Snøfallspekulasjoner, ep. 3 & 4

Er Ruth søsteren til Albin, vil Vinter bli lærling, og kommer Selma og Håkon til å hooke? Det er duket for en dobbeltepisode av Snøfallspekulasjoner.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Vi har kommet til episode 3 og 4, og allerede har det begynt å skje MYE. Tusen takk for øvrig til alle som bidro med tanker og spekulasjoner for episode 2! Veldig gøy å se at kommentarfeltet koker over av smarte forslag og spissfindige spekulasjoner, der det blant annet spekuleres i om Dunkel og Tindre egentlig kan være historien om Albin og Ruth, eller om Dunkel egentlig er broren til Albin, som kidnappet både ham og moren til Selma og holder dem fanget i Mørke. Se alle spekulasjonene for episode 2 her.

 

Men her må vi videre og grafse i spekulasjoner for episode 3 og 4, for her er det mye å ta tak i.

Først og fremst: Vinter. Er han den perfekte partner til Ruth, mon tro? Han som er så glad i orden, det måtte jo være perfekt for ham å drive, la meg se.. et antikvariat? Eller har han noe på gang med frisøren? To ganger har han vært der nå, uten at hun har klippet så mye som et hår.

Det virker jo helt innlysende at Vinter ikke kommer til å bli den nye lærlingen, men hvem blir det? Pil føles litt for hissig på grøten, men Selma derimot..? Det må jo bli Selma! Barnebarnet til julenissen og et godt håndlag med dyr, hun må jo være den perfekte kandidaten. Men kan en jente bli julenisse da?

Når vi snakker om Julenissen, så kan jeg være enig i at han er litt i overkant jovial. Men samtidig, mannen er snart 250 år! Hvor finner han energien? Kan det være noe i bollene..?

Og når vi snakker om boller, hva er greia med bakeren? Og hva skjer med at ingen gidder å klippe seg hos frisøren? Det virker som en bitter strid mellom de to. Kan det være kamp om Vinters gunst, mon tro?

Tilbake til Pil. Hvorfor har han en renneløkka rundt halsen og hva går egentlig denne leken hans ut på? Og finnes det en klubb for Pils ballspill i Larvik? De greiene der må jeg prøve! Ja forresten: 50 kroner på at Pil kaster Ballorangen inn i mørket og må hente den igjen.

Tilbake til Selma. Noen andre enn meg som la merke til at både Selma og nissen hadde hull i sokken på samme tott?

Som bringer oss til Ruth. Hun er jo helt innlysende involvert, men hvordan? Hun holdt pusten akkurat som Selma, kan det være en tante? Og i så fall: Vet hun om Snøfall eller ikke?

Hva med Håkon? Er han på noen måte involvert eller er han bare en vanlig dødelig med sære interesser? Either way: Elsker Håkon!

Så er det historien om Dunkel og Tindre. Kan det egentlig være Albin og broren? Eller Albin og Ruth?

For Albin.. er han egentlig død?

Og hva med Kasper, nå som han er alene med hu helsikes Ruth? Blir det bare bajs på teppet eller vil han redde dagen?

Kommer Vinter og frisøren til å hooke?

Kommer Ruth og Vaktmesteren til å hooke?

Kommer Selma og Håkon til å hooke?

Oj sorry, det var Skam det, haha!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Mandel er oppskrytt – gleder meg til imårra!

* Følg Jullebøllhjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Elsker den serien jeg også. Vinter blir ikke den nye lærlingen. Selma blir.
      Må vær noen spesielle boller de har der siden Julius på 250 år er så sprek og sprudlende. Mon tro om de fås kjøpt hos den lokale bakeren? 🙂

    2. Tviler på at Selma blir den nye lærlingen. Julenissen fikk jo vite fra orakelet hvem den nye lærlingen blir. Hadde orakelet sagt Selma hadde Julenissen stilt spørsmål ved dette og skjønt det da han fikk brevet fra Selma 🎅🌲

    3. Jeg tror Pil er den nye lærlingen, spesielt siden julenissen ga ham den spesielle ballen som alltid kommer tilbake så han ikke vandrer inn i Mørke.
      Jeg er nok mer involvert i Snøfall enn treåringen, som hopper over episoder og kun vil se nr to på paden 😛
      Men visste du at dagens episode legges ut på NRK Super-appen på morgenen? Sånn i tilfelle du ikke vil vente til kl 18 😉 Jeg vet hva jeg og babyen (8 mnd) skal se på i morgen etter levering i barnehagen 😀

    4. Godt poeng, det føles bare for enkelt. Pil er liksom den perfekte kandidaten. Kanskje han egentlig ikke blir valgt, men gjør seg fortjent okke som?

      Jeg er også laaangt mer interessert enn barna, selv om plutten ikke blunket en eneste gang under kveldens episode 😉

    5. Selvkritikk!! Setningen om Kasper hadde falt ut, så den er lagt inn i innlegget nå. My bad! Kaspers fremtid er selvfølgelig VELDIG oppe til debatt nå!

    6. Sorry, setningen om Kasper hadde falt ut i innlegget. Lagt til nå 🙂

      Ja dæven, blir det bare bajs på teppet eller får han formidlet hva som har skjedd, i beste Lassie-stil?? Iiik!

    7. Jeg så hulla i sokkene deres ja, og at de satt på samme måte, fiffig detalj 😉
      Jeh lurer på hvem hun bakeren er, elskerinne til julenissen? Eller kona?

    8. Jeg tror Håkon er den nye lærlingen – han TROR på nissen, har sendt brev i mange år. Må være den perfekte neste nisse! 🙂

    9. Å, BRA tråd. Mannen min henger litt etter på barnetvseinga så jeg får jo ikke diskutert dette med han. Jeg tror hun nissejenta som leser hele tiden og bare er snill og grei er dattern til Vinter. Men det passer seg kanskje ikke i en barnetvserie? Siden mammaen hennes er gift med hippienissen? Og portalen; den er jo i butikken som Ruth arvet av tanten(?), hun MÅ jo være i familie med Nissen…

    10. Det er litt bråkete hjemme, så jeg er ikke helt sikker, men er det ikke sånn at Ruth og Winter begge har bergensdialekt? Utenom frisøren, som er nordlending, (og hun trønderen som skulle starte klesbutikk) er alle andre østlendinger. Så enten har NRK noe imot Bergen (meget mulig), eller så er det et hint her.

    11. Oj oj oj, dette er analyse på dypt nivå! Kan det være tilfeldig eller kan du faktisk være inne på noe her? I så fall må jeg begynne å følge serien med lupe!
      Synes uansett at Winter og Ruth virker like snurpete begge to og passer godt sammen av den grunn, hehe. Men bare vent.. julemagien må jo på et eller annet tidspunkt myke dem opp. Ruth er allerede i gang 😉

    12. Hva med brevet som ble levert på døren til Ruth som hun ikke fikk med seg ? Hva kan det inneholde ???

    13. Pil er jo med i introen, sammen med bl.a Selma i mørket så jeg tenker Pil blir lærling.. Ellers syns jeg det er topp at Julius faktisk har tattooveringer!

    14. Her i huset sitter jeg og typen klistra, og vi har ikke barn engang, haha!
      Liker disse spekulasjonene, men ville bare tipse om at NRK selv skriver Winter med W, i følge tekstingen på nett-tv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg