Dagens gullkorn – Godteri

Dagens gullkorn er et populært innslag her på bloggen, men denne gangen kom gullkornet fra litt uventet hold…

 

 

Vi freser rundt på Rema, det er lørdag, det er middagstid. Vogna er full og listen er tom. Alt som gjenstår er en liten mengde lørdagsgodteri, så er det straka vägen.

Plutten fiser rett mot godteriland og stopper ved smågodtet, mens beina fortsetter å trippe engasjert. Vi har en vinner.

Jeg slenger ham opp på armen, fisker frem en pose og gir ham en spade. Go for it, lille dude.

Den første boksen han angriper er full av sure, gule munner. Jeg er litt usikker på om han egentlig vet hva han har valgt seg ut, for akkurat de bitene kjenner jeg godt, og de er sure som et regnskapsår. Så derfor stiller jeg et raskt kontrollspørsmål:

– “Du vet at de der er skikkelig sure eller?”

Han svarer raskt og kontant:

– “Jeg elsker sure ting!”

Og før jeg egentlig rekker å tenke meg om, svarer jeg tilbake:

– “Aha, så det er derfor du er så glad i mamma!”

Boooom!

 

P.S. Ja da, jeg vet. Når frua leser dette… Men ingen fare, jeg har allerede lagt klar både sovepose og termodress ute i garasjen 😉

 

/ Detta blir kaldt.. fortsatt verdt det 😉

* Følg Godtehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg