Når menn drar til legen

Når menn drar til legen kan du være bombesikker på at det er noe galt. Det har vi nemlig forsikret oss om.. 😉

 

Mature male surgeon gazing and looking at camera at hospital, close up shot

 

I dag skal jeg til legen, og som den mannen jeg er, har jeg selvfølgelig samlet opp en hel gjeng med vondter og plager som trenger ettersyn. Jeg har selvfølgelig ventet til jeg har flere ting som plager meg, for det aller verste en mann kan tenke seg er å dra til legen bare for å høre at han er frisk som en fisk.

Den skammen kan vi rett og slett ikke bære, så derfor samler vi heller opp et potpurri av problemer og tilstander som må utbedres, slik at vi er nærmest garantert at det feiler oss noe!
 

Male patient tells the doctor about his health complaints

“Hva er det du sier, er jeg helt frisk? Å gud, nei!”

 

Derfor har jeg fire ting på lista i dag, og jeg er spent på hva legen har å si om saken. Ikke at jeg egentlig trenger legens mening, for jeg har jo selvfølgelig googlet meg frem til en ganske presis diagnose på hvert eneste problem, men det kan jo være greit med en second opinion. Spesielt siden google-basert helsesjekk er som russisk rullet. Selv “litt vondt i hodet” kan plutselig være et tegn på spanskesyken eller svartedauden.

Oj shit, der hostet jeg også gitt. Ja ja, fem ting da. Og hvis ikke leger finner noe, så får jeg finne på noe. Eller eventuelt overdrive hvor vondt jeg har i kneet, for ikke pokker om jeg kommer tilbake til Christina uten at det feiler meg noe 😉

 

Close-up mid section of a doctor holding patients hands at medical office

Dårlige nyheter, herr Kihlman, prøvene dine kom tilbake negative. Du er frisk som en fisk.

 

/ Med vennlig hilsen, Typisk mannfolk

Les også: “Uempatisk og kjempesyk”

* Følg Legehjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Altså det er jo som å sende bilen på service, er kjedelig å betale for servicen hvis de ikke har rettet på noe….?

    2. “Samle opp symptomer”, ja. Det er jo det som er grunnen til at mange menn går til legen for sent når de merker at noe ikke stemmer.

    3. Haha, dere menn altså. Dere er meg noen rare skapninger, men det samme kan vel sies om kvinner også! Lykke til til legen og håper? det feiler deg noe? haha, håper vertfall ikke det er noe ille! God helg!

    4. Det er synd at flere av dere menn tenker og gjør som deg. Kompisen til mannen har nå fått vite at han har et år igjen å leve. Kreften han har kunne vært oppdaget for 5 år siden mente legene,men han har ignorert symptomene. Trist for alle,men jeg tenker på 3 barn som nå mister pappa’n sin. Skriv heller et innlegg om hvor viktig det er å sjekke status på helsen sin.

    5. Klarte heldigvis å få påvist noe småtteri slik at jeg fikk grini meg til en resept på en salve jeg helt sikkert ikke trenger, men det er da i hvert fall NOE! 😉
      God helg!

    6. Uff, det var utrolig trist å høre. Ja, det er en fin idé til en oppfølger, for selvfølgelig er det ikke bra å vente med å dra til legen slik jeg gjør, jeg ønsket bare å bekrefte på en morsom måte at myten om at menn oppfører seg på denne måten, faktisk stemmer.

    7. Jeg ventet en gang på svar fra en blodprøve i en time, for å finne ut at “Oi, vi glemte visst deg, da blodprøvene var helt fine!”… Det førte forøvrig til at jeg mistet bussen og kom to timer senere enn antatt på skolen den dagen.

    8. Det er ikke bare menn som har det slik! Jeg også hater å gå til legen, så gjør det veldig sjelden, og har ofte tre ting å ta opp når jeg først kommer dit.

    9. Jeg er en symptom-googler. Hver gang jeg går til legen forventer jeg en beskjed om at “Beklager,du er/har..”. Dette har til nå,takk og lov,ikke skjedd. Jeg konkluderer med at jeg må være et medisinsk mirakel.

    10. Haha, eller så må du begynne å sjekke andre sider for svar x-) Ikke stol på de som sier at du har aids hvis du googler “litt vondt i hodet”, har gått i den fella før 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg