Kjipern alderdomstegn

I dag kom jeg hjem til en merkelig overraskelse: Jeg har blitt truffet av et ganske patetisk alderdomstegn…

 

 

Var det grått hår? Hårtap? Rynker? Nei da. For på vei inn døra løp lillesnupp ut på plenen, og jeg løp etter. Og plutselig sto jeg midt på plenen. En plen som ikke har blitt behandlet siden i fjor. En plen som ikke så ut i måneskinn.

Uflidd gress, overgrodd mose, ukult ugress og aspirerende løvetann i vekst. Og det var da det slo meg: Jeg gledet meg skikkelig til å sette i gang med å jobbe med plenen! Såpass mye at selv om vi hadde kjempedårlig tid, gikk jeg rett til redskapsboden, fisket frem løvetann-stikkeren og nappet ut et par jævler med et smil, før jeg måtte ta lillesnupp under armen og løpe inn igjen.

Og når du står krokbøyd over plenen en fredag ettermiddag og kjenner at du gleder deg til å bruke mye av helgen på å jakte løvetann, ja nei da er det vel bare å innse at man har passert 18 år med GOD margin 😉

 

 

 

/ You can run, but you can´t hind, løvetann!

Les også: Slik lager du hjemmelaget “cola”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Oh, denne hadde jeg også forrige dagen. Er liksom en av de tingene en nesten gremmes av å innrømme. Jeg gikk til og med inn med triumf i stemmen og sa det høyt til samboeren: nå må vi luke løvetann! YEY, liksom. Men du, jeg er også rimelig sikker på at løvetann ikke kan hjort av intetkjønn, men kanskje det var noe annet du mente? (typowarning.)

    2. Beste for løvetann er bensin.
      Skyll ei ketchupflaske og gi hver blomst en sprut. Etter 2 uker har du bare et hull igjen der hvor løvetannen var. Bare pass på å sett ketchupflasken langt unns ungene slik at det ikke går ann å ta feil…

    3. Det var voldsomt så grønt det var hos dere, da? Er det høysommer der allerede? 😀🍍🌺🍍🌺🍍🌺

    4. Haha! Fælt å sei det, men eg har elska å nappe løvetann med løvetannplukkar sidan eg var 15… No er eg 22, og likar det like godt endå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg