Himmelsprett og handlelapper

Her sitter jeg altså og skriver side opp og side ned hver eneste dag. Gode ideer, dårlige ideer, alt må prøves ut. Jeg skriver, retter, forkaster og jobber døgnet rundt med å komme opp med gode innlegg. Innlegg som skal glede, engasjere og kanskje provosere.

Jeg vet jo aldri helt hva slags respons jeg vil få og det er noe av det som gjør dette så spennende. Vil dere like en fin tekst om barna, vil dere le av en tullete tekst om parforhold? Vil dere ta meg seriøst når jeg tar opp seriøse ting, vil dere forstå når jeg tuller med dere?

Slike spørsmål har jeg hver eneste dag og uansett hvor lenge jeg har holdt på, skjønner jeg meg aldri helt på dere. Jeg liker å tro at jeg forstår dere, men egentlig skjønner jeg ingenting.

For innleggene som gjerne tar mest av, er de jeg bruker minst tid på. Og engasjement kan vekkes av de rareste ting. Slik som gårsdagens innlegg om handlelapper (“Vi som elsker handlelapper”) og dagens snapstory om Kristi Himmelfartsdag. Altså, makan til engasjement!!

Til vanlig får jeg kanskje 5-10 kommentarer på et bra innlegg, men innlegget om at jeg liker å ha med meg handlelapp i butikken (…) har i skrivende stund fått over 100 kommentarer! Hvordan er det mulig?! Haha! Dere er gærne. Altså, den gode typen. Ikke den der man eier et tresifret antall katter.

Og på Snapchat i dag har jeg snakket om at ingen egentlig vet hvorfor man feirer Kristi Himmelfartsdag. Maks 1 av 10 i hvert fall.

Og etter det har det KOKT(!) på snapchaten min. Jeg kan ikke engang åpne Snapchat, uten at telefonen får heteslag. Det må ligge hundrevis (bokstavelig talt hundrevis!) av snapper med forklaring på hva himmelfart er for noe. Og her har jeg snappet i årevis uten å noensinne være i nærheten av en sånn type respons. Fantastisk.

Jeg vet ikke hvorfor jeg lager et helt eget innlegg om dette, jeg tror bare responsen tok meg litt på senga. Dere er en gjeng med gærninger. Og jeg elsker dere x-)

hands in shape of love heart

P.S. Kristi Himmelfart feires 39 dager etter første påskedag og feires til minne om at Jesus farte opp til himmelen 39 dager etter sin oppstandelse.

P.P.S. Handlelapp er magisk <3 #lappMeBaby
 

Les: “Vi som elsker handelapper” og følg Pappahjerte på Snapchat 😉

8 kommentarer
    1. Joda, liker handlerlapper og himmelsprett jeg også altså! Men spørsmålet jeg sitter igjen med er; Hvorfor har du ikke presisert i et innlegg at du er tilbake på Snap??
      Evt; har du skrevet noe sted at du er tilbake??
      Hipp hurra!!!!!

    2. Sønnen spurte meg hva Kristi Himmelfart betyr.
      Jeg sa at han fikk tenke litt på de to ordene og se om han kanskje kunne finne ut av det selv. Ja, da lurte han på om det har noe med turpasstur å gjøre? (Du vet det som turistforeninger arrangerer…og vi var på en del slike da han var liten) Haha.
      Jeg lurer stadig på hvordan i all verden du finner på alle disse sakene du blogger om??? Ganske imponert hva du klarer å få ut av små saker. Og store.

    3. Men…. det ligger vell egentlig i ordet? Kristi – himmel – fart (himmelsprett) – Kristi – farer – opp – til – himmelen?
      Det man virkelig kan lure på er jo hva i alle dager pinse er? Jaja, skal ikke klage, ser fram til en ekstra fridag 😎 (Evt ekstra eksamenslesedag, rip siste måneden før VGs er over for godt💔)
      Man kan jo også lure på hva navnet hans egentlig er. Er det Jesus? Kristus? Kristi? Kom igjen da, velg ett sier jeg.

    4. Til anonym: Pinsen er for å feire at disiplene fikk Den Hellige Ånd over og i seg. Jesus heter forøvrig Jesus Kristus fordi han etter sin død ble Den Salvede som navnet Kristus betyr på gresk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg