Erigert løk gir godt humør!

Effekten av den fantastiske vårstemningen som har forbarmet seg over oss, er til å ta og føle på. Du merker det når du hilser på naboen og ser det i smilet til kollegene på morgenkvisten. Det er en ekstra schwung over alt man foretar seg og en nyfunnet optimisme gløder ut av øynene på alle og enhver.

 

Yes ass, endelig kan jeg rulle meg
i hundebæsj igjen.
Sweet!

 

Det er noe helt fantastisk med denne fremskutte vårstemningen! Løken spretter våryr opp av bakken og fuglene traller i vei på gamle schlägers. At vi nå er på vei inn i årets kanskje beste årstid er likevel ikke det beste, for hva våren markerer bedre enn noe annet er det faktum at vi nå endelig beveger oss ut av vintermørket for i år.

Ja da, jo da, det er fint med vinter, artig å stå på ski og alt det der, men la meg være den første til å innrømme at jeg fint kunne klart meg uten mørket, slapset og kulden. Mørket er det verste. Noe så deprimerende! Mørkt når man står opp, mørkt når man kommer hjem. Det er så stusselig at selv ikke Dan Børge klarer å få deg i godt humør.

 


Livet… så mange spørsmål.

Og hvordan kommer steinene inn i druer egentlig?
Her kan jeg sitte og gruble i vårsola. Livet er godt.

 

Men nå har mars kommet susende inn som en reddende engel for å dra oss alle ut av vinterdvalen. Det er bare så fantastisk herlig å kunne sæla på med unger, vovs og barnevogn og legge ut på lange gåturer i solskinnet. Terskelen for å gå lange turer med hele familien på slep er liksom litt høyere når slapsen kiler deg oppunder ørene.

Håper alle får en knallfin helg, enten du har planer om gulpe fruktsukker i birkenløypa eller spise ostesmørbrød i sofaen. Jeg logger herved av jobbmodus og entrer fredagstacomodus, og avslutter uka med et knippe vårbilder for å få opp den gode vårstemningen og virkelig sparke i gang helgen!

 


Et par våryre løkær er oppe og sjekker stemningen.

Saft, sol og kjeks.
It doesn´t get much better than this.

Ut på tur, aldri sur!
(Ikke i dette været i hvert fall)


En liten tott, en måne, en eng.
God vårstemning.
 

P.S. Jada, jeg har TV og ser at det er meldt dårligere vær, men satser på at jeg ved å vise nok entusiasme får så mye karma og bonuspoeng av værgudene at de hopper over Norge og sender drittværet rett til Sverige.

Foreslår at dere gjør det samme ved å legge igjen en hyggelig hilsen i kommentarfeltet og dermed vise værgudene at de har å oppføre seg pent i helgen 😉

/ God helg folkens!

* Følg Pappa “Vårhjerte” på Facebook *

14 kommentarer
    1. God helg til dere! Nyt den! Har hørt at det ikke skal bli så mye dårligere vær, bare litt kaldere. Vinteren kan holde seg unna for optimisten meg har nemlig kjøpt seg ny bil UTEN vinterhjul. Høhø.

    2. Våren er her!! Og ikke minst lyset 🙂
      Ny leser/følger og jeg merker jeg blir ekstra glad når jeg ser du har et nytt innlegg. Hurra!
      Ønsker deg og familien en riktig flott helg i vårværet. Er lov å være happy for lys og varme 🙂

    3. Å her har jeg nettopp investert i nye vintersko til vår knert. Vinteren varer enda lenge i nord 🙂
      God helg!

    4. Det er lyst, sol og vår… Og det er bare så herlig! 😀
      Vinterjakka er hengt langt bak i skapet, og jeg nekter å ta den frem igjen. La oss håpe at værmeldingene viser feil og at vi bare får sol og stigende temperaturer!
      Du må kose deg med fredagstacoen og nyte helgen! 🙂

    5. God vår til deg!:) Men en liten klage på kjøpet; har du fått helt skrivekrampe av spørsmålsrunden eller? Savner svar på kommentarer på noen av innleggene (planlagt/ikke planlagt spesielt). Har blitt avhengig av pappahjerte, og leser svarene du skriver på kommentarene like iherdig som selve innleggene. Har alltid satt pris på at du alltid tar deg tid til å svare alle (noe som må være en formidabel jobb!). Finner også like mye glede i formuleringer, betraktninger og filosoferinger du kommer med der, som i det andre du skriver, så skjerpingsskjerpings;) Ikke meningen å være surmaga, egentlig ment som et kompliment:) Go tacodag til deg!:)

    6. Jim: Hallois kompis! Skal vi seee.. Hvordan man får lesere.. Hadde jeg hatt en formel på dette ville jeg vært en rik mann 😉 Jeg tror det er viktig at man holder seg tro til konseptet og prøver å skrive så godt man kan om de tingene bloggen handler om. For min del har jeg skrevet så godt jeg kan og prøvd å holde en løpende dialog med leserne, både for å gi dere innsikt og info, og for at jeg skal klare å forstå hva dere ønsker å lese mer om 🙂
      Så må man vel treffe en nerve og ha litt flaks også 😛 Men det viktigste er vel at det er interessant for folk å lese. Og lengre enn det har jeg ikke kommet i å utvikle formelen 😉
      / Løkke tell!

    7. Anonym: Haha, hei anonym! Ja du har et lite poeng her, fikk ei litta skrivekrampe på kommentarfronten de siste par dagene, men nå er jeg tilbake 🙂 Som du sier selv, så er det en stor jobb som tar mye tid å svare på kommentarer, men så setter jeg også utrolig stor pris på alle kommentarer og det er derfor jeg også svarer på stort sett alt. Men de siste par dagene har det kjekset seg litt, men lover å komme sterkere tilbake svare både filosofisk og velformulert til både Dronningen av Saba og Jørgen Hattemaker fremover ^_^
      Men nå: En ny episode av Helt Perfekt! 🙂
      /Goooood kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg