Snøfall-sladder: Episode 10

Før jeg ruller ut mine spekulasjoner må jeg bare reise meg opp og gi en voldsom applaus, trampeklapp, bølgen og rai rai til alle dere fantastiske folk som deler deres tanker og spekulasjoner her på bloggen og på Facebook.

Dere har så utrolig mange gode tanker og teorier at jeg begynner å føle meg overflødig. Det er såå moro at så mange hiver seg på og jeg blir mektig imponert over alle tingene dere koker opp! 🥳🙌

Marit lurer for eksempel på hvorfor Amina ikke er på skolen eller sammen med noen av de andre barna. Et veldig spennende poeng!

Nina bemerket seg at Noah hadde en fantasivenn som het Leo da han var yngre, og Leo er jo en av karakterene i Nattens Dronning 2.

Madeleine kom med denne spennende saken:: Hva med at IQ bruker smutthullsmaskinen til å hente brevene fra VU? Det er klart, det vil jo ikke løse jordas undergang, som virker nært forestående, men det er noe!

Jasmin poengterte at Dunkelsteinen (Sorry for at jeg kalte den Dundersteinen forresten, ørliten skrivefeil der), har fått hull i seg der skyggene flyr ut. Kan det hullet kanskje tettes med magnetitt-steinen til Noah?

Anna poengterte også at moren til Noah heter Elise Sollied Møller. Sol i navnet. Tilfeldig? Neppe!

Men okei, over til det viktigste.

Ruth trenger sin egen spin-off serie! The life of Ruth kunne blitt en megahit! Der vi følger hennes liv fra spenstig ungdomstid, gjennom tøffe utfordringer og opp til tiden i Snøfall. Det er så mye å ta tak i der at jeg lett hadde kjøpt NRK+ bare for å se på det.

Nå har jo NRK stått i hardt vær på grunn av kreft-tematikken, men kan det være at det vanskelige som Tore snakker med Ruth om kan være abort? Det blir vel ikke færre klager da i hvert fall. Eventuelt, og kanskje mest sannsynlig, er det snakk om adopsjon? I så fall åpner det seg et hav av muligheter! Er Ruth og Tore besteforeldrene til Noah?

Det som i hvert fall er sikkert er at Ruth er i slaget! Hun smiler, hun kler seg i sterke farger og hun går tur med Casper! Så nå venter vi bare spent på hva som skjer når hun tar motet til seg og stikker bort til Tore for boller, kaffe og “noko attåt”.

Noe annet som er helt sikkert er at Stål må ta en tur til fastlegen for å prate om ernæring. Kan han være laktoseintolerant? Et hint av glutenallergi kanskje? NOE er det i hvert fall, for det skal jo være mulig å nyte boller uten å gasse i stykker en hel by.

Men Ringnes, Fjordfolk, Mack, Hansa, Coca-Cola og andre brus-/ølprodusenter – Fikk dere med dere julebrygget til Stål og IQ eller? Førstemann til å lansere juleøl/julebrus med såpebobler! Klarer man å gjøre det på en ikke-giftig måte, snakker vi julebonuser herfra til månen! Vær så god.

Når vi er inne på edle dråper, så var det vel dråpen for Amina i dag, da Pil nok en gang valgte Noah fremfor henne. Dette lukter mer trøbbel enn bollevinden til Stål.

Og så var det Luna da. Stakkars stakkars Luna. Hun er jo ikke egentlig ond, bare desperant, korttenkt og et hint naiv. Og nå har hun altså gjort vondt langt verre, ved å ta på Dunkelsteinen og invitere de mørke kreftene inn i kroppen. Så ja, nå ser det verre ut enn noen gang.

Hvordan skal dette løse seg??

 

 

// Delta i diskusjonen og følg med i morgen!

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens sladder? Les Snøfall-sladder: Episode 9

19 kommentarer
    1. Dette er så spennende!!!! 🤩
      Jeg lurer på hvorfor Elise ikke reagerte anderledes på brevet fra Noah, om hun vet at Snøfall er ekte..? Virket som hun bare tror det er fantasi. Hva er linken mellom Luna, Sol og Elise da, tro? Hvis man trodde at Elise egentlig var fra Snøfall.. jeg tror også steinen til Noah kan gjøre underverker i Snøfall!
      Gleder meg til fortsettelsen! 🤩🤩

    2. Fantastisk å se Ruth bli så drastisk mer fargerik da hun skal gå ut med Casper!
      Husker fra forrige runde (dvs første sesong) at det var en teori om at Ruth og Winter kanskje kunne være i slekt. Er denne teorien forkastet, eller kan det være noe i det? Winter går jo kledd i andre farger enn det som er vanlig i Snøfall, som feks blått i vesten osv, og han er veldig opptatt av regler, men av og til får man jo et glimt av at han også morer seg litt over bøll.

      1. Jeg tror kanskje de er i slekt ja men har ikke tenkt på Luna og Elise som søstre så jeg vet ikke. Men føler det er noe rart med at det skal være en slekt ja, men jeg vet ikke mellom hvem.

    3. Tore påpekte at han og Ruth aldri har vært kjærester, så tror de faktisk bare har vært gode venner. Men at det er en sammenheng mellom Ruth og Elise er det definitivt! Amina er vell kanskje 7/8 år, og da har man vell ikke helt utviklet empati, og derfor klarer hun ikke helt å skille mellom at Pil er med henne når han har mulighet, men som lærling med Julius borte er det faktisk mye ansvar som ligger på Pil. Derav det å passe på at Noah har det bra. Og mens vi snakker om Pil og Noah. Kan noen forklare meg hvorfor ingen har fortalt Noah at Pil også har mulighet til å oppfylle ønsker?!?!?! Var det fere som merket hva sykehuset Elise lå på het? G.O.K Sentralsykehus 😀

    4. Snakker om Harry Potter stemning! Kappa til Luna, musikken, skyggen/desperantene, Dunkelsteinen som smått likner gravsteinen til Tom Venster der Voldemort får tilbake kroppen sin!

      Elise, nei hun har ikke peiling på snøfall. Mulig det er noe med Ruth eller den som Ruth arvet antikvariatet av..men snøfall, der tror hun bare sønnen har funnet en måte å takle at hun er borte på og for å unngå det vanskelige i telefonen. Ville vært et typisk trekk fra et barn.

      Men hvordan kjente Kjell og Håkon til Elise og Noah uten at Selma hadde møtt eller hørt om de før dagen i antikvariatet?

      Hva fant egentlig Pil ut av da han leste om brevfuglene?

      Så mange spørsmål, så få svar! Siste spørsmål for i dag: hva er aldersgrensa på Snøfall!? 32 år gammel her, og jeg sitter med hjertet i halsen og er passe klar for å bli skremt når Luna møter Dunkelsteinen..

      Lang kommentar, men HEI Peter! Så godt å lese ordene fra din sylskarpe penn igjen!

      1. Takk for fantastiske spekulasjoner!🤩🤩😂
        Jeg må bare svare Malin: Jeg er også veldig usikker på det med aldersgrensene. I 1.sesong hadde de en episode med en advarsel om å ikke se den alene uten voksne. Jeg syntes den var altfor skummel å se alene når man bare var 36 år… 😆😅 Dagens episode så jeg heldigvis samme med foreldrene mine, og de sier sånne voksne ting som at “det er jo bare på film” og “det kommer til å gå bra”… men jeg synes det er aaaaltfor lenge til jul😆😆🙈🙈🙈! (for til og med jeg forstår at da får vi alle svar og da blir alt bra ❤️)

    5. Lurer på hvor det er blitt av Julius jeg! Savner nissefar vår.

      Da Elise leste brevet tenkte jeg først at hun må vite om Snøfall allerede på en eller annen måte, som tidligere spekulert, men etter telefonsamtalen er det vanskeligere å si.

    6. Luna tror jeg får hjelp av Winter til og komme ut av det mørke. Siden han har kjennskap til det. Jeg tror også egentlig han er glad i henne, men han innrømmer det ikke fordi Winter er Winter. Jeg tror han også hjelper henne sånn at hun får skrevet boka ferdig siden han er den som har hatt mest imot at hun skal skrive den boka. Og det som er på slutten av boka tror jeg blir det siste lille ekstra som redder snøfall.

        1. Takk 🙂 Ja føler det er fint for karakteren hans også siden han var jo ond i snøfall 1, så derfor jeg tenkte han kan bruke kunnskapen sin om mørke til noe godt ja. Pluss nå så er de ganske i tottene på hverandre pluss er en plottwist at han hjelper henne siden det er han som har hat mest imot den boka og skrivingen hennes. Også for min del så har jeg egentlig litt sånn håp om at de ender opp sammen. Siden da viser man også at selvom man er litt ond, så kan man også få en lykkelig slutt. Eller ja det kan ende godt da.

    7. Første eller andre gang så Elise på Ruth på en måte man ikke ser til vanlig. Litt nysgjerrig hva det var? Er hun datter til Ruth? Noe mellom Ruth og Tore som har skjedd “den gangen” Tore snakket om?
      Ivertfall er teorienen her at Elise er datter til Ruth og evt Tore og på slutten av Snøfall 2 har Ruth sin egen lille familien rundt seg.

      1. Ja det er faktisk fult mulig. Jeg har også tenkt på hva om Ruth ble gravid i ung alder og ga bort datteren til adopsjon. Vi vet jo veldig lite om Ruth sin barndom etter hun var 14/15. Det kan jo forklare hvorfor det var krevende for henne å ta til seg Selma også for det minnet henne om datteren hun ga bort. Som er Elise. Noe som vil si at Elise er datteren til Ruth og Tore. Og det vil si at Ruth er bestemoren til Noah.

          1. Ooog, kan det forklare hvorfor Tore kommer til byen først nå som Elise har blitt virkelig syk? Jeg vet ikke. Men det er jo rart at hun dukker opp nå helt plutselig 🤔

          2. Tusen takk og fint du er enig. Men ja jeg synes det kan være en god teori ja. Og ja dette med Tore som du sier. Hvorfor dukker han opp nå liksom. Pluss nå har han jo tatt være på ting med Ruth osv. Og jeg vet han sier det ikke var noe mellom de, men han kan jo lyve eller ikke fortelle hele sannheten han også.

    8. Jeg har ikke sett Snøfall 1, hadde håpet alle episodene av den var tilgjengelig, slik at jeg kunne se ferdig den først. Men nei.. Så nå ser jeg begge samtidig…
      Jeg håper noen tar tak i Pils dysleksi, slik at dyslektikere også ser at seter mulig å komme seg frem uten å være god på lesing. Og at det finnes andre læremetoder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg