Hvordan går det med bannelista?

For halvannen uke siden hang vi opp en banneliste på kjøleskapet. Hva er en banneliste? En oversikt som viser hvor mange ganger pappa har bannet i det siste. 50 kroner per banneord foran barna. Og på oppfordring fra leser: Dobbel pris i eller rundt barnehagen 😉

Så hvordan har det gått?

Vet du, det har faktisk gått mye bedre enn forventet! Det startet dårlig og allerede første morgen røyk jeg på et par streker over et veltet melkeglass. Men så var det som at kroppen forsto at slik kan man ikke fortsette om man ikke vil være blakk før uken er omme. Så den skjerpet seg. Hver gang jeg skal til å hive ut et sjømannsuttrykk rekker den å dra i brekket og få meg over på bedre tanker.

Hensikten med prosjektet er ikke å innføre en skinnhellig moral der ukvemsord aldri skal dras frem uansett situasjon, men heller å kutte ned på bruken foran barna. For det er noe herlig hyklersk over å fortelle barna at det ikke er lov til å banne når man 10 minutter senere står og lekser opp en regle som kan få malingen til å flasse av veggene.

Derfor bannelista.

Som dere kan se er vi oppe i 13 streker. Det var 11 i dag tidlig, men vi forsov oss litt i dag og ungene var ekstra treige, så da.. ja, da ble det plutselig to streker til da, gitt. Hupps!

Mange har spurt hva pengene skal brukes til, og tanken er at pappas mangel på anstendig ordbruk skal komme barna til gode. Enten i form av turer til lekeland, bowling eller lignende. Vi får se hvor dyrt det blir.

Én ting er i hvert fall sikkert: Jeg skal stå opp når alarmen ringer fremover, ellers blir det tur til Las Vegas på barna innen månedsskiftet x-)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Så gjør vi så når vi holder vår kjeft x-)
 

Les også: “50 kroner for faen” (om hvordan bannelista kom til verden)

7 kommentarer
    1. Oi, synes ikke det var så imponerende, jeg da. 😬 Hvor mye banner du egentlig vanligvis? 😂
      Creds for at du prøver, da! 👏

    2. Hæ? Nei nei. Gjorde jeg? Men altså, det telles jo bare i nærheten av barna da. Jeg kan banne så mye jeg vil ellers. Hvis ikke hadde jeg eksplodert til slutt, haha!

    3. Hihihi, ja jeg liker å tenke på den som en slags ironisk kjøleskapsmagnet. Den er der bare for å håne meg hver gang jeg må sette på en strek. Som for å si: “Bra jobba Peter, der dreit du deg ut igjen. Strålende”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg