Dagens gullkorn: Idol-dommeren

Nå som plutten har bikket 4 år, har han blitt et ustanselig maskineri av herlige gullkorn, og i dag var intet unntak 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I dag startet dagen på best tenkelig vis. Stor frokost, god tid og fire glade bustehoder i sofaen. Rundstykker, grønnsaker, peanøttsmør og kaffe. Perfekt. Til vanlig pleier vi å spise på kjøkkenet, men akkurat i dag ble det sofakroken. Og da det viste seg at vi jaggu hadde en usett episode av Idol på boksen, steg stemningen til takhøyde.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det har blitt en artig greie det der, å se Idol sammen. Vi hører på sangene, og så stemmer vi. Tommel opp eller tommel ned. Plutten er overraskende nok den strengeste av oss, og ytterst få kan forvente en himmelvendt tommel fra ham. Da må det i så fall være tempo, for han like bare sanger som går fort. Går det for sakte eller skrikes for mye, er det umiddelbart stryk i boka.

Et ganske lettfattelig system, men i dag tok han det plutselig til et helt nytt nivå!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Vi sitter i sofaen og glaner. En ivrig semifinalist synger for fulle mugger og dommerne sitter nølende og vurderer. Jeg gjør det selv, klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg synes. Så jeg spør vår egen hoveddommer. Jeg ønsker ikke å legge noen føringer, så jeg holder frem armen og tar tommelen vekselsvis opp og ned, før jeg spør hva han tror.

– “Tommel opp eller tommel ned? Hva tror du?”

Han tenker seg om et lite øyeblikk, før han svarer helt alvorlig og uten å fortrekke en mine:

– “Hmm… liker stemmen, ikke sangen.”

Tommel ned.

Litt usikker på hva jeg selv ville stemt, for resten av sangen gikk med til høylytt gapskratt 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Les også:

Dagens gullkorn – Godteri

Dagens gullkorn – Grøten

For flere gullkorn og mer moro –> * Følg Idolhjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Elsker virkelig disse gullkornene altså 😀 Liker virkelig måten du og familien har søndagen også ^^ Håper det at det nå er voksentid og at dere får en fin søndagskveld sammen!

    2. Hihi, takk for det. Å nei, nå fikk vi lørdagskvelden i går, og to kvelder på rad blir altfor mye å håpe på 😉 Men frokosten var fin 🙂
      /high5

    3. Vel, kanskje han har et musikalsk øre. Og at han ganske enkelt mente at sangeren hadde en god stemme, men at sangen ikke passet til stemmen. At akkurat den sangen var for krevende. Og det er det bare å oppmuntre, ikke bare le av det. “Liker stemmen, ikke sangen” hørtes helt logisk ut for meg. Og det er i så fall veldig bra hørt av en fireåring! Hilsen kirkekorist 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg