Snuskete budskap i barnesang

Er det bare jeg som hører dette??

 

 

Det er ikke et nytt fenomen at jeg liker å vri rundt på ordene i barnesanger. Det er bare en naturlig konsekvens av å høre på de samme sangene om igjen og om igjen, men denne gangen er det ikke meg! Denne gangen har jeg avdekket regelrett snusk i en barnesang!

Og vi skal selvfølgelig til de to meget tvilsomme tvillingene Marcus & Martinus. Jeg har lenge mistenkt at de gutta der har urent mel i posen, og selv om mange av sangene deres har tvetydig innhold og utilslørte sjekkereplikker, har jeg liksom ikke funnet endelig bevis. Inntil nå!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For nå har jeg endelig kommet over noe som ikke lar seg gjemme bak to søte smil og en snodig dialekt. Vi skal til sangen “Leah”, en tilsynelatende søt sang om en jente som flytter til bygda. Begge gutta blir straks forelsket i henne, men hvem skal hun velge?

 

 

Og det er her det skjer. Midt i første refreng, 39 sekunder ut i sangen, avslører de hva som egentlig er problemet:

“Leah, du er så nydelig! Vi krangler om hvem av oss som får ri, Leah!”

 

Unnskyld..?

Teksten fortsetter med samme dilemma og alt ser fastlåst ut, helt til en av brødrene etter 1 minutt og 55 sekunder kommer med følgende snuskete forslag:

“Hei, hvorfor spør vi ikke ho, hva hu synes om to?!”

 

Jeg mener, hallo? De gutta til sammen passerer vel så vidt seksuell lavalder, men allerede er de i gang med bigami og fattigmannstrekanter? Dette lukter skandaleoppslag og matchende lusekofter på forsiden av Se & Hør lang vei! 😉

 

“Dere er som to dråper vann..”

 

Les også: “Russebuss i baksetet”

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

46 kommentarer
    1. Hahahaha må le altså 😂 Men det de syner er altså; Leah, ho er så nydelig. Vi krangler om hvem av oss som får Leah 😂😂 Men veldig morsomt uansett!!

    2. Nei nei, det henger jo ikke på greip, ikke rimer det heller. nyde-LI. Ri. Li. Ri. Snusk! Haha, de gutta der asså. Visste at berømmelsen ville gå til hodet på dem 😛

    3. Hysj! Jeg ser mgp!
      Ikke for det, foreløpig ikke overvettes imponert over talentet. Jeg leser jo blogg om snuskete barnesanger.
      “Vil du være vennen min, så kom å gi meg snabeln din” <- den kommer ikke de ikke unna!

    4. Er Fantorangen noe bedre da? ” Jeg har så fiiin snabel! Kose på snabel, være god mot snabel.”
      Blir helt svett jeg.

    5. Hahaha.. Ler så jeg griner! 😂 Det er ikke noe snuskete ned den… Verre med barn ned til 4-6år som synger Morgan suleles “laknene”. (Da kan du få bakoversveis)… Men Fantorangens sang, ble jo fjernet ifra barne-tv nettopp pga snusk og fanteri

    6. Ojojojoj 😀 Hahah, ja, der fikk DEN sangen en ny betydning! 😀
      Jeg har lenge følt flere av tekstene har vært tvilsomme av den grunn at de er såpass unge at de kan ha erfart riktig så mye som de synger om.. 🙂 Men altså, jo flere ganger jeg hører den, jo tydeligere er det: de synger RI! Og hvem vet, kanskje Leah er av typen som liker to..

    7. Fantorangen er jo den verste av dem! Han kommer til å ende opp bak lås og slå i løpet av få år, seriøst. All den snabelkosingen er ikke bra for noe som helst, han der er seriøst en tikkende bombe x-)

    8. Det er da ingenting. Hadde besøk av ei lita nabotulle som ikke hadde lært R ennå. Ho ville synge sang til meg, om kaptein Knurre. Lo så jeg skreik. Stakkars jente.

    9. Jeg tror de synger “Leah, du er så nydelig, vi lurer på hvem av oss som får bli.
      Og” for vi er jo to og begge er to”

    10. Hehe… Mange barnesanger har også en del skitne strofer. Måtte bli voksen før jeg lyttet skikkelig til “Gøy på landet” og hørte verset
      “En natt slo lynet ned i sengen inne hos han pappa. Det slo?kke ned hos oss. Vi lå i kottet under trappa. Den natta, da var mor i by?n, så hun blei ikke rammet, men Magda gikk i flere da?r med ene benet lammet!”
      og skjønte hvorfor Magda fikk benet lammet av lynet i senga til pappa. 😉

    11. Syns du de guttan e på kanten så hør på tekstan te FANTORANGEN …. enkelte teksta dær e pervers. .. Vil du være vennen min kom å lek m snabelen min. .. m flere…

    12. Slå på ring, slå på ring, slå på hvem du vil. Slå på kjæresten din om du vil (!!!!) Den du SLÅR på slår du så hardt, så hardt, så HARDT…..!

    13. De synger faktisk : vi krangler om hvem av oss som får Leah😂 Hahah ikke ri. Søk på lyrics på YouTube så finner dere hva det står.
      Også synger de og: for vi er jo to og begge er god.
      Gøy at dere faktisk er så dirtyminded altså. Ahah.

    14. Er mange sanger som er snuskete. det verste jeg hørte var da sønnen til xn min da han var 5år gikk rundt å sang dj broiler sanger, da fikk jeg bakover sveis😲😲
      men dattera mi elsker sangen “Leah” kanskje det er fordi ho heter det samme selv😂😂

    15. Nix, jeg tenkte også på den muligheten, men hun prater og oppfører seg veldig som et menneske dessverre. Og uansett, om hun hadde vært en hest.. hadde det gjort ting bedre egentlig? x-D

    16. Hva med Olsenbanden jr. og sangen “Hu kyssa meg”??
      “Hver gang hu kysser meg, går flagget til topps.Flagget til topps? Ja, flagget til topps.”
      ……….

    17. Dauer😂 datteren min kunne ikke si “kult”, så hun løp rundt en periode og sa “oooooi, driiiitkuk!” “Kjempekuk” osv😂 tantegullet mitt kunne ikke si fisk og dermed ble det “jeg har tegnet pikk. Her er en stor pikk og der er en liten pikk” 🙈🙊😂

    18. Haha😂!! Har du noengang lyttet til hele mummi sangen? Den kan anbefales hvis du liker å vri på ord og finne snusk i barnesanger:):)!

    19. Omg 😅 her blei eventyrvisa aldri den samme igjen etter at ein del mer eller mindre skjulte betydninger sank inn hos meg… “…og Tyrihans leker med gullhøna si, mens smørbukken sitter fornøyd og blid…”, “jeg har sett huldra nå jeg, Hu satt seg på purka og rei, huheisann kor det bar i vei…”. Need I say more? 😅

    20. Fantastisk! Endelig noen som har skjønt det. “langemann lurer alle”. Med koffert tenking blir alt så mye bedre.

    21. For barnesanger som lett kan missforstås av voksen-ører bør du absolutt søke opp Onkel Tuka med Musekongen blues!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg