Pinlig stille i kassakø

En klein samtale ment for to, blir selvfølgelig ikke mindre flau når den foregår der alle kan høre på…

 

Customer buying food at supermarket and making check out with cashdesk worker in store

 

Vi står i kø på butikken, kurven er lastet med godsaker. Noen få timer til nå, så kan fredagen endelig starte. På tampen av en lang uke har jeg hodet fylt med tanker og ideer og er mentalt sett på en helt annen planet. Kanskje var det også derfor jeg helt glemte både tid, sted og volum, da jeg plutselig kom på noe viktig:

– “Hey! Det er jo fredag i dag!” ropte jeg.

– “Ja… og så?” svarte en brydd Christina.

“Hæ? Det er jo freddan! Og da veit du hva som skjer i kveld, eeeey?” svarte jeg med et lurt smil.

– “Hva snakker du om?!”

– “Come oooon baby, it´s friday!”

– “Ehm, Peter..?”

“Kødder du eller? Jeg har gledet meg HELE uka, jeg! Hvis vi er litt raske og bare tar det med en gang ungene har lagt seg, så rekker vi kanskje litt Idol etterpå også!”

– “Peter!!”, freset Christina mellom sammenbitte tenner.

– “Jammen…”

Med et blikk som kunne smeltet polisen la hun ballen død.

Først skjønte jeg ingenting, men så innså jeg raskt hva som hadde skjedd. For mens Christina trodde jeg siktet til noe helt annet, hadde jo jeg snakket om at det endelig var duket for en ny episode av Skam.

Jeg hadde tenkt til å oppklare det hele, men å se henne stå der brydd og forstyrret og vri seg ukomfortabelt og kleint, med en mine som etterlot liten tvil om at hun helst bare ville synke gjennom gulvet, var rett og slett helt herlig. Så jeg droppet det. Hvorfor? Bare på dritt 😉

Og fordi det er fredag.

 

Young man winking to camera

 

/ God helg!

Les også: “Pikkbilder på Snapchat”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

19 kommentarer

Siste innlegg