Snøfall-sladder: Episode 9

Å du hellige Ruth!! Endelig får vi se den egentlige Ruth som gjemmer seg bak et ruttete ytre. En gang var hun ballets dronning, men nå skjuler hun seg bak et grått skall. Men det lurer noe der inne.

Og hvem bedre enn Tore til å luske det ut av henne. Mon tro om ikke gamle Tore har vært en tur innom “antikvariatet” til Ruth før? Uansett; for alle oss Ruthfans er dette en festdag!

Jeg har for øvrig regnet ut at Ruth må være født rundt 1955. Favorittplaten kom ut i 1964, da var hun 9 år. Så meget mulig at hun tok med seg den videre i livet og at det var hennes favoritt i ungdomstiden, da hun og Tore farget byen rød. Så med andre ord er det ikke 70-tallet på kalenderen, men kanskje Ruth og leiligheten hennes henger igjen i denne tiden? Storhetstiden i hennes liv? Jeg bare spør.

Har dere forresten lagt merke til at det skinnende håpet i intro går opp til himmelen og blir til den lysende Snøfall-logoen helt oppe ved nordlyset? Bare en liten indikasjon der at håpet skal bringe nordlyset tilbake.

Men okei, vi må få en ting avklart én gang for alle: Finnes naskenissen eller ikke? Det er jo jul tross alt, høytiden for å tro på fantsivenner som nissen og jesus og sånn, så det kan jo være at naskenissen bare finnes i Aminas hode.

Og HVIS naskenissen bare eksisterer på grunn av hennes ensomhet, kommer Snøfall til å bli overfylt med naskenisser på julefesten i morgen hvis ikke Pil leverer noe voldsomt! For hun er bare én avvisning unna å gå bananes.

Angående julefesten, så er jeg voldsomt spent på hjemmebrenten Stål brygger på. Hvis han får den klar til i morgen kan det bli en skikkelig julekule der!

Så er det Luna da. Stakkars Luna som tilsynelatende ikke innser hva hun har stilt i stand. Men hva gjør hun nå? Hun har ubevisst hjulpet de mørke kreftene, men lar hun det spise seg opp eller kjemper hun i mot? Nå som hun har fått kloa i Mørkeboka, henter hun inspirasjon fra den til å utbrodere plottet i Nattens Dronning 2 eller bruker hun kunnskapen til å redde Snøfall.

Tanke: Kan ikke IQ bruke smutthullsmaskinen til å få de råtne eplene til å forsvinne? Det blir jo en kortsiktig løsning som å pisse i buksa for å holde seg varm om vinteren, men det er bedre enn ingenting.

Så er det denne magnetitt-steinen til Noah da. Har den noen link til Dundersteinen eller er den bare et bindeledd mellom ham og moren?

Sukk, jeg skulle ønske jeg hadde samme laissez faire-holdning til livet som Normann og Mo. Datteren vår sover i kvisthytta alene? Ok. Who cares. Vi legger oss. Mens her sitter jeg og uroer meg for kjærlighetslivet til #partyruth

Så er det avslutningen på episoden da. Det skjer så mye der på kort tid, at det er vanskelig å ta inn alt sammen. Brevfuglene tør ikke fly i mørke men ledes av håpet. Så dør håpet! Og ute på Vidda samles de skumle skyggene seg til et voldsomt julebord! Man får jo klare assosiasjoner til desperantene i Harry Potter og det er i så fall et meget dårlig tegn for julegavene til barna i VU og samtlige innbyggerne i Snøfall.

Det hele virker håpløst akkurat nå og den eneste som ser ut til å kunne redde julen er en forvirret 10-åring fra VU. We need a hero og Noah er hans navn.

 

 

// Hvordan skal dette gå??

P.S. Gikk du glipp av gårsdagen? Les Snøfall-sladder: Episode 8

16 kommentarer
    1. Eg hadde gløymt at eg sakna bloggen din, like til 1.desember og Snøfall 2 hadde premiere og du hadde nypremiere på bloggen! No er adventskalendaren min å først sjå Snøfall og så lese spekulasjonane dine! Eg elskar Ruth og set heile potten min på at julaftan kjem med fornya kjærleik og at Ruth slår ut håret, smiler så tennene viser og fargar byen raud med Tore igjen!

      1. Åååå, tusen takk for det, Torunn! 🥰
        Ja altså, Ruth trenger sin egen spin-off serie! Det er så gøy alt som skjer med henne nå og alt jeg ønsker meg til jul i år er en herlig romanse mellom Ruth og Tore 😍

    2. Håper vi får se Ruth finne tilbake til den tidligere versjonen av seg selv, med farger og glede. Å se Ruth gå fra en grå sten til en fargerik sommerfugl ville vært en nydelig utvikling over de neste ukene.

      PS: Fant først bloggen din idag, nå blir det daglig lesing av Snøfall-sladder framover.

      1. Nei så utrolig hyggelig å høre! 🤩 Kan informere om at jeg har blogget i mange mange år (om andre ting enn Snøfall også altså), frem til jeg plutselig la ned pennen for 3 år siden. Men Snøfall 2 fikk meg tilbake. Savnet å Snøfall-sladre med dere 😄 Utrolig hyggelig at du blir med på reisen fremover 😊

    3. Par ting jeg tenkte på når jeg så episoden:
      1. Dunkelsteinen fikk noen hull i seg som skyggen(e) kom ut fra. Kan det tenkes at Noahs magnetittstein kan tette disse hullene?

      2. Den festen skyggene har ute på vidda, de har omringet snøfall, ikke sant? De er ikke samlet rundt et vilkårlig sted, men omringer snøfall og får alt inne til å råtne….

      1. 1. Det er jo et kjempepoeng!! Der tror jeg faktisk du er førstemann ut til å treffe spikern på hodet på et viktig poeng for løsningen på hele smørja!
        2. Hmm… Åh? Jeg trodde bare de var samlet rundt orakelet, brevfuglene eller noe jeg. Er det faktisk Snøfall?? Det må jeg se igjen. Godt spekulert!

    4. Noah hadde en fantasivenn da ham var mindre, som het Leo. “Leo” er også nevnt i Nattens Dronning 2, når Winter finner manuskriptet til Luna og leser høyt fra det. Oioioioi.

      1. Ja, ikke sant?? Jeg synes jeg hørte det, men trodde kanskje ikke det var noe. Men det MÅ jo være noe! Hmm, kanskje Luna og Noah er linket på noen måte??

    5. Tror mammaen til Noah er datter av Ruth og Tore😜Ruth ga henne fra seg, derfor bitter ift barn (sesong 1) men myknet opp ift Selma..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg