Uke 23: Inkasso, papirfly og en gigantisk baby

Ny uke og nye muligheter, men først må forrige uke oppsummeres. Her er hele uke 23 oppsummert i 15 korte punkter 🙂

 

 

Ukens opptur

I helgen var vi i bursdagsfeiring, og for aller første gang kom vi ikke bare i tide, men en time for tidlig!! Ikke sikker på at vertskapet var like gira som oss, men samme det, vi har kommet tidsnok til noe for første gang siden 2012 og det føles bra 😉

 

Ukens nedtur

Etter en lang periode med en regnskapsfører som fører timer med gaffel, bestemte jeg meg for å prøve å gjøre det selv. Startet 01. mai med eget bokføringsprogram og full pakke. Trodde egentlig det gikk som en drøm, men nå viser det seg at jeg selvfølgelig har gjort et eller annet feil, og bokført meg rett til fire stygge inkassosaker isteden… Tommel opp 😛

 

Ukens overraskelse

Var i et jobbmøte i forrige uke, der én av deltakerne måtte være med via telefon, og det viste seg å være Vegard Harm! Jeg hadde akkurat sjekket alle snappene hans (famousharm), så det var rimelig sært. Var også litt kult da noen sa “Pappahjerte er også med i møtet”, sånn bortsett fra at han helt innlysende aldri hadde hørt om verken meg eller bloggen, haha!

 

Ukens sang

Hahaha, jeg vet ikke hvor denne sangen kom og om den er morsom eller en anelse rasistisk eller hva søren det er for noe rart, men den dukket opp i forrige uke og nå danser både barn og foreldre som gale til den dagen lang! 🙂

Norges beste kebab – Alias

 

Ukens person

Blogglesere Emma og Malin som har sendt meg hver sin boks med surströmming 😀

 

Ukens blogghendelse

Den overraskende gleden og entusiasmen så utrolig mange har vist over at jeg skal åpne en boks surströmming og muligens krepere i prosessen 😉 #skadefryd

 

Ukens macho

På lørdag kveld gjør jeg det ultimate innen karslighet: Så på fotball, pratet skit, drakk øl og spiste peanøtter. 50 mannepoeng utdeles.

 

Ukens femi

Har innsett at jeg ganske ofte sitter og tisser. Og jeg liker det. 50 mannepoeng tilbaketrukket.

 

Ukens ting

Uten tvil den latterlige papirflymotoren som jeg investerte flere hundre kroner i. Motoren monteres på papirflyet og lades opp før take-off. Problemet er bare at motoren gir flyet så mye ekstra vekt at man kommer lenger med å krølle sammen flyet til en klump og kaste den så langt man kan 😉

 

Ukens tv-øyeblikk

Jeg er godt under middels interessert i fotball, men EM er litt stas, spesielt om man setter litt penger på det. Derfor satt jeg en 50-lapp på at Wayne Rooney skulle skyte i stang/tverrligger i løpet av lørdagens storkamp. Og hva skjedde? Ka-ching! 🙂

 

Ukens Christina i medvind

I forrige uke fikk jeg plutselig et innfall om at jeg ønsker å reise til Tyskland i september for å se UFC (kampsport-turnering). Ikke typisk en ting som damer støtter oppunder, men jeg spurte Christina om hva hun tenkte, og hun ga veldig overraskende en kjapp tommel opp og sa at det helt sikkert ordner seg. 1000 konepoeng! 🙂

 

Ukens Christina i motvind

Da Christina synes det var en god idé å sende rundt mobilen sin i bursdagsselskapet for å vise alle det ene “forbudte” bildet fra stranda i ferien, der jeg ser sitter på rumpa i sanden og ser ut som en forvokst og overspist baby. Haha! – 1000 konepoeng.

 

Ukens kvikkas

Var i barnebursdag uten å spise så mye som hodet på en seigmann! Ganske fornøyd med det, for akkurat nå må det kuttes et par kilo om… ja, se neste punkt.

 

Ukens tykkas

På lørdag morgen skulle jeg bare finne frem en dressbukse å ha på meg i bursdagen. Fant frem en bukse jeg kjøpte i fjor, men allerede ved knehøyde skjønte jeg at det ikke var snakk om. Fikk til slutt kneppet den igjen, men da jeg gikk ut for å vise Christina, brøt hun ut i gapskrattende tisse-på-seg-latter.

 

Ukens morsomste

Da vi satt og pratet om løst og fast i helgen, og jeg fortalte min søster og svoger om episoden med rumpebildet jeg postet på bloggen for noen uker siden, og viste dem bildet. Jeg kan fortsatt ikke tro at det er mulig å være så inn i gamperæva distré at jeg ikke la merke til dette selv, haha!

Les teksten og se bildet –> “Er det mulig?!”

 

/ God ny uke!

P.S. Klar for surströmming? Video kommer veldig snart 😉

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Det er sunt å sitte å tisse. Ikke bare fordi du slipper at noen klager og kjefter over søl på badegulv og toalett, men det er visst mye bedre for prostata, har jeg hørt. Så det skal du fortsette med, og lære sønnen din også. Jeg er veldig fornøyd med to sittetissende hanner i heimen…
      Og du: Nå MÅ den videoen snart komme!!

    2. Det er ikke sunt å sitte å tisse nei.
      Menn får ikke tømt urinblæra ordentlig når de sitter å tisser… bare spør legen din…
      Men jeg er ENIG i at den filmen må komme snart 😉

    3. Rart, for her i huset fikk samboern beskjed om å sitte å tisse fra legen sin. Da har allefall legene forskjellig studie 😉

    4. Syntes det er helt på sin plass at du viser oss dette forvokste og overspiste baby-bildet! Jeg vil seee! Det kvalifiseres til at de 50 mannepoengene du mistet ved å sitte og tisse deles ut igjen. ✌🏻️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg