvann på do. Og om vi skal rekke å få på plass nok gullsikker til å lokke reinsdyrene ut av skogen innen jul, må han drikke solbærtoddy til den virkelig store gullmedaljen.

Jeg begynner å bli litt usikker på handlingen i Nattens Dronning 2 forresten. Er den ikke så avgjørende som vi først antok? Er den nå bare et middel for å manipulere Yndis/Sindy mot Winter? Og hva er egentlig pakten Luna har med Dunkelsteinen? Hun virker jo bare muggen inntil videre, ikke direkte ond.

Spørsmålene er mange, men svarene er få. Det vi derimot alle sammen kan være 100% enige om, er at 50 spenn for kliss nye Rudolf-tøfler på et julemarked er en jækla god pris 😄

// #TeamWinter 🙌

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens sladder? Les Snøfall-sladder: Episode 16

21 kommentarer
      1. Og Nattens dronning er månen = Luna. Hun kommer til å avsløre seg selv når de bare skjønner tegninga.

    1. Synd jeg ikke får lagt ut bilde her. Men 17 min og ca 3 sek ut så snakker Yndis og Luna. Bak dem er bilder av gamle nisser. I midten er et bilde av en nisse. Samme bilde, mye klarer helt til venstre i bilde etter 17 min og 14 sek ut når kamera fokuserer på Yndis.

      Jeg er overbevist om at den nissen er prikk lik Tore. Jeg er sikker på at det er Tore. Fruen i huset mener det har tørnet for meg da.. Men hvis det er Tore, hvis det er en connection her… Tore har jo en jovial fyr med og happy holdning, ala Julius og Pil. Hvis han er far til Elise, kanskje det er connection til Snøfall og Noah. Kanskje derfor han fikk en inngang til portalen til Snøfall?

      Altså, jeg er overbevist og dere får ikke meg på andre tanker 😂😂

      1. Jeg tror den nissen er Tindre bestevennen til Dunkel. Men han kan jo fortsatt være i slekt med Tore. Jeg mener Julius er jo bestefaren til Selma og er jo mulig andre nisser har vært i vu før.

        1. Tenker at Tore fortsatt kan være Tindre, men tatt seg et VU navn. Eller en slektning av Tindre som har flyttet til VU på lik linje som faren til Selma…. 😁

      2. HVA?!?! Det har jeg ikke sett. To sekunder, her må det spoles! Skamme sjåå… *spoler*
        Ooooh! Tenker du på han med hvite hatten? Ikke helt ulik nei! Kan også ligne på Ingar Helge Gimle 😆

      1. Ja jeg har faktisk begynt og tenke på det. Det kan jo være broren hennes. (føler at med tanke på alder, så passer det best med bror) Vi ser jo ingen andre barn i familie fotografiet da Ruth var 14/15. Hun kan jo fortsatt hatt en bror. Vi vet heller ikke hvem som tok det bilde. Det kan jo ha vært han. Og ikke vet vi noe om slekta til Winter heller, men han er veldig på slekta/forfedrene til Luna.

            1. Jeg føler heller Winter er broren eller sønnen til Ruth med tanke på at det nå er ganske så sikkert at Elise er datteren til Ruth, så føler jeg han kan være broren til Ruth. Litt med det at det ikke var andre barn på det bildet fra Ruth var 14/15 i snøfall 1, men hun kan jo fortsatt hatt en bror. Vi vet heller ikke hvem som tok det bilde.

    2. Jeg har også merket de navna i nattens dronning bøkene at man kan snu det sånn at Yndis blir Cindy, Leo blir Ole (Winter) Luna ga jo også navnet Vilja til nattens dronning som er en hinting til henne selv, men finner ikke ut hvordan man kan snu det navnet til at det gir mening. Men ja er ganske sikker på at det hinter til hun selv sånn som hun egentlig vil være fordi Yndis sa jo Luna ikke tør og stå opp for selv, men nå er hun jo blitt helt omvendt og den hun vil være. I hvertfall Vilja blir Ajliv.

    3. Dagens Winter observasjon fra meg: Jeg mener bestemt jeg så den gamle flosshatten i bakgrunnen. Hva kan det bety?

      1. Jeg kom til og tenke på det kaninen var jo i flosshaten. Mener også det var en hvit kanin dette er ofte noe tryllekunstnere bruker. Jeg kom til og tenke på bi har jo et utrykk som er katta ut av sekken som betyr og avsløre noe. Man kommer med en nyhet. Og gjerne en nyhet som man har hatt lyst til og fortelle en stund.

        Jeg mener den obvious tingen er jo at han fersker Luna, men hva om det er en annen nyhet han vil si også. Jeg vet bare ikke hva det kan være.

    4. Jeg tror avtalen Luna har inngått er å gi urkula til Dunkelsteinen mot at hun får gjøre sitt… Hvis dunkel har både urkula og orakelet, så 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg