Hva kaller du denne??

De fleste kjenner vel igjen denne:

Den artige lille rakkeren man alltid får med når man kjøper IKEA-møbler.

En sekskantet luring som kommer i ørten ulike størrelser, men uansett hvilken man prøver, er den første alltid feil.

Et allsidig verktøy man overraskende ofte får bruk for.

Men hva heter den?!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hele livet har jeg nemlig sagt Umbrakonøkkel. Ummmm. Umbrako. Synes det høres bra ut. Litt italiensk.

Ey mama, quenta di esspeziale uno domento de umbrako bella!

Men neida.

Det heter un!

Som i Kim Jong-Un. Unbrako!

Jeg har sagt feil hele livet! Det er mulig jeg er totalt idiot, for jeg har også en tendens til å si kromprins istedenfor kronprins. Jeg ville ikke sagt kromjuveler eller Kristin Krom Devold altså, men akkurat på kromprins gjør jeg visst et unntak x-)

Så derfor blir jeg nødt til å spørre deg, kjære leser: Hva sier du?

Umbrako eller Unbrako?

Jeg er villig til å vedde hatten min på at minst 8 av 10 sier umbrako, akkurat som meg. Eller, de fleste kaller det kanskje bare en sånn derre ikea-skrugreie 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Lærer no nytt hver dag

72 kommentarer

Siste innlegg