Svar på spørsmålsrunde, del 2

Ålreit folkens, fyll opp tekoppen, sett på litt rolig musikk og gnikk dere godt ned i sofakroken. Svar på spørsmålsrunde, del 2 er her. Here we go again 🙂

 

 

Mia spør:
Kan du svare på video?
Jeg hadde planer om det, men så ble det så sinnssykt mange spørsmål, så da gikk jeg for tekstsvar. Den videosnutten ville tatt en evighet og det er det vel ingen som vil se på 😉

 

Maria spør:
Kan du fortelle oss litt om Christina? Hvordan ble dere kjent, og hva er det du liker best med henne?
Se svarene i del 1 fra rett over til spørsmål fra Fria og Lene 🙂

 

Sykepleier Ann spør:
Min samboer misliker barn, sånn som du gjorde før du fikk barn selv. Kan han få komme på “omvendingskurs”?
Hei Ann. Planen er faktisk å mekke noe på dette! Jeg kan ikke si så altfor mye akkurat nå, men i løpet av året kan det faktisk være at jeg kan møte dine bønner med et svar. To be continued 😉

 

GuriMalla spør:
Hvis du skulle vært med på et realityprogram, hvilket hadde du valgt og hvorfor?
Dette har jeg tenkt på mange ganger. Jeg tror det ville blitt Robinson. Fordi det er varmt, på en strand og i tillegg får man en knallfin slankekur på kjøpet.

Hvilken personlige eiendel ville du tatt med i realityprogrammet du velger over?

Tannbørste, uten tvil. Får helt mark av å ikke ha tannbørsten i nærheten. Eller kanskje en røddig kniv. Ja vent, vi går for det isteden.

Hvis noen skulle få lage et portrettintervju med deg, hvem skulle få æren?
Du 🙂

Hvilken kjendis ser du mest opp til, og hvorfor?
Må bli Michael Jackson. Han har alltid vært en barndomshelt (les mer om dette HER), hans historien er viden kjent og musikken hans er tidløs. En sann legende.

Hva synes du om Mette-Marit?
Jeg synes hun og gubben gjør en knallbra jobb som ambassadør for landet og hun har effektivt tatt livet av alle fordommer jeg hadde mot henne.

Har du en kampsak, evt hva?
Ingen kampsak dessverre, får vurdere å få meg en sånn. Brenner for dere bloggleserne jeg 😉 (smisk)

Hva er din kommentar/mening om abortsaken?
Jeg mener at alle kvinner burde ha råderett over egen kropp og liv. Jeg synes det er galskap om noen skal kunne reservere seg mot å gjøre et hvilket som helst ønsket inngrep og jeg mener folk som kobler abort opp mot religion og skjuler seg bak dette, burde fått seg en smekk på lanken.

Hvor bor dere egentlig?
Rett utenfor Larvik, flyttet fra Oslo i sommer. Rart å flytte fra storbyen til “bygda” etter å ha bodd stort sett hele mitt voksne liv i Oslo, men Vestfold fortsetter å vokse på meg. Luvin it.

Sett for meg at dere egentlig er Løkka-beboere.
Ikke umulig 😉

Hva synes du om Dorthe Skappel sin innsats som kommentator i OL?
Gikk glipp av åpningsseremonien og etter det så hørte jeg aldri fra henne. Trodde hun ble tatt av skjermen, men hun kommenterte kanskje bare ting jeg ikke så på.

Hva ville dine lærere på barneskolen aldri trodd om deg idag?
At det ble folk av meg. Jeg var så til de grader klassens klovn og sto nok svartelistet hos de aller fleste lærere. Les innlegget: Bare litt annerledes, så vil du forstå.

Hva var ditt favorittfag på skolen?
Gym og storefri 😉

Synes du vi spør mange usaklige spørsmål, og angrer du egentlig på hele spørsmålsrunden nå?
Angrer ikke, men tok kanskje liiitt lengre tid enn jeg hadde trodd å besvare alle spørsmålene. Men det er egentlig bare knall, for da betyr det i hvert fall at dere lurer på noe 🙂

Hvor går neste ferietur, og hva er drømme/favorittreisemålet?
Neste ferietur går til Tyrkia. Blitt veldig glad i Tyrkia faktisk, men favoritten er helt klart Tokyo. Elsker Tokyo.

Skal Plutten snart bli storebror?
Inshallah! Vi får se, jeg har i hvert fall lyst på flere barn etter hvert.

Hva er din favorittfilm, og favorittskuespiller?
Inception, Flåklypa Grand Prix og Tombstone. Favorittskuespillere må være Val Kilmer, Philips Seymour Hoffman og Leonardo DiCaprio.

Har du en favoritt tv-serie?
Mange! For å nevne noen: Breaking Bad, Entourage, Modern Family, Scrubs, Sherlock, Arrested Development og Game of Thrones.

Ser for meg at du kan like Barney i How i met your mother? Bro!
Hah! Meh. Tror faktisk ikke jeg ligner så veldig på Barney. Ikke er jeg noen smooth talker og aldri har jeg vært så slick som ham, haha. Men har liksom ikke helt blitt forelsket i serien heller. Burde nok sett det kronologisk fra starten.

Hva er du utdannet som, og hva jobber du med?
Jeg er utdannet bachelor i markedskommunikasjon og jobber som tekstforfatter i et kommunikasjonsbyrå.

Hvordan gikk det egentlig med innsamlingen til bartesaken?
75 kroner!! 😀 Haha! Fail much?

Hva liker du best med din kjære?
At hun er oppriktig morsom og ikke bare “jentemorsom”. Og at hun har bein i nesa. Ja ja, så er hun søt også da.

Har du et spesielt barndomsminne som har endret deg som person?
Har vi ikke alle? Jeg har aldri vært så glad i tanken på å dø og hadde et par episoder som yngre, da jeg plutselig fikk veldig voksne tanker i hodet og ikke helt klarte å forstå dem. Et par av de gangene har brent seg fast. Det formet meg vel ganske mye som person og har blitt en stor del av meg, frykten for døden altså. Eller ikke like mye frykten som bevisstheten.

Hva husker du best fra barndommen?
Nugatti og håndballtreninger.

Hva er favorittgodteri?
De kremfylte påskeeggene, smash, lakris-is, punsjeknapper og vingummi.

Hva er din verste frykt?
Se svaret over ang. døden og alt det der.

Har du noen fobier?
Ikke sånn kjempebegeistret for edderkopper, men ellers ok.

Takk for runden, high five!
Puuuh, det var en tall order! Men vi er gjennom 😉 Takk sjæl. High five!

 

Eva spør:
Hva synes du om at folk spør om barnet ditt var planlagt?
Tusen takk for dette spørsmålet, Eva. Dette spørsmålet fortjener et eget blogginnlegg til svar. Har bestemt meg for å skrive et eget innlegg om dette i løpet av denne uken eller neste. Så følg med 😉 Og igjen: Tusen takk for veldig godt spørsmål!

 

Iselin spør:
Hvor kommer kallenavnet plutten fra?
Tja.. avart / kosevariant av hans egentlige navn, hihi.

Hva er din største uvane?
Den fordømte neglbitinga!! Har skrevet om problemet HER

Ønsker du flere barn?
Jepp!

Vinter eller sommerbryllup?
Samme rakkern, bare bruden er riktig 🙂 Begge sesonger har sin egen sjarm, gjerne vinter her.

Date night hjemme, eller ute?
Ute er selvfølgelig ekstra hyggelig, men det blir jo oftest hjemme. Men en tur på restaurant og kino slår lett fredagstacoen og Thomas & Harald 😉

Kort eller kontant?
Sist jeg hadde kontanter var i 1994.

Rydder og vasker du kjøleskapet ofte?
Ca. hver gang jeg selger leiligheten / huset jeg bor i.

De gangene du vasker tøy, hender det at du ødelegger det?
Jepp! Er vel ikke helt umulig at jeg har sendt en og annen ullgenser til de evige jaktmarker 😉

Hvis dere fikk jente, hva skulle navnet vært?
Hah, det er strengt konfidensielt. Hvem vet, kanskje dukker det opp en jente i fremtiden og da får du vite det, hehe.

 

Hanne spør:
Vet du hvor båt-nøklene er akkurat nåh?
Tror de ligger i roteskuffen for gamle regninger og båtting. Kan ikke love noe.

Hvor lang tid tok det før PMS-innlegget var tilgitt?
Æh, Christina er en kul katte, så det gikk fort over. En stor bukett med blomster og en bamseklem dagen etter og alt var tilgitt.

 

AnnET spør:
Hvor ofte trekker du Mensa-medlemskapet ditt frem i diskusjoner?
Aldri. Jeg vil ikke at folk skal tro jeg er smartere enn jeg er. Anser meg selv som Norges smarteste idiot og liker å holde det på det nivået 😉

Hvem vinner oftest diskusjoner? På hjemmebane altså.

Jeg får lov til å vinne noen diskusjoner i blant, men selv ikke den smarteste mannehjerne kan lirke seg rundt den listige kvinnes sinn.

 

Mamma spør:
Hvorfor klarer du å skille deg ut?
Jeg er en av ytterst få haner i høneburet  😉 Jeg prøver å forstå hva leserne er interesserte i og skriver saker deretter, fremfor å bare mase på om meg og mitt hele tiden. Dessuten elsker jeg å skriver og legger mye kjærlighet i tekstene.

 

Mr.Tusj1 spør:
Har du noen tips til meg som går ut i pappaperm om to uker? Er det noe gøy som du ønsker du gjorde mer av da du var ute i perm?
What´s happenin´ fool! Har ingen knallsterke tips egentlig, men prøv å komme deg ut litt, for man blir veldig romgal og huslei av å gå rundt hjemme. Min pappaperm ble ganske kort grunnet diverse årsaker, men jeg tror jeg ville prøvd å bruke tiden på å bli kjent med kiden og etablere noen rutiner for å få dagene til å gå, ellers kan det bli lange dager. I starten kan det være uvant, rart og vanskelig, men gi det noen dager så blir det bedre. Detta klarer du, bro!

 

— slutt på del 2 —

Da takker jeg for meg i kveld, men fortvil ikke: Mer snask kommer i morgen. Da vil alle de resterende spørsmålene bli besvart, til og med det snuskete spørsmålet om hva som er å finne på innsiden av mine joggebukser… Følg med 😉

 
Alle som følger med i morgen er søteste, fina, pena

 

Les også:
Svar på spørsmålsrunde, del 1

/ lik for en high five og legg gjerne en kommentar

* Følg Norges mest skjeggete rosablogger på Facebook *

11 kommentarer

Siste innlegg