Snøfall-sladder: Episode 11

Her sitter jeg, en skuffet gutt, etter en hel episode uten et hint av min kjære Ruth.

For etter to herrrlige episoder med Snøruth / Ruthfall (stryk det som ikke passer), var det i dag helt ruthfritt igjen. Sukk. #ruthmåsvare (de som vet, de vet).

Men ok, det skjedde ganske mye annet spennende, da. La oss starte med det mest vanvittige: Noah var bare minutter unna å parkere tøflene på Vidda! Stakkars gutt er desperat etter å hjelpe moren sin, og dro alene ut på Vidda etter at Julius dro av gårde på en spartansk guttatur for én.

Og la oss bare være enige om én ting: Amina kastet Noah under bussen! Og foreldrene mener at Pil burde være mer forståelsesfull?! Nå som Pil er prinsregent burde han hive Amina i smutthullsmaskinen, eller i det minste tvinge henne til å tilbringe en hel time i et bittelite rom med Stål rett etter han har kjørt nedpå en 8-pack med boller. Da tipper jeg hun tenker seg om to ganger før hun gjør noe sånt igjen! #bollevindbonanza.

Tilbake til Noah, var det bare meg eller fløy skyggen forbi først når Noah la seg ned og lukket øynene? Kan det være noe der? At mørket fôres av frykt? Det ville i så fall vært et fint metaforisk bilde på at man ikke har annet å frykte enn frykten selv.

Og så var det Luna da. Nå har du virkelig gjort det, din knehøne. Lage en avtale med Dunkelsteinen og så late som ingenting?! Kan det være at avtalen hun har med steinen er at hun får hjelp til å skrive ferdig Nattens Dronning 2, mot at alle som leser den blir hypnotisert og konsumert av mørket? Først ut Yndis og hun blir et lett offer, for hun kunne blitt hypnotisert av en ape med en klokke.

Det var ikke mye vi fikk fra et Ruthfritt VU i dag, men moro å se at Selma og Håkon tydeligvis leser denne bloggen og har kastet seg på spekulasjonene. Kan det forresten være at man ikke kunne filme Ruth i dag, fordi hun var opptatt inne hos Tore og dermed ikke egnet for opptak? Jeg bare spør!

Selma og Håkon lærte for øvrig at nordlyset er avgjørende for at brevfuglene kan fly, men asså. Velkommen etter, liksom.

Også i dag kommer det masse gull fra dere med-spekulanter! W lurer på om ikke Winter kan hjelpe Luna mot de mørke kreftene etter hvert, han som jo faktisk har erfaring med det.

Siri poengterer på Facebook (LINK) at Amina er Anima baklengst. Forkortelse for Animagus? Altså, trollmann/heks som kan forvandle seg til et dyr (fra Harry Potter-universet). Jeg kan for øvrig legge til at Anima høres ganske likt ut som Enema, som er engelsk for klystér, uten at jeg tror det har noe med saken å gjøre. Altså, virkelig ikke x-)

Det er også blitt spekulert i om Luna egentlig kan være en mus. Hun er jo litt grå og musete. Kan det være at Sol og Luna er søstre? Hmm.. det føles litt tynt der, men det må jo være en link mellom Luna, Sol og Elise?!

Men nå må jeg logge av. Skal sende klagemail til NRK for å ikke legge ut flere episoder av gangen. De kan jo ikke holde oss på pinebenken sånn her!

 

 

// Hold motet oppe og gleden varm ❤️

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens spekulasjoner? Les Snøfall-sladder: Episode 10

18 kommentarer
    1. men altså her har Pil ignorert Amina i episode etter episode, ingen tror på naskenisen også er det hun som finner og blir venn med gutten fra VU og så får hun ikke beholde ham heller. Skjønner godt at hun blir både lei seg, sjalu og vrang.

      OG altså dette er jo litt sånn plott som ikke må være et plott. Noah kan jo gi ønske sitt til lærlingen Pil. Han blåser jo også kuler. kunne spart seg en halv forfrysning, men da hadde han jo ikke møtt skyggen som han også syns han så på rommet sitt i tidligere episode. Selv ikke Pil virker å tenke tanken om at han kan ta i mot ønsket…

      Og hvordan har mørke lurt Luna? Hun var jo redd for å si hva hun hadde gjort til Julius og ville finne en måte å fikse det på. Dette blir spennende.

      1. Det er sant ja jeg skjønner også Amina blir lei seg. Angående Luna så er jeg ganske sikker på at hun egentlig vil ordne opp. Fordi hun skjønner jo hva hun har gjort og vil ordne opp før mørket er i henne. Winter burde også få litt skyld fordi ja han forteller det er viktig med arkiveringa, men han forteller ikke hvorfor til Luna. Nå som mørket er i henne så kan hun jo skrive mørke og onde ting som kan skje, men om Winter hjelper henne med og få mørket ut, så kan hun jo skrive en god slutt og jeg tror det er nettopp denne slutten som er det lille ekstra som redder snøfall til slutt. Fordi nå sier alle at boken ikke er viktig, men hva om den er det. Historier har også blitt brukt mye i snøfall og roman er jo også en type historie. Winter er også den som har hatt mest i mot at hun skal skrive boken ferdig og ikke har jobbet. Det er også en plotwist at han hjelper henne fordi mange ikke ser den komme. Hun ga jo skrivemaskina hennes tilbake. Winter alltid vært bestemt og han var kjempesur fordi hun skrev boka, så hvorfor gi hun tilbake skrivemaskina om det ikke var viktig.

    2. Herregud jeg elsker at dette har blitt en daglig kveldsrutine! Inn å lese og jeg flirer godt av måten du skriver på, men HALLO! Hva skal vi diskutere når snøfall er ferdig?! 😭 Synes litt synd på Amina faktisk, jeg tror jo ikke hun kastet Noah under bussen for å være en dust? Oppriktig sjalusi? Først Pil også kaprer Pil Noah og stakkar jente som bare blir stående igjen. 😭 ELLER så er hun faktisk ond og har allerede vært i kontakt med mørket før snøfall 2 i det hele tatt hadde premiere?! 😩 Ruth og Tore ja, er nok noe i det du sier der.. Allerede mange klager på kreft i serien så det hadde nok ikke vært så lurt om de filma litt sussing også gud forby! 💁🏻‍♀️ Må skåne barna veit du!

      Nei guri malla, dette er alt for spennende altså! Jeg trodde det skulle mye til for at de klarte og toppe sesong 1 men jeg er farlig nær og bli fan #1 av sesong 2 og synes den er hakket bedre. 🙊
      Følg med i morgen!

    3. Ser noen tidligere har kommentert at Elise heter Sollied Møller til etternavn. Og pekte på momentet med «sol» i navnet, som et mulig hint. Men idag, i rulleteksten, registrerte jeg at navnet på produksjonslederen for hele serien heter Sunniva Sollied Møller! Er det bare da ganske enkelt slik at Sunniva har kalt opp Elise med sitt eget etternavn? Mye tyder på det. Men hvem vet. Denne serien fortsetter bare å gi og gi. Men imorgen håper jeg Ruth er back in business.

    4. Det at Luna er en mus tviler jeg på for om hun er søsteren til Elise så vil det også si at hun er en mus. Jeg for min del kommer ikke til og se på mere hvis det skjer for da gir det ingenting mening. At hun er søsteren til Elise gir mye mer mening.

    5. Men, oraklet. Hva om Oraklet er Tingeling/lyset som kom til Noah? Når brevet fløy til Vu, falt Tingeling/lyset ned, og da antageligvis over vidda. Det kan vel ikke være tilfeldig at det er akkurat der Julius skal lete etter Oraklet?

      1. Ja det er sant. Jeg tror de mørke skyggene nå holder orakelet fanget. Og at det lyset som var på slutten av en episode egentlig er orakelet og ikke snøfall, men ja dette er jeg usikker på.

    6. Jeg har jo tidligere lansert at Noahs magnetittstein kan lykke hullet i dunkelsteinen. Spinner vi videre på den så kan den kanskje være årsak til at skyggen fløy forbi han. Det er da 2 mulige årsaker. 1. Dunkelsteinen er magnetitt og skyggen tror at Noah er en av dem/mørke krefter. Det kan igjen føre til at magnetittsteinen er nøkkelen til å hente orakelet ut av skyggene som omringer det! 😁
      2. Magnetittsteinen holde skyggen borte fordi magnetitt er dunkel/skyggen sin kryptonitt… Da er vi tilbake til at magnetittsteinen er nøkkelen til å lukke dunkel igjen.

      Uansett så tror jeg vi ikke skal avskrive magnetittsteinen, men heller løfte den frem som en av de viktigste våpnene mot dunkel/mørket. Blir spennende!

    7. Så spennende! Ene barnet her sa det at: steinen til Noah MÅ være magisk, for den mørke ” skyggen” bare for forbi. Mulig den magnetitten beskytter ?
      Men hvordan kan Julius få til å redde Orakelet alene? Kan han også fanges?
      Lurer på hvordan Selma og Håkon kommer til å lage Nordlys.. Så ikke Trixter i rulleteksten. Er han utelatt i år?

    8. Jeg kjenner jeg er utrolig skuffet over Pil akkurat nå. Julius var der, og han nevnte ikke engang at det var en gutt fra VU der som trengte å snakke med han?? Julius skulle ut igjen ja, men han så ikke ut til å ha ekstremt hastverk, han kunne fint tatt seg noen minutter til å snakke med Noah om Pil bare hadde informert han om det. Det er det som plaget meg mest fra denne episoden…

      1. Enig!!! Selv om Pil ble vekket av Julius går det da ikke an å glemme å nevne at “jo, forresten, det har kommet en gutt hit fra VU, han kjenner Selma og har noe som er så viktig å snakke med deg om at han henger rundt her og maser hver dag”?!?!

        1. men det er jo det samme som at Pil ikke har sagt til Noah at han er Nissens lærling. Det blir ikke sagt for da forenkler man plottet.

    9. Kom på en ting til i dag tidlig under frokost. Det er nok orakelet som lager det store nordlyset brevfuglene bruker som portal, på lik linje som det lille lyset til Noah kan lage et lite nordlys for et brev. Så for at vi skal få nordlys må skyggene vekk fra orakelet slik at det lager nordlys. Samtidig er vel det også tegn på at lys/orakel/nordlys er en del av Snøfalls sjel og liv. De trenger lys fra orakelet for å overleve.

    10. Jeg lurer på hvordan Kjell og Elise kjenner hverandre? De må jo være nære siden hun overlater sønnen sin til ham. Da er det litt rart at Selma og Ruth ikke vet noe om dem fra før?

      Tore sa at han og Ruth ikke hadde vært kjærester. Jeg håper også at Ruth får litt mer tv-tid snart!

      Og var det ingen i Snøfall som la merke til at Luna ikke var på festen?

      1. Ja det tenkte jeg også på. Kanskje de bare ikke har nevnt de enda. Det med at Tore sa det kan jo også være usant. Føler også han skjuler noe. Og liksom hvorfor dukker han opp først nå. Og ja litt rart ingen merket at Luna ikke var med på festen ja.

    11. For en FANTASTISK juleglede at du er tilbake! Jeg ler (høyt!!) så jeg griner😂 TAKK for en ekstra julekalender å åpne hver dag, jeg gørrkoser meg altså så voldsomt!
      Jeg håper inderlig at du vil fortsette å skrive etter Snøfall🤞🏼 du er helt rå på geniale skildringer og formuleringer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg