Dagen elbilen ødela

/inneholder reklame

Vi var tomme for kaffebønner og allerede der burde jeg egentlig innsett at det kom til å bli en drittdag. Jeg burde bare gått og lagt meg igjen. Det hele endte med at jeg brukte en evighet på å finne vannkokeren for å lage frysetørret kaffe, men den sto selvfølgelig på hytta. Så da jeg endelig kom meg ut i bilen var jeg på etterskudd, kaffetørst, stuptrøtt og muggen.

 

 

Bilen svikter meg heldigvis aldri og gikk som en kule. Jeg spant fra alle idiotene som kjører som sauer og hentet inn forspranget på et blunk. Nede i sentrum er det enda mer tid å spare, for jeg gidder jo selvfølgelig ikke vente på alle de treige fjottene som står på rekke og rad i lyskryssene. Det er sikkert en slags “gentlemens agreement” om å ikke bruke venstrefila, men jeg bruker jo selvfølgelig den ledige fila når den først er der. Bryr det meg om noen idioter tuter når jeg suser i fra? Yeah right!

Akkurat denne morgenen holdt jeg et forrykende tempo og var på god vei til å hente inn den tapte tiden. Kanskje kunne dagen være reddet likevel. Det var da det skjedde…

 

 

Jeg kom til et lyskryss og endte opp langt bak i køen. Hele venstrefila lå åpen og lokket på meg, så jeg smatt forbi de sure morgentrynene som sto og ventet som slakterkveg. Jeg kom frem til det røde lyset og ventet bare på grønn tommel for å smette forbi den hvite bilen i den andre fila. Hvit bil, tenkte jeg, hva slags gjøk er det som kjøper hvit bil? Rød BMW kompis, det er bil for mannfolk. Kongen av veien, accept no substitutes. Men akkurat i det lyset skiftet over til grønt, skjedde det noe rart. En hvit pil suste avgårde og forsvant før jeg rakk å blunke. Hva søren?! Jeg hørte jo ikke at han hadde ruset motoren en gang og nå lå han plutselig flere billengder foran meg på bare noen sekunder?! Hva er det her for noe tull? Jeg skjønte raskt at han ville kappkjøre. Challenge accepted.

Tror du jeg har makset ut billånet for å bli parkert av en liten fjert som deg? Yeah right! Den hvite bilen slakket av på gassen inn mot neste kryss og ante fred og ingen fare da jeg kom som et skudd. Jeg tynet motoren et lite strekk bare for å virkelig vise hvem som var kongen. Bilen akselererte fort og innen jeg nærmet meg fartsgrensa var han borte. Jeg sjekket sidespeilene, ingen der. Jeg sjekket sladrespeilet, ingen der. For en tosk! Trodde han virkelig at han kunne yppe med meg?

Det var først da jeg sjekket blindsonen. Bare en knapp billengde bak meg lå han og cruiset. Jeg gasset på, men han holdt takten. Jeg så til min forferdelse at vi nærmet oss rundkjøringen. Jeg kom ikke til å rekke det og ble nødt til å bremse ned. Den hvite bilen seilte rolig opp på siden av meg. Slaget var tapt. Javel, så får jeg i hvert fall se hva du kjører da, din tosk. Snakker vi Mercedes eller? Hva er det du skjuler under panseret?

Akkurat i det han skulle ta av til høyre, rakk jeg å få et glimt av ham. Han satt nonchalant med bare én hånd på rattet og et kvalmende selvtilfreds og fårete smil i munnviken. Men hva søren.. Er ikke det han… han derre rosabloggeren? I en.. ELBIL?!

Akkurat når jeg trodde at dagen ikke kunne bli noe verre, så blir jeg forbikjørt og latterliggjort av en mannlig rosablogger i en hvit elbil… INGEN skal få vite om dette. Jeg visste at jeg bare skulle holdt senga. Drittdag.

 

 

Ha en brillefin uke, folkens!

/ Skrevet til ære for deg i en rød BMW som ble parkert av en hvit Nissan Leaf rett utenfor Sandefjord sentrum sist torsdag. Jeg ville egentlig ikke kappkjøre med deg, jeg ville bare lære deg en ting eller to om folkeskikk. Og elbil. Håper ikke episoden førte til ytterligere problemer med potensen 😉

Les også:
Kjøre elbil til hytta?
Duppedittmaskinen fra fremtiden

*Følg Pappahjerte på Facebook*

34 kommentarer
    1. Anne Eileen: Puuuh! Alltid fint når den første kommentaren er positiv, Anne 😉 Da slipper jeg å sitte her og bite negler, og kan slenge meg ned i såffen med en avocadobeta og se litt søppel-tv. Good times! 🙂
      /haifai

    2. Hahaha! Hele scenarioet kom opp som en film i øynene mine pga latterlig bra skriblerier, du er råmorsom! keep up the good work!

    3. Herlig skrevet! Jeg smiler og smiler. Alle burde prøve å kjøre en elbil…med stor fare for å bli stupforelska 😉 Fantastisk bil å kjøre!

    4. Hahaha, den historien gjorde mandagen bedre 😀 Ikke greit for han i rød bil når han ikke kunne huske hvordan man koka vann før vannkokeren kom på markedet 😉

    5. Theaa: 🙂 Helt enig, jeg har i hvert fall blitt frøktelig glad i Leafen. Merker at jeg ikke har spesielt lyst til å gi fra meg den igjen 😛 Trodde egentlig at elbien skulle være en sur liten plastboks, men har bare møtt den ene positive erfaringen etter den andre. Ich liebe es 😛

    6. Charlotte: Hurra! Tusen takk for det, Charlotte. Jeg sender innlegget videre til Quentin Tarantino og regner med å høre fra ham i løpet av uka 😀
      /haifai

    7. Beate Brurok: Of course, my horse. Og jeg bare veeeet hvordan han må ha hatt det. Som da jeg satt på i min egen bil en gang i tiden og førerinnen lot en lilla polo dra fra oss på rånerstrekka.. sukk.. et trist minne jeg vil ta med meg på gamlehjemmet. Fint å vite at det sleske smilet mitt har brent seg fast på netthinne til han kisen med bmw-en 😀 haha!

    8. Anette: Takk for det. Ja du har rett, det er snikreklame, men har markert innlegget så godt jeg kunne og ville egentlig bare fortelle en litt artig historie som tilfeldigvis også er sann. En flott historie om fordommer som møter sin overmann og om en pensinforlenger som brått ble til en slapp banan 😀 Så da får det være greit med litt snikreklame. Og P.S. Vet at du har skrevet inn kommentar har du nå gitt aksept på kjøpsvilkårene. Du vil motta en elbil i posten i løpet av en ukes tid. Det blir 280 000 kr, takk. 😛
      /haaai fai!

    9. Hahah, som jeg lo. Jeg og leafen vår kjører daglig fra andre treiginger i trafikken. At elbiler er sinker i trafikken er langt fra sannheten. Jeg kjørte fossilbil i dag, herlighet så forferdelig det var. My heart belongs 2 Nissan Leaf 😉
      Nei, nå venter rettslærebøkene. Ha en fortsatt super kveld!

    10. Astrid: Ja du, det er jo helt sprøtt. Hadde ikke forventet at den skulle være så rask og snerten. Akselererer jo som en motorsykkel! 😀 Haha, I luvs it.

      Men du, jeg hadde også rettslære i flere år på videregående, samt forretningsjus på BI så jeg vet hva du sliter med. Peder Ås, kan du ikke bare lære deg å oppføre deg ordentlig!? Haha 😀 Og lykke til med å skvære opp mellom illsinte grunneiere og campingturister hva gjelder innmark/utmark. Og har selger av den ødelagte støvsugeren handlet i god eller ond tro? Følg med i neste episode av: Rettslære! 😀
      /jusfive

    11. Linda: Takk for det. Og sann, ikke minst. Klart, hvis jeg noensinne hører fra han kisen med BMW-en, så vil han helt sikkert fortelle den annerledes 😉

    12. Tusen takk for det! For å ikke snakke om alle som er uenige om hvordan eiendelene skal fordeles ved en skilsmisse. Jeg kjenner jeg blir sliten bare av tanken på å fordele eiendelen mellom de håpløse ektefellene!

    13. Ingeborg: Hehe, for en legendarisk type 🙂 Spørsmålet er bare: Når får vi se ham på det store lerretet? Livshistorien til Peder Ås er jo perfekt for filmatisering. 😛

    14. hei! 🙂 Liker bloggen din skikkelig godt! Er så godt å se en pappablogg også her inne! Vil du ta en titt innom min blogg også? 🙂

    15. Hei!
      Kan du og dama di lage et innlegg hver om graviditeten, hvordan dere reagerte da dere fant det ut, tanker om hvordan livet som forelder ville gå, dine tanker om henne da hun var gravid og hennes tanker om deg, hun nevnte i et innlegg at hun syns du var den mest irriternede på jord, haha dette vil jeg høre mer om 😀

    16. Shitt pommfritt!!!!!!
      Blei litt ekstra utgifter denna mnd da gitt 😉 Sånn går det når en glemmer å lese det med liten skrift 😮 Jeje. 🙂 du skriver fengende og med god humor! Likær!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg