Gooooood morning, parforhold!

 

I morgen skal jeg på God Morgen Norge for å snakke om parforhold. Dette basert på innlegget “Forhold skal være litt dritt iblant”, som igjen var et svar på kommentaren til Stine i innlegget: “Dagen det nesten ble slutt”.

Jeg skal visstnok møte en ekspert på området også. Hvordan man blir ekspert på parforhold vet jeg ikke. Er det en person som har vært i 100 forhold eller bare ett? Hva er egentlig best? Det høres kanskje ut som en banal problemstilling, men akkurat nå er jeg midt i sesong 3 av Dag på Netflix og der kom jeg over samme problemstilling i går.

For selv om Dag jobber som samlivsterapeut, har han bare vært i ett forhold og det selv det takler han ikke spesielt bra. Gjør det ham til ekspert bare fordi han har lest bøkene og tatt en grad?

Kjæresten Eva har derimot reist jorden rundt og hatt forhold i histen og pisten. Hun er ingen ekspert, men hun har tråklet seg gjennom en drøss med forhold. Så hvem av disse to stiller egentlig sterkest? Han med kompetansen eller hun med erfaringen?

En overraskende interessant og aktuell problemstilling, spørru meg. Så spørs det om jeg klarer å snike inn Dag-referanser på tv i morgen, men jeg skal saktens prøve 😉

Dessuten skal jeg gå med favoritt-t-skjorten min for tiden. Den med et stort bilde fra et platecover fra favorittartisten min gjennom de siste fem åra; relativt ukjente, norske Philter. Jeg skylder den mannen så utrolig mye for alle timene jeg har elsket musikken hans. Men jeg føler at det blir litt creepy å sende ham en melding og si at jeg elsker ham og musikken hans, så da får jeg heller håpe han ser på God Morgen Norge i 09-draget i morgen tidlig.

Jeg må for øvrig stå opp lenge før hanen for å rekke inn til studio i tide, så det kan bli interessant å prøve å stokke ordene riktig, haha!

Så hvis du vil se en nybarbert, stuptrøtt og lettere sminket pappablogger battle en ekspert i prat om parforhold, forelskelse og virkelighetens realiteter – skru på TV2 fra ca. kl. 09 eller sett hele sulamitten på opptak 🙂

Good morning. Funny cat with cups of coffee glasses, vector illustration.

/ Sees i mårra! 🙂

8 kommentarer
    1. Lykke til med TV-opptreden! Jeg er dessverre på jobb og får det ikke med meg, men legg gjerne ut link hvis det publiseres på nett. Problemstillingen er jo utrolig interessant.
      Og finner du svaret på hva som er best “kunnskap” – ett eller mange forhold – så må du blogge om det!

    2. Interessant tema. Jeg kan ikke si jeg ble særlig klok da jeg selv møtte en 28 år gammel nyutdannet psykolog på Familievernkontoret for noen år siden. Jeg har tro på en god dose erfaring i tillegg til utdanning. Jeg tror ikke nødvendigvis at utdanning gir en svar på alle spørsmål, men at man kommer ekstremt langt med livserfaring, at man har fått kjenne på nedturene og kommet seg gjennom dem og ut på rett spor. Jeg har et 17 år langt forhold og var kun 18 år da vi møttes. Forhold må hele tiden jobbes med, pleies og stelles. Det er langt ifra rosenrødt hver eneste dag, kanskje der til og med går uker mellom hver gang.😂 Gleder meg til å se God morgen Norge. Lykke til!😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg