Påskeferien i bilder

/ inneholder reklame

Du vet du bor i et langstrakt land når du kan sitte ute i bare shortsen og svette deg halvveis gjennom stolen mens du hører på radioen at andre steder i landet blir folk reddet ned fra fjellet i 23 minusgrader og full storm. Men nok om det, for en gangs skyld har jeg ikke tenkt til å prate høl i hue på dere, men la bildene gjøre jobben. Så her er påsken 2014 gjengitt i fargefotos 🙂


Litt yoga får kroppen i gang for en real påskeferie!


Gartneren var dyr, men absolutt verdt det. 5 kornmo senere og se så flotte krokuser!



To ekstremt hyggelige chicks fra Tara tok turen innom for å prate skit.



Plutten sørger for å tjuvstarte litt på pensum.


Jaggu ble det ikke høne på meg også!



Vi har lekt “boksen går”. Stakkars plutten skjønte lite når boksen plutselig stakk av.


Vi har prøvd brettspillet “Word Fight”. Anbefales på det varmeste!!


Vi har hilst på dette søte lille lammet. Komme da, Pinnekjøtt.



Vi har tatt klisjébilder av blomster, type påskelilje

 

I hele påsken prøvde jeg å ta nærbilder av fugler. Jeg koblet opp telefonen på wifi med kameraet via en egen app og stilte meg inne i hytta mens kameraet sto rigget og klart for å ta flotte bilder av fugl. Men det blinkende kameraet skremte bort alt naturlig dyreliv, så til slutt ble jeg nødt til å ta til takke med litt drahjelp…


Ikke akkurat fasaner i sitt naturlige habitat… skuffelse. Men flott da.


Behind the scenes…

 


Vår lille heavy rocker øver seg på stagediving.


Fattern tyr til arty farty bilder når det ikke er noen fotogene fugler i nærheten…

 


“Fatt!” (fart) ropte plutten fra påskestart til påskeslutt. Fatt pappa, fatt!


Bildene er tatt med Olympus OMD E-M10.

 

Alle bildene er tatt med mitt nye kamera. Olympus OMD E-M10 er et herlig frekt speilløst systemkamera med retrodesign som etterligner originalen fra 1979. Innmaten er derimot langt mer high tech: Wifi, 16,1 MP, full HD-video, app-tilkobling for smarttelefon og mye mer. Les mer og sjekk pris på Olympus OMD E-M10. Sjekk også ut denne testen gjort av Akam.no i februar: Olympus gir deg svært mye for pengene.

 

Ha en fortsatt knall uke og håper ikke veien tilbake til kontorpulten ble altfor tøff og lang.

/ High five!

Les også:
Sommer i skyggen

* Følg Pappahjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Tenkte på dette langstrakte landet vårt jeg også for en halvtime siden da jeg kjørte forbi grønne jorder og lysegrønn skog mens jeg hørte på radioen at de advarte mot glatte veier i Troms… 🙂
      Fine bilder! Og det kameraet ditt ligner mistenkelig på mitt Olympuskamera fra ca… tja… 1979…

    2. Irene: Veldig merkelig, men flott å være på den “riktige” siden av temperaturskalaen 😉 Hørtes utrolig ukult å sitte fast på fjellet i 20 blå når man kan sitte i solveggen på hytta i bare shortsen 🙂

      Og ja, da er det nok originalen du har. Synes det er coolt at de har tatt vare på designet. Litt sånn “mindfuck” når et tilsynelatende gammelt kamera er spekket med ny teknologi 😉

    3. Må bare presisere at det er noen kameraer siden jeg hadde det, men det var faktisk veldig bra! Hadde det i mange år.
      Og selv jeg, vinterelskeren, synes det er helt greit med våren nå! 🙂

    4. Ah det er så deilig ute nå! Og jeg er så glad for at det skal være sånn resten av uka også. Da blir det grillings og jeg skal finne fram de grønne fingrene mine. 🙂 og det skjer kun når det er så fint vær som nå.
      Snakka med slekta mi i Nord i går, og fikk streng beskjed om å ikke klage på været her nede. ;P

    5. Fine bilder!
      Kjenner jeg lengter etter litt sol og fregner! Blir nok en stund før vi kan ønske våren velkommen her i Troms, ja. Kos dere i varmen 😀

    6. Hmmm… ikke en eneste duggfrisk eller et eneste glass med rødt satt jeg og tenkte for meg selv her…men kom så på at du lever et asketisk 2014…
      Ser ut som du har hatt en flott påske 🙂

    7. Fine bilder og fin plutt!
      Har du noen tips til aktiviteter man kan finne på med en gutt på rett over 1 år i osloområdet? skal passe nevøen min i et par uker i sommer, men vet ikke hva man kan finne på i osloområdet men en aktiv 1-åring..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg