Vi som elsker handlelapper

Vi ere en nasjon vi med, vi handlelappere 🙂

I går skjedde det noe rart. Jeg var på butikken og løp mellom reolene med handlelappen høyt hevet. Da kom en dame forbi, lo litt og kommenterte at jeg brukte handlelapp.

Og det synes jeg var rart, for selvfølgelig bruker jeg handlelapp! Alt annet er galskap og hver gang blir det samme greia. Jeg skal bare ha 3 ting, men så kommer jeg på én ting til og én ting til, og vips er det 5 ting og maks-kapasiteten min er tre. Alt over det glemmer jeg uansett om jeg lager de beste regler.

Jeg kan stå utenfor butikken og nynne på nasjonalsangen:
– “Yååghurt, melk og mais og pølser, ost er bra å haaaa”.

Men så fort jeg kommer inn i butikken..
– “”Yåååghurt, melk og… nei. Yåååghurt, mais og … nei”.”

Så kommer jeg ut med yoghurt, bananer, dopapir og saft. Derfor har jeg bare innsett at jeg er helt avhengig av den gode gamle handlelappen. Skrevet på papir og med en penn til å stryke bort underveis. Da kan jeg slavisk følge lista helt til den er tom, uten å bruke halve turen på å rote rundt i hjernen etter ting vi ikke trenger.

Men ja, innser jo nå at det ganske garantert er et vaskekte alderdomstegn. Men men, heller det enn 17 flasker ketchup i kjøleskapet 😉


 

/ Handlelappen er din venn  (Flere som meg? Legg gjerne igjen et pip Ü)

117 kommentarer
    1. Ja, faktisk, bruker handlelapp hver gang og bryr meg lite om hva andre evt tenker om det. (Er i 20-årene) 🙂

    2. Hahah! Digger det! Er likens selv, det er som om dørene på butikken sletter hodet ditt for den slaviske planen du hadde med varer, å tvert du har gått igjennom så er du heldig hvis du husker på en ting… så handlelappe er et must! Og jeg er 25 xD

    3. Hørt om handleliste app? 😁 Google keep f eks! Kan også synkroniseres med kona til sin slik at dere skriver i samme liste , hun kan altså skrive i den mens du er på butikken😉

    4. Bruker handlelapp stort sett hver gang jeg drar på butikken. Hvis det er flere ting vi skal ha, så er det garantert noen ting som ikke blir med hjem om jeg drar uten handlelappen.. Den er god å ha, sånn er det bare! 😉 Og ja, jeg er bare 30, men har brukt handlelapp så lenge jeg har handlet selv, altså i over 10 år 🙂

    5. Har prøvd, men faller alltid tilbake på den gode gamle papirlappen. Men joa, handleapp funker bra det også, det viktigste er at man har en røddig oversikt over alt man skal handle. Æsj, nå følte jeg meg plutselig gammel igjen x-)

    6. Finnes jo flust av handleapper nå. Da kan man ha orden i skapene også.Legge inn hvor mye du har av hvert og når det går tomt ser du det på appen.
      Kan også legge inn oppskrifter og når man velger en middagsrett som man har lagt inn så putter den alt du trenger i handlelista.
      Hvis kona kommer på noe mens du er i butikken kan hun skrive det på si liste, synkroniseres med din liste slik at du får beskjed med en gang… Det er genialt det. 🙂

    7. Haha! Nå måtte jeg le litt, føler meg så innmari igjen. Jeg er 25 og følger handlelista slavisk. Må til og med ha med meg penn så jeg kan stryke ut det jeg har lagt i vogna 😄

    8. hehe! er 22 år og eg å er helt avhenging av handlelapp når eg skal å handle 😂godt opplært av ho mor!

    9. Handlelapp – ALLTID! Men eg gløymer stort sett ALLTID lappen på kjøkkenbenken 🙄 Like glad for smarttelefonen kvar gong, då er det eit anrop og vipps så har du bilde av handlelappen 😂

    10. Jeg bruker handelspolitikk, men river litt i papirer for hver vare jeg plukker med meg så slipper jeg og huske kulepenn 😊 River et lite hakk over varen om du skjønner

    11. Handleliste er den viktigste lista!!! Den ligger på kjøkkenbenken slik at vi kan skrive på hver gang vi kommer på noe vi trenger:)
      Ingen handleliste = 4 ketchup og 3 zalo….. og ikke noe dasspapir!

    12. Eller gjør som jeg – skriv handlelapp direkte i Meny sin nettbutikk, velg hente selv – eller levert på døra.
      Får med meg alt jeg skal ha, faller ikke for unødige fristelser. OG sparer masse tid 🙂

    13. Må ha handleliste! Hvis ikke blir det 1000 ting, men garantert bare to av de er ting man trenger. Jeg er “bare” 25 år, men har vært avhengig av handleliste så lenge jeg kan huske

    14. Handlelapp er nødvendig! Ellers ender jeg opp med alt annet enn det jeg egentlig skal ha🙄 (Uheldigvis) slekter jeg på min kjære mor og glemmer handlelappen hjemme 90% av tiden. Men mobilen er alltid med! Så notat-appen har overtatt papirlista her i gården! 😁

    15. Må ha handlelapp…bare må… MEN; Handlelappen må være detaljert, det nytter ikke med noe samle-ord for da kan du tygge drøv på at den som ikke er med på butikken mente at du skulle handle mer eller stikk motsatt av det som står på lappen… “men du måtte jo skjønne at….”
      Nei, rutinerte menn leser lappen hjemme og detaljerer før avgang butikk.

    16. Jeg er listemenneske generelt. Bruker lengre tid på å lage liste enn å f.eks pakke. Å dra på butikken uten liste er like dumt som å gå på butikken sulten 😉

    17. Jeg bruker også handlelapp! Og bruker ikke penn til å stryke ut, så det gjenstår ofte en ting eller to på lista når jeg kommer hjem. 😂
      Ellers pleier jeg, så langt det er mulig, å skrive ned tingene på lista i den rekkefølgen jeg går gjennom butikken, for å slippe mange turer frem og tilbake og på kryss og tvers i butikken 😉

    18. ALLTID handlelapp 😊 Ellers blir det veldig mangelfulle middager- hilsen hun som skulle lage gryterett til middag på hytta til familie inkl besteforeldre og bare hadde husket kjøttdeig 😁

    19. Jeg er 25 og har brukt handlelapp siden jeg fikk datteren som 17-årig 😜 Hvis jeg må krisehandle noe klokken 22.55 da er det jo som regel en eller to ting jeg må ha, men handlelapp er viktig.

    20. Handlelapp, pakkeliste og andre huskelister er et must hos meg. Jeg bare MÅ ha kontroll på at jeg får med meg alt 😛

    21. Trofast tilhenger av handlelapp her også,i en alder av 25! Men hvis jeg bare skal ha fem ting eller færre lar jeg det gå sport i å huske alle tingene før jeg kontrollerer med lista jeg har laget 🙂

    22. Wunderlist er en kjempe fin app..kan brukes av alle i familien, så er det noe som er tomt så kan man skrive det inn og de andre som bruker appen får beskjed med engang…kjekt😊

    23. Jeg bruker også handlelapp, og før jeg skal på butikken skriver jeg den om i riktig rekkefølge ut ifra hvor varene er i butikken. Så lettvint for oss med kronisk hukommelsessvikt:D

    24. JA, til handlelapp! Hadde ikke klart meg uten, og mine handlelapper må skrivestil ned sånn som varene dukker opp i butikken. Da slipper jeg å gå frem og tilbake 🤣

    25. Har kiwi sin handle app,men går alltid tilbake til den gode “gamle”måten med handleliste på papir. 😁

    26. Handlelappen er alltid med (bortsett fra når jeg glemmer den🙈) Ellers blir det både 1 og 2-3 turer på butikken 😅😅

    27. Amen! Handlelappen er helt nødvendig! Jeg klarer til og med å glemme ting som står på den… Hilsen teflonhjerne 35 år.

    28. Lenge leve handlelappen!! Å skrive det på notatlisten på mobilen ville vært galskap😂 Hilsen 24 åring med veskene fulle av handlelapper

    29. Vet du ? Handlelapp har ingenting med alder å gjøre. Og det var det en eldre dame som lærte meg. Hun sa: “Det er ikke fordi jeg er gammel at jeg må ha handlelapp skjønner du. Det er fordi jeg er så kreativ, og lett blir ledet til å ta med ting jeg ikke trenger, fordi jeg ikke klarer å holde kreativiteten i sjakk.” Jeg har aldri helt forstått sammenhengen her, men trøster meg med at jeg ikke er gammel, bare veldig veldig kreativ 😀 Og jeg har minst 7 lapper i veska når jeg rydder, noe som er godt gjort siden jeg handler en gang i uka 😀
      Hurra for lister og lapper 😀

    30. Handlelappen får snart kultstatus, handlelappen gir handleturen og livet mening. Stå på! Bruker det alltid selv, og vifter stolt med den i butikken 🙂 Ekstra morsomt å finne handlelapper som andre har mistet, da føler du deg ikke ensom skal jeg si deg! Gir dypt innblikk i likesinnedes koselige hverdag.

    31. God, gammeldags lapp er best. 👍 Er redd for å knuse mobilen mens jeg fyker rund mellom hyllene. Seneste i dag datt handlelappen i bakken…

    32. Jeg er 21 år, men bruker selvsagt handlelapp. Føler selv at jeg er den eneste som gjør det, da jeg ser at “resten” av folket bruker apper, – men det blir så absolutt ikke det samme. Handlelappen blir nok aldri å kunne erstattes.

    33. Såklart bruker vi handlelapp her i huset! Har prøvd diverse apper, men det er ikke det samme! Prøver iherdig og videreføre handlelappkulturen videre til min 15 år gamle sønn, men han er ikke like gira gitt😂

    34. Ingenting slår den gode handlelappen. Prøvd å bruke notat på mobil og app, men det er bare møkka i forhold. Den er da jaggu for den yngre generasjon også, jeg er kun 20. Lenge leve handlelappen!

    35. Jeg er i 20 årene og fullstendig avhengig av handlelapp. Hvis ikke jeg har det, er alt jeg skal ha i butikken glemt før jeg har kommet inn døra 🙂

    36. Har prøvd handleapp. Funker ikke på meg. Men god gammeldags handlelapp er greia for meg.
      Jeg skriver faktisk ned på handlelappen i den rekkefølgen varene står plassert i butikken. Veldig mye mer effektivt enn å rote rundt og frem og tilbake i butikken og bla opp og ned på appen. Ja hvis noen lurer så handler jeg i samme butikk hver gang.
      Ha en super strålende solskinnsdag 😀

    37. Må ha handlelapp! Ikke app, bare knot å holde mobilen når man skal manøvrere handlevogn. Foreløpig klare æ mæ uten penn til utstryking ;p

    38. Mannen min er rå på å bruke handlelapper. Jeg derimot er rå på å skrive de og så legge de igjen hjemme… og det ender alltid med masse ufornuftig i posen og gjerne at de viktige tingene ble glemt. 🙄

    39. Jeg brukte handlelapp da jeg var ung, da jeg var halvgammel og nå som bortimot helgammel. En ting er at jeg noterer ting jeg må ha etterhvert som jeg går tom, jeg handler ikke daglig, og det er altfor lett å glemme en ting eller tre. Skal man unngå å søle penger, er handlelapp også greit om man holder seg til den og har selverklært forbud mot å handle noe som ikke står på listen. ( Toalettpapir og bleier er alltid lov å kjøpe selv om man har glemt å notere det. Svært viktige varer…hehe)

    40. Bruker “handlelapp” på mobilen jeg, men er avhengig av å ha det notert ned. Skriver liste på notater og sletter underveis i butikken 🙂 Skriver på lapp først og sorterer etter hvor i butikken det finnes når jeg skriver det inn på telefonen!

    41. Sitter med handlelapp og penn i skrivende stund på kjøkkenet. Takk for at du skrev dopapir, da kom jeg på at det skal jo også handles inn 😂 Er i sterten av 20-årene, men handleliste på lapp eller mobil må til!

    42. Har forsøkt flere handlelisteapper, men vi ender alltid med å gå tilbake til handleliste. Men jeg river på kanten av lista for å markere hva som er plukket med i vogna istedenfor å bruke penn.
      Nå handler vi stort sett dagligvarer på nettet, men vi har en liste hvor vi skriver opp ting vi blir tomme for mellom hver handling. Helst litt før vi er tomme da 😉

    43. Selvfølgelig bruker jeg handleliste! Nå er jeg den eneste voksne i min egen husstand, men deler innimellom handleliste med kjæresten når jeg er hos ham (særbo må vite). Handleapp er alt for fancy. Om jeg ikke husker å ta med penn så jeg kan stryke ut underveis så pleier jeg å gå gjennom handlekurven punkt for punkt for å sjekke at alt er med. Men jeg glemmer ting lell… Jentungen på 16 år elsker handlelister og vi har som regel med oss en handleliste når vi drar på shopping. :o)

    44. Jeg bruker handlelapp eller notat på mobil som jeg kan slette på etterhvert jeg finner varene.
      Megagod på å skrive lapp til min kjære også👍 Den tar jeg bilde av og sender på messenger til han😄
      Du eller kona som skriver lappen??

    45. God gammaldags handlelapp er et must! Orker ikke fly rundt med liste på mobilen, mye bedre med liste på papir! Her handles det stort én dag i uka, og da har jeg planlagt middager til hele uka, og skrevet liste over hva jeg må kjøpe. Så skriver jeg handlelappen i kronologisk rekkefølge, i forhold til hvor varen finnes i butikken. (Ja, jeg handler i samme butikk hver uke) Dermed slipper jeg å gå på kryss og tvers, og det tar minimalt med tid å få handla det jeg trenger 😊👍🏻

    46. Bruker også handlelapp, måtte det etter ti omo collor på rad….kjøpte alltid det om jeg ikke husket den tredje tingen hva……..så er det da å huske den tingen, så nå tar jeg bilde av lappen også……

    47. Skriver en handlelapp vær søndag å storhandler vær mandag 🙂 da er det middager for 7 dager og det er pålegg så vi klarer oss 🙂 kjøper brød sånn 2 ganger i mnd, å da som regel 3-4 brød å fryser ned 🙂 før handlelappen lå budsjettet på mat opp mot 10.000, nnå ligger vi på 1000,- i uken på 3 personer å enda lager vi for mye mat å sikkert kunne kuttet mer 🙂

    48. Det må vel være hu dama det må være noe galt med?? Så klart bruker vi handlelapp. Det handler jo ikke bare om å huske de 4-5 (hvem handler bare 4-5 ting om gangen??)tingene du skal ha der og da, men du må jo gå rundt og huske dem helt fra du kom på at du trengte dem, og det kan jo være flere dager fra du skriver opp noe på lista til du skal handle dem. Skal man virkelig gå rundt og huske alt man trenger i dagesvis??

    49. Den beste handlelappen får du om du klarer å notere ned det som skal handles i den rekkefølgen du vanligvis beveger deg gjennom butikken, da blir det effektiv handletur! 😉

    50. Lenge leve handlelapp på papir! Det må jeg ha når jeg skal i butikken. Handlelapp på mobil funker ikke, så da sverger jeg til papirversjonen. 👍

    51. Bruker alltid handlelapp, men i stedet for penn til å stryke bort bruker jeg å heller rive et lite hakk i lappen for hver ting jeg har tatt med meg.. eller bruker notat på telefon og stryker ut.. 😊

    52. Brukte handlelapp helt frem til jeg oppdaget den mest geniale appen ever – OurGroceries 🙌🏼 kan synkroniseres med andre mobiler så både du og partneren har kontroll, også trykker du bare på tingen du har tatt så stryker den seg ut selv på lista! Helt genialt for surrehoder som meg 😄

    53. Jeg skulle ønske man kunne ha en måte å feste handlelappen på handlevogna, samt en penn som henger fast på vogna til å stryke ut. Det hadde vært så praktisk!

    54. Må ha handlelapp, og jeg er 21. Haha. Og det må være på papir. Har prøvd med notat på mobil, men utrolig kronglete å gå med den u hånda samtidig som man plukker varer. I tilegg blir jo skjermen svart, så man må jo låse opp skjemen hele tiden 🙈 Handlelapp på papir i mitt ❤️

    55. Handler altid for 10- 12 dager når jeg handler (hater og gå i butikken😂) bruker aldri handlelapp!! 😉

    56. Jeg også må ha handlelapp, ellers glemmer jeg halvparten jeg egentlig skulle ha, og ender opp med mye jeg egentlig ikke trenger :p og jeg er “bare” 26 :p

    57. Jeg er født i samme år som deg, og har brukt handlelapp så lenge jeg kan huske i mitt voksne liv. Har kanskje maxkapasitet til 5 ting, om jeg pugger, og banker meg tre ganger i tinningen, for hver ting(kan godt hende jeg er gal, men det funker).Jeg har dog operert hjernesvulst 2 ganger, noe som muligens bidrar 😉

    58. Handlelapp er alfa og omega. Det bruker likevel å bli med litt ekstra, eks. sjokolade…. som aldri står på listen, for det skal jeg jo ikke kjøpe…

    59. PS: til Heidi helt øverst der. Jeg ble sykt imponert av at du brukte handelspolitikk, når handlet på matbutikken, og tenkte at her var det orden på høyt nivå. Så om du ikke haddde rettet det, så hadde jeg gått og grunnet på handelspolitikk, og hva det evt.kunne bidratt med i min egen handling . He He!

    60. Bruker selvfølgelig handlelapp, der alt jeg skal ha er skrevet ned i rekkefølge ut i fra hvordan butikken er, slik jeg slipper å gå frem og tilbake hele tiden 😉 handlelapp er gull !!

    61. Stort sett alltid handlelapp, bruker Keep❤ og det fine er at man kan legge til flere personer, så både jeg og mannen har listen, og så krysser av etterhvert som varer er tatt, dermed kan vi dele oss i butikken, og en hel ukeshandel med 3 unger på slep tar i underkant av 30minutter😎✌

    62. Jeg skriver ofte ned på mobilen og huker av. Eventuelt skriver jeg ned på papir. En gang glemte jeg pen da jeg skulle i butikken, så jeg fant ut at det var like enkelt å lake et lite riv inn mot ordet som var skrevet ned så jeg så hva som var blitt lagt i kurven. Hvis det ga mening? Haha

    63. Hehe ja, de gangene jeg glemmer den ender jeg opp med 20 ting jeg ikke skulle ha, 2 ting jeg skulle ha ( skrevet ned men lappen lå hjemme.. ) 🙂

    64. Vi handler bare 2 ganger i uka, så har en del vi skal handle når vi handler. Men vi må alltid ha handlelapp! Men vi bruler ikke en lapp da, vi skriver på notat på tlf, så etterhvert som vi putter ting i vogna så sletter vi det fra lista 😝

    65. Hurra for handlelappen 😂 Den e flittig i bruker her me, men ej må tipse dej om handlelappen appen, den me e genialt, da kan du laga handlelappen kategoriar som feks bursdag, helg eller middags gjester 😊👍🏼 Mobile he an stort sett me over alt, så når du kjøme på noke du mangla e d bere å legge den til i handleliste appen 👍🏼😂 så et stort pluss e at du kan stryke ut uten at d forsvinne 🙌🏻🙌🏻
      God helg 😂🙌🏻

    66. Bruker også alltid handlelapp! Men nå handler jeg alltid for 1-2 uker av gangen, og da blir det litt mye å holde styr på. Kan gå hvis jeg er alene, og kan tenke middag for middag, men stort sett er vi to og gubben maser jo hele tiden om hva han skal hente. Klarer jo så vidt å tenke med lapp i de situasjonene :p Meg med barn på butikken tror jeg ville vært en dårlig kombinasjon 😉

    67. Vi handler en gang i uken, og jeg er familiens regnskapssjef og også den som skriver handleliste. Har med meg en liste på en A4-side. Det må til når man kun handler en gang i uken, og da mener jeg uten unntak. Og vi handler aldri noe vi ikke trenger ekstra.
      Hilsen jente, 23 🙂

    68. Handlelapp i mitt ❤
      Har brukt handlelapp si eg flytta heimafrå som 19 åring🙈 Økonomisk fordel å so elske eg å sitta å skriva handlelapp å planlegga veko😉 Har prøvd så smått sånne handlelappa på tlf, men e jo kje so kjekt å skriva handlelapp på mobilen som for hånd🙃

    69. Siden jeg har windows telefon så har jeg OneNote og bruker den som handleliste da kan jeg slette etter hvert 🙂 lappen blir nemlig ofte liggende på stuebordet men telefonen er med for der er kortet 🙂

    70. Jeg er 24 (snart 25), jeg er avhengig av handeliste, har jeg ikke det, så er det nesten ikke vits i og handle, for da har jeg ikke fått med meg noe av det jeg skulle ha! Så heia handleliste!

    71. Mitt effektive tips: sorter innholdet på handlelappen etter tema og rekkefølge til den ruta du går i butikken, etter hvert som du skriver opp. Da slipper man mye fram og tilbake mellom reolene 👍🏻

    72. Hah, føles som at noen jobber på extra 😉
      Men den er faktisk knallbra(!) på frukt og grønt, og ligger rett i nærheten, så det er faktisk helt perfekt. Tommel opp!

    73. Akkurat sånn har vi også det hos oss! En bonus for meg, men en nødvendighet for mannen, han klarer heller ikke huske mer enn tre ting, og har med penn for å stryke ut🙊 Funker godt det😄

    74. Handlelapp😍 Må til!
      Liker ekstra godt kiwi-handlelapp på coop extra😉😜 jeg er ofte på butikken med poser fra en annen butikk, og føler liksom det er litt “sviker”. Hehe…

    75. Vi bruker Wunderlist! Det er fantastisk – da kan vi gå i butikken begge ti og plukke varer og krysse av 😉
      Hvis ikke hadde det blitt som et vennepar av oss. Når han skrev handlelapp stod det: “Noe å spise. Noe å drikke” 👍🏼

    76. Siden du var så imponert over at min familie handler en gang i uken, så skal du få et tips! Vi handler som regel på Torsdag eller Fredag, oftest Fredag. Årsaken er enkel. Jo nærmere helg, jo lettere å ty til usunnheter. Handler man på Fredag så kan man kjøpe alt man skal ha til helgen, fremfor at man handler tidligere i uka og må springe på butikken på Fredag/Lørdag for å ha noe til helgen. Et annet tips er ukesmeny for middagene. Det er umulig å handle en gang i uken uten. God helg 😀

    77. Vi bruker OurGroceries app! Begge kan legge til ting, altså også når den andre er i butikken. Man krysser ut det man har tatt. Og det ligger i kategorier. Tidenes handlelapp. 😄

    78. Jeg sendte samboeren på butikken i dag, med handleliste. Han kom hjem med alt han skulle, OG en ekstra ketchup. Hva er greia?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg