Kakekaos og bryllupskalas

Jeg beklager allerede nært forestående pappahumor, men denne kaka tar virkelig kaka!

For i morgen er det bryllup, så i dag har jeg bakt min verdensberømte sviskekake!

Ok da, så er den vel egentlig ikke min.

Ikke er den verdensberømt heller..

Men den er sinnssykt god og har blitt vanvittig populær ved tidligere anledninger. Dessuten har jeg tweaket litt på oppskriften, så på sett og vis er den liksom litt min. Så da brudeparet ydmykt spurte om ikke yours truly kunne tenke seg å bake litt til bryllupsdagen, kunne jeg ikke være gladere for å sveive igang sviskemaskineriet som har rørt en nasjon og blitt hyllet fra Linköping til Laos.

Men det tar tid, så akkurat nå sitter jeg og svetter i en vaskehall med fattern, med macen på fanget og minst en time bak skjema. Eller to. Kaken er klar, men skjorta henger ustrøket på kleshenger´n, bagen er upakket, kort er uskrevet og alt er egentlig ganske kaotisk i det pappahjertenske hjem. Som vanlig. Men det ordner seg. Fortsatt tid å gjøre det på.

Og hey, hvem bryr seg vel om en skrukkete skjorte så lenge kaka smaker 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når far kokkelerer står kjøkkenet på hodet.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hold for ørene når fattern skiller plommer og hvitte 😉 #tålmodighetsprøve
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ekte proffer bruker ekte vanilje 😉
 


Eggedosistest bestått!
 

Psssssst! Har du lyst til å lage tidenes kanskje beste kake?

Oppskriften finner du her –> “Sviskekake som smelter i fleisen”

/ I morgen smeller det 😀

10 kommentarer
    1. Bruk ei tomflaske når du skal skille plommen og eggehviten;) ha egget i en skål, ta tomflasken over plommen og klem forsiktig og flytt over til en annen skål;) voila!

    2. Til anonym over her: Sviskekake til brullup?
      Klart man kan ha sviskekake. De har sikker flere andre kaker også. Det er jo ikke brullupskaka det er snakk om.
      Her på nordvestlandet som jeg bor har vi mange ulike kaker og desserter til kaffen i bryllup, ikke bare en snippen brullypskake som alle må dele på….
      “En halv kake” pr gjest er ikke uvanlig 🙂

    3. Kommentar til sviskedebatten:
      Det med effekten av sviskene som blir kommentert her, tenkte jeg ikke på 🙂 Sikkert fordi jeg ikke merker noe til den selv. He he..

    4. Det er vel ikke sånn at alle får i seg en boks med svisker om man tar et kakestykke?
      Tror ikke det er noe problem, og alle liker jo forskjellige kaker.. var nok flust å velge mellom😊

    5. Kjære vene! Ett stykke kake med litt svisker har da ingen lakserende effekt. Tror ikke hele kaka ville hjelpe mot hard mage en gang 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg