Jeg møtte påskeharen!

/ inneholder reklame

Etter å ha skrevet om selfie-konkurransen til ICA for to dager siden, ble jeg selv nysgjerrig på å se om jeg kunne finne denne pelskledde Norgesvennen og muligens også stikke av med hovedpremien. Så da ble det å sæla på å komme seg til butta.

 

Ålreit kaninfant, hvor er´u?

 

Her skulle det egentlig følge et artig innlegg om at jeg først ikke fant ham, men at han deretter dukket opp og at vi ble bestevenner for livet. Så skulle jeg legge ved en flott selfie for å bevise det. Selfien skulle så gå videre til å vinne dagligvarer for 10 000 kroner og alt skulle bli så flott.

Sånn ble det selvfølgelig ikke.

Inn på butikken stampet jeg med ungdommelig overmot og en klar plan i hodet. Finn den helsikes kaninen. Etter å ha snust gjennom hele sjappa to ganger uten noe resultat så innså jeg at det måtte mer helhjertet innsats til om jeg skulle nyte kaninstek til kvelds. Så da fisket jeg frem en handlekurv og begynte å legge noen varer oppi kurven helt på måfå. Det var ikke egentlig noe jeg skulle ha i butikken, men det jeg derimot sårt trengte var et alibi for å luske suspekt rundt mellom hyllene.

Jeg fryktet både reaksjoner fra de ansatte og at påskeharen selv forsto at jeg ikke egentlig var der for matvarer. Byttet må ikke se deg komme, så jeg måtte blande meg naturlig inn i miljøet. Opp i kurven gikk både epler og appelsiner. Men ingen kanin dukket opp. Så da la vi på litt kjøttdeig, tacosaus og en agurk. Fortsatt ingen kanin. Og slik holdt jeg på i nærmere 40 minutter før kurven til slutt ble så tung at jeg innså at jeg måtte komme meg til kassa.

 

Bare en blå swix unna å være den ultimate påskeklisjé

 

Men hva skjedde når jeg sto i kassa for å betale tror du? Jepp, først DA dukket selvfølgelig kaninkreket opp! Jeg så ham først mellom hyllene i sidesynet og holdt på å rope ut “DER ER´N!”, men så kom jeg på at jeg er en voksen mann på godt over 30 år og slikt engasjement for et kosedyr ville nok helt sikkert tatt seg ganske dårlig ut.

Så jeg betalte for varene og forlot kasseområdet stille og rolig. Når ingen fulgte med smatt jeg inn i butikken igjen og la ut på kaninjakt. Jeg snuste rundt som en blodhund, lette blant frukt, grønt og joikakaker. Men nei, han hadde unnsluppet igjen.

Forsmådd og skuffet tok jeg en selfie på vei ut, for ikke pokkern om jeg lar meg knekke av en lyssky kaninkladd. Så satser jeg på at dommerpanelet i konkurransen har de sløve briller på og ikke ser forskjell på kylling og kanin.

 

mnnCEpRJU4

Aaa yeeeah, selfie med påskekaninen!! 😀 (hysj på deg, flisespikker)


Bli med i påskekonkurransen om dagligvarer for 10 000 kroner!

Alt du trenger å gjøre er følgende:

  1. Sving innom din nærmeste ICA-butikk
  2. Ta en selfie sammen med påskeharen
  3. OBS: Påskeharen er kun på besøk kl. 16-18 hver dag
  4. Legg ut bildet på Instagram med hashtag #icanorge

Hver dag trekkes det ut en ny vinner av matvarer til 10 000 kroner. Konkurransen pågår helt frem til 16. april.

Vinnerne utropes på ICAs facebookside. Her kan du også ta en titt på dine konkurrenters bidrag.

Lykke til, happy hunting og goood påske!

 

Les også:
Vinn matvarer for 10 000 kroner!

5 kommentarer
    1. “Det finnes ikke avstander i Vestfold”, heter det! Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de har tatt bryderiet med å dele det opp i fem byer… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg