Er dette Norges blideste baker?

For noen helger siden kom muttern og fattern nedover på helgebesøk. Hver gang de er her prøver vi å finne på nytt og utforske nye steder av Larvik og omegn. Denne gangen gikk turen til det trivelige lille stedet Nevlunghavn og der møtte vi blant annet Norges blideste baker.

 


“Skal ha, skal ha!” – Måke, 2014

 

Fattern var spesielt gira på å reise til Nevlunghavn, blant annet fordi han ikke hadde besøkt stedet siden han var på sommerleir her da han var yngre. Stor var gleden da vi fant frem til den lille piren på brygga der han hadde vært på dans da han var ungdom. Smilet og gjensynsgleden var såpass stor at jeg ikke våget meg å spørre om ytterligere detaljer rundt hva som skjedde den kvelden for rundt 50 år siden. Men det må ha vært litt av en fest.


Og akkurat der kjære sønn, der ble du unnfanget. Neida. Joda.

Jovial fiskeidyll for den som liker sånt

 

Etter turen på havna knurret det greit i magen og på vei tilbake svingte vi innom Nevlunghavn Bakeri og Conditori i jakt på ei litta matbit. Lite visste vi at vi akkurat var i ferd med å bli kjent med det som må være Vestfolds desidert største smil.

 

Ville du kjøpt brød av denne mannen? Absolutt 🙂

Med årene har jeg blitt en mann som elsker god kundeservice. Jeg synes oftere og oftere at jeg blir møtt av uentusiastiske fjortiser i alle butikker jeg besøker, og derfor blir jeg så utrolig glad når jeg møter folk som elsker det de driver med. Nevlunghavn Bakeri og Conditori er et typisk familiedrevet sted som du bare må elske for den gode stemningen og folkene.

Atmosfæren er lun og behagelig og praten summer rundt bordene. Med jevne mellomrom går det av en latterkule i lokalet og smilende ansatte kommer rundt med påfyll og bakst. Fra tid til annen kommer sjefen sjøl ut fra bakrommet også, for han må jo slå av en prat med stamgjester og nye besøkende han også. Han er en sånn fyr som du umiddelbart blir glad i og det smitter over på stemningen.

 


Pluttens aller første rekebaguette


Plutten, far hass og far hass

 

Steder som dette representerer egentlig mye av det jeg har falt for ved Vestfold. Det er den lune stemningen, tempoet som er skrudd ned et lite hakk og skuldrene som holder seg behagelig langt unna ørene. Folk er liksom ikke redd for å prate med hverandre, ganske ulikt større byer der man ofte hilser på naboen den dagen man flytter ut.

Så neste gang du er i området, får du svinge innom Norges blideste baker og slå av en prat. Stalltips: Det runde steinovnsbrødet deres er helt mmmagisk 🙂

 


Lett å se fra veien, så bare å svinge innom 🙂

P.S. Dette er ikke reklame, kun en personlig anbefaling fordi jeg elsker god kundeservice. Sjekk ut Nevlunghavn Bakeri og Conditori på Facebook

God helg!

/lik hvis du liker god kundeservice

Les også:

Gravid, oppblåst og full av promp

- Erigert løk gir godt humør

* Følg Pappahjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Vil kanskje si jeg er inhabil også da, når det er en del av min familie som driver denne bakeren. Det er fantastiske bakevarer dem har der, og alltid fantastisk kundeservice. Vi som er stamgjester kan bare si “det vanlige” så får vi nettopp det vanlige vi pleier å ha 🙂
      Fantastisk sted, og fantastiske folk bak kassa og inne på sjølve bakeriet 🙂

    2. Men jeg er ikke inhabil, og det er jo en grunn til at man på lørdagene setter seg i bilen og kjører fra Sandefjord til Nevlunghavn for å kjøpe/spise frokost. Baker Erik og de andre som jobber der er alltid blide og veldig hyggelige. Jeg har aldri opplevd maken. Maten er nydelig, og man klarer ikke å holde seg unna kakene når man først har smakt. Farlig gode! Og er man heldig, står skiltet med “REKER” i veikanten rett bortafor. Da er det bare å kjøpe med seg brødet du nevnte, og stikke ned i “bua” og sikre reker til lørdagskvelden. Og kanskje et kakestykke fra bakeriet til dessert. 😉

    3. 10 fantastiske år ble det i Nevlunghavn “kom som gjest, reiste som venn” (Havna motto)- Bekreftet.
      Takker Erik for inspirasjon hver morgen med duften av ferske bakevarer (Særlig Skolebrød ca 05.00) #KeepUpTheGoodWork

    4. Har hatt hytte i Nevlunghavn i over 50 år og fulgt utviklingen. Slagordet de har er helt treffende. Barnebarna tar gjerne turen ned for å kjøpe ferske rundstykker til frokost, så lenge de får hver sin is for turen. Anbefales på det varmeste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg