Snøfall-sladder: Episode 15

Skalk lukene – i dag blåser det bollevind fra alle kanter!

Det er selvfølgelig Stål som får æren av å varme gatene med sin karakteristiske bollevind, før dramatikken bryter ut i Snøfall. For stakkars Winter setter klypa rett i en musefelle, og med det er vi over i en helt ny fase av samspillet mellom Winter og Luna. Før har hun bare vært litt nebbete, men nå har hun tatt en aktiv handling mot ham.

Som om ikke han var mistenksom nok fra før, så fersker han også Luna i å prøve å skjulte restene av brente brev. Og Winter er såvisst ikke født bak en låvedør, så nå er han låst inn på Luna som en dachs i full los. Winter knows! Skal han bli Snøfalls redningsmann?

Ja, for det blir i hvert fall ikke Pil. Stakkars Pil, han har gitt opp helt. I natt var han tydeligvis ute og fyllekjørte med sledesimulatoren, og skråplanet virker faretruende nært for en ung mann i fritt forfall. Heldigvis har han en god venn i Frida, som vet at det ikke hjelper å stenge verden ute. Og nok en gang må jeg berømme NRK for å bake inn viktige temaer i serien. For vi menn og gutter har det med å stenge følelsene inni oss, helt til vi en dag eksploderer som en bombe eller visner som en gullsikke. Menns mentale helse er heldigvis i fokus som aldri før, og her føler jeg at NRK gir et lite vink i riktig retning.

Hvordan det står til med den mentale helsa til Mo er jeg litt usikker på, for man går vel ikke rundt og tisser i vannkanner sånn helt uten videre? Eller vet han at det hjelper? Er det en kjent greie forresten? To sekunder, dette må googles…

* To sekunder senere *

Men i helskotten, gullvann er jo en velkjent praksis! På hageselskapet.no skriver de blant annet at “Gullvann er fullgod næring til pryd- og nyttebusker”. Ok, så Mo er faktisk et geni. Men blandingsforhold 1 til 9? Man må altså sile potetene for en hel liter vann per 10-litersbøtte? Jeg noterer meg at her må det kjøpes saft på pall om det skal bli noe skikk på hagen til sommeren.

Moro å se at Yndis henger seg på gullvann-kjøret, så også bollevind-moten. Og hvis Team Gullvann teamer opp med Team Gullsikkefrø, kan det bli spennende! For Amina og Noah er jo definitivt på sporet av noe stort! Men kan et par Gullsikker være nok da? Hvor får de eventuelt tak i flere Gullsikkefrø? Er det her Naskenissen kommer inn? Kan det være at han betaler for alt han nasker med gullsikkefrø? I så fall er det bare å begynne å ofre sokker og vokker i hopetall!

Men hvilken deal har Luna med Dunkelsteinen egentlig? Hun var jo klar i hodet da hun inngikk pakten, så det kan vel ikke være at hun skal ødelegge julen? Kan det være at hun bare skal fortsette å brenne brev mot at hun får mot nok til å stå i mot Winter? Usikker.

Det er uansett ikke så farlig nå, for den virkelig store hendelsen denne episoden var brevet fra Elise til Ruth. Først stusset jeg over hvorfor Elise omtaler sin egen sønn som en hund (“Han er ekstremt lojal, liker vafler og er veldig kilen på ørene”)

Men så kommer det: “Denne herlige gutten…”. Så stopper Ruth opp og leser ikke mer. Denne herlige gutten hva da?! Hva sto det i brevet??

Jeg tror dette kan være et stort vendepunkt i serien, som vil gi svar til mange av våre spekulasjoner. For det må være sensasjonelt store nyheter om det skal vippe gamle Ruth av pinnen. Men hva kan det være?

Her er et par forslag:

  • Denne herlige gutten er egentlig en hund
  • Denne herlige gutten er din for bare 499,-
  • Denne herlige gutten er ditt barnebarn
  • Denne herlige gutten er kjempegod i Fortnite
  • Denne herlige gutten er en russisk spion

Jeg har vel i hvert fall ett godt forslag der, men håper dere kan bidra med flere. Nå begynner det å skje store ting her!

Og så må jeg bare få takke alle dere som deltar i spekulsjonene her og på Facebook. Det er så utrolig moro å se alt dere koker sammen! Så keep up the good work – sammen skal vi redde Snøfall! 😄

 

// Denne herlige gutten…

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens sladder? Les Snøfall-sladder: Episode 14

12 kommentarer
    1. Jeg elsker det her! Femåringen i hus synes snøfall er litt skummelt men jeg må like fullt se på hver eneste episode for så å lese dagens innlegg fra deg.
      Gøy med comeback!

    2. I brevet til Ruth fra Elise, så står det at denne herlige gutten er ditt barnebarn. Jeg er ganske sikker på det og det vil jo si at Elise er datteren til Ruth, men er også ganske sikker på at Luna er søsteren til Elise.

    3. Min teori er at det sto at Noah er hans barnebarn. Og at Ruth og Sven Nordin (husker ikke hva han heter i serien, haha) er hennes foreldre som adopterte henne bort. Som også forklarer hvorfor Ruth er så rar rundt Nordin og ikke vil snakke om “det som skjedde den gangen”. Kan ikke skjønne hva annet det skal være, men fy fader som jeg gleder meg til å finne det ut!

    4. Jeg tror brevene oppstår som “fugl føniks” fra adle Luna hengte opp under taket. De må jo arkiveres så de er nødt til å gjenoppstå… Gullvannet får sikkert frøene til å vokse ekstra godt – kanskje noah finner veien hjem gjennom dem – eller Elise kommer til snøfall… Mye å lure øå

      1. Kanskje tilogmed bokstavelig? Det var noen Føniks liknende fugler i glassvinduene rett før Gullsikken spirte.

    5. Noen teorier,:
      Noah er Ruths barneebarn og Elise er Ruths datter.

      Elise er tanten til Selma og Noah da Selma sin fetter på morssiden

      Elise er Ruth sin yngre søster som engang ble adoptert bort da moren døde i barsel?Vanlig med store søskenflokken før. Noah er da Ruth sitt tantebarn…
      Hvorfor snakket ikke Ruth med sin familie?

      Men hvordan Noah evt er halvt nisse er jo et plott.

    6. da hun spurte barna om de hadde hørt om gullvann var det nesten så jeg måtte spole tilbake🤣 for jeg kunne umulig ha hørt riktig,for jeg vet hva gullvann er liksom,men jo da,det ble en vel sær episode

    7. Jeg har også lagt merke til en del teorier, men vil notere det jeg har ned. 1. Noah er nok barnebarnet til Ruth og Elise er datteren hennes. 2. Luna og Winter har jeg egentlig tenkt på hele tiden med at det kan være at de har en hemmelig forelskelse. Winter virker lei seg når hun ber han holde seg unna henne. Jeg mener avisning av noen man er glad i er jo ekstremt vanskelig. Pluss før mørket er i Luna så virker de nervøse når de har scener sammen. Også Winter prøver og være morsom når han viser henne hvordan den arkiverings maskina er. 3. Elise og Luna er søstre som vil si at Luna er tanten til Noah. 4. Winter redder Luna fra mørket han må bare finne ut den avtalen hun gjorde med dunkel fordi jeg tror det er sånn han hjelper henne. Det er jo helt klart de vet noe siden Winter nesten spør med en gang har du noe og skjule. Så det er jo helt klart han vet noe. Det samme var med den lærlings boken. Luna virka ikke overaska da hun sa skal du låne den. Akkurat som hun viste at Winter vil bli lærling. Men ja jeg føler den avtalen med Dunkel ikke kan være ond siden hun ville jo gjøre det godt igjen og avtalen ble jo gjort før hun hadde mørket i seg.

    8. Ruth kan også ha en sønn! Adoptert bort, mistet, kidnappet, forsvunnet – uansett, og han kan jo være pappaen til Noah!

      1. Mulig er jo en teori om at Winter er sønnen hennes, men at han er faren til Noah er jeg uenig i, men ja sønnen til Ruth er jeg enig i.

    9. Jeg synes vi ser mer og mer tydelig hvor lojal Winter er, og håper at de andre også ser det og velger å stole på ham når nå Luna legger en plan for å kaste ham under bussen. Håper hun ubevisst har lagt igjen spor i boken og at noen som leser den skal skjønne at Luna (måne) er nattens dronning, og at Leo er et anagram for Ole (Winter)!
      Håper også at Winter, som faktisk har tatt på dunkelsteinen selv kanskje begynner å kjenne igjen noen av “symptomene” til Luna..
      Så tror jeg også at Ruth måtte gi fra seg et barn da hun var ung, at det gjerne er Elise og at faren var/er Tore?
      Tror Pil fremdeles er lærling og at Julius heller ikke hadde klart å blåse noen kuler slik ståa er med Snøfalls sjel akkurat nå.
      Uansett hva som skjer, dette blir spennende!

      1. Jeg tror de som har tatt på dunkelsteinen kan føle hva den andre har avtalt eller ja det er noe der i hvertfall fordi det virker som om bådde Luna og Winter vet noe om den andre. Luna med boka Winter låner og Winter med at han spør om hun har noe og skjule. Jeg tror de ordner opp sammen til slutt. Fordi jeg føler det blir dumt om en mann kommer ut av alt, mens når en dame/kvinne gjør ting så gjør man ikke det. Og før hun avtalte med dunkel så var hun god og hun ville ordne opp. Pluss føler det er en plottwist at de hjelper hverandre til slutt fordi akuratt nå så samarbeider de ikke i det hele tatt, men før så virket det som om det gikk greit. De pratet sammen og jeg merker at de var nervøse i scener sammen. Jeg tror det kan komme en uventet slutt og at de sammen setter dunkel på plass, men ja føler Noah også hjelper til med dette. Men føler det sånn for alle som samarbeider så går det greit, men mener Frida sa noe om at det bare er sjelen til dunkel som er igjen. Hva om det kan være at dunkel fores med kraft av sjelene som har gitt opp håpet og troen på seg selv. Håp og tro har også blitt nevnt en del i snøfall 2. Enig at Elise er barnet til Ruth og Tore ja. Jeg tror også Pil fortsatt er lærling ja, men ja med alt som skjer så er det veldig sånn på bånn nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg