De grusomme FØR-bildene

Skrekk og gru – dagen er her! På tide å dele FØR-bilder 🙈🙈

For i morgen går startskuddet for “Fit for fight”, som betyr 5 måneder med livsstilsendring!

Som jeg skrev tidligere i dag: Noe må gjøres. Jeg har lagt meg til en usunn livsstil  som innebærer at jeg gjør stort sett alt feil. Jeg sover altfor lite, spiser altfor mye og trener nesten ikke.

Resultatet er at jeg har spist på meg en aldri så liten mage. En mage på størrelse med en kvinne med 3 cm åpning. Og har energi lik et dødt batteri.

Sånn skal det ikke være! Jeg vil jo være sunn, kvikk, rask og glad!

Derfor ble jeg overlykkelig da Christina kom hjem fra cafédate med Desirèe Andersen i forrige uke og foreslo at jeg kastet meg på “Fit for fight” sammen med Line Victoria.

Men okei.

Nok småprat.

På tide å komme til saken:

FØR-bilder.

Og jeg må bare si at jeg gruer meg. Skikkelig. For jeg elsker jo å holde meg i form! Jeg har alltid likt å trene, men siden i sommer har alt gått helt i dass.

Vil bare minne om at dette ikke er et slankeprosjekt, men et livstilsendringsprosjekt med tanke på helhetlig helse. Indre og ytre.

Jeg plages like mye av mangelen på farge og glød i ansiktet, som den lille fødemagen.

Men okei, innser at jeg drøyer tiden igjen. Så la oss gå til bildene.

Her er gruppebildet til Fit for fight! 

Fotograf: MACIEJ KRZYSZTOF

Det koster meg altså SÅ mye å dele bildet over, jeg vriiir meg i stolen, men fasan heller: Man får bjuda på når det først skal skje. For nå er det kritisk. Se bare på gløden i ansiktet her:

Fotograf: MACIEJ KRZYSZTOF

Et hint av likbleik og blå poser under øynene. Lenge har jeg skyldt på livet som småbarnsfar, men sannheten er at jeg har nedprioritert søvn i laaang tid. Og da blir man sånn. Trøtt, kjip og lei.

La oss gå til de siste to bildene, i baris intet mindre, for å virkelig hamre det hjem:

Fotograf: MACIEJ KRZYSZTOF

Sånn.

Da var det gjort. Puh!

Bare ved å dele disse bildene, føles det som om en elefant har ramlet av skuldrene.

For jeg har gruet meg skikkelig til å dele bildene, men nå er det gjort. Så nå kan vi begynne. Nå kan vi f*** meg begynne! Reisen fra FØR- til ETTER-bildet er i gang!

Allerede i morgen starter vi opp med en ny og spennende frokost fra boka til Desirèe (Fit på 30 dager) og så er det rett på gymmet for første styrketrening siden Ålesund brant.

/ Let´s do this! 💪

Følg Desirèe Andersen, Line Victoria og meg i tidenes samarbeidsprosjekt uten filter – FIT for FIGHT! 🎉

29 kommentarer
    1. Modig som legg før bilder ut på nett før du har kommet fram til etter.
      Tenker av og til på de 1000vis av før bilder, som folk har, som viste seg å vere ein bomstart, og som aldri ble etterfølgd av etter bilder, og dermed aldri vist fram….. 😜

      Og dette var ikkje for å ta motet frå deg!

      Masse lykke til! You can do it! 💪

      1. Haha, jo takk for det! Tenker at det er like greit å gå knallhardt ut fra start, for å legge maksimalt press på meg selv. Har jo gått i den fella du nevner før, da jeg la i vei med “Sofagrisprosjektet” for noen år siden, akkurat samtidig med at vi fikk barn nummer 2. Den gangen gikk det rett i dass og etter-bildet ble aldri noe av. Denne gangen går vi for gull fra start og håper gudene er med oss 😄

    2. Er da ikke det værste jeg har sett 😛
      Men masse lykke til😁😁 Blir du å legge ut oppskrifter, trenings vidoer osv? Skal selv ned i vekt, men har ikke den største fantasien når det kommer til maten!

      1. Fænx 😘 Kommer til å følge mye av opplegget til Desirèe. Har begynt å lage mat fra boka hennes “Fit på 30 dager” og der er det MYE digg! Så det blir dagens tips 😊🎉

    3. Heier på dere begge 👍
      Hilsen ei som har gått ned 42kg på 2,5mnd uten operasjon, kurer eller trening 😀

      1. Hva HAR du gjort, Lene?

        Hilsen en som gikk ned 15 kilo en gang (sett bort fra graviditeter), men over mye lengre tid enn 2 mnd

    4. Tykkjer du ser godt ut i utgangspunktet! Litt spinkel overkropp og ein påbegynt kulemage er lett å fikse på med kyndig hjelp og god motivasjon:) Utgangspunktet kunne med andre ord vore mykje værre! Trur også du kjem til å bli gledeleg overraska av kor lett det går i matvegen når du får så god hjelp som du får her. Treninga har du jo allereie peiling på og glede av.

      Men akta deg vel for min (og din?) nemesis: MELKESJOKOLADEN!!! Ein dose rå og deilig dopamin i lekker innpakning som har invadert nytelses- og belønningssenteret. Får du bytta ut denne med noko sunnare så er mykje gjort. For du må ha ei belønning. Og “betre form om tretti dagar” funker dårleg. Det må vera instant gratification: Som (men absolutt ikkje!) ein sigarett, som ein sjokolade, noko ein kan glede seg til. For min eigen del klarte eg etterkvart å bruke treninga som belønning. Ein time fri frå kvardagsmaset er noko å glede seg til, det gir auka velvære og i tillegg godt samvit!

      Lukke til:)

      1. Vet du, DET var klokt sagt. Tenke at trening som belønning. En time fri fra hverdagsmaset 😊 Det skal jeg plante i hjernen. Og ja, vi har samme erkefiende ser jeg. Melkesjokolade er seriøst ondskap. Umulig å motstå!! Men som en annen leser skrev til meg i går: Husk at du vet hvordan det lukter og smaker. Så hvis du tar en bit, møter du ikke noe nytt. Og det er jo ofte det som frister, den deilige lukten og undringen om hva det smaker i dag. Men det smaker jo alltid likt, hehe. Problemet er at det er så godt, men får huske hva det gjør med kroppen over tid 😉

    5. Men herremin da! Den kroppen der er ikke noe å skjemmes over!! Det går mer på din indre følelse, litt mage men en aldeles flott kropp 🙌👌

      1. Takk for det Caroline, men det handler om helheten. Energi, overskudd og hele pakka. Litt mage lever jeg godt med, men jeg sover for lite, spiser feil og er helt daff om dagen. Så tror god energi og påfyll av riktig mat og trening kan løfte hele pakka 😄

    6. Blir inspirert! Henger meg på, har blitt for mye sofa og ukritiske matvalg på meg også de siste årene. Tenk hva vi kan få til på 5 mnd! Begynner med hjemme-styrkeprogram og gåtur morgen og kveld i dag. Lykke til, til oss alle!😊💪👍

      1. SÅ UTROLIG KULT!! Yes, heng deg på, s åer vi fler i samme båt 😄🎉 Hjemmestyrke og gåturer høres ut som en veldig god start! 5 måneder er ganske perfekt, for det er lenge nok til å kunne gjøre store endringer, men ikke så lenge at det blir demotiverende 👍
        Har startet med å lage mat godkjent av Desirèe i dag og i morgen skal vi gjennom fysiske tester, så veldig spent på det. Heia oss! 🎉

    7. Dere kommer til å levere tidenes beste etter-bilder! Helt overbevist om det💪🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    8. Lykke til! Med god hjelp og masse motivasjon går dette bra! Det blir ikke enkelt, men når resultatene begynner å vise seg får du enda mer motivasjon 😊👍🏻

    9. Dette klarer du lett! Eller… lett var kanskje feil ord? Jeg har selv vært på en sånn reise med PT og max innsats tidligere. Hardt var det, men fyyyy feite fabian så verdt det! Den følelsen når kroppen smetter inn i 2 str mindre og man i tillegg har masse energi og virkelig gløder. Kroppen føltes så fantastisk og jeg har prøvd å holde meg der siden. Forøvrig litt utfordrende når man er gravid, men jaggu skal man på’an igjen når kiden er ute 😊

      1. Åh, det hørtes nyyyydelig ut nå!! Gleder meg til at dressen sitter litt bedre og kunne våkne om morgenen og tenke “YES!”. Så det blir bra. Og tusen takk for inspirerende kommentar. Kjenner at det hjelper så veldig! 😄

    10. Blir spennende å følge opplegget ditt! Jeg trenger ikke å gå ned i vekt, men litt oppstramming og bedre kostvaner og rutiner hadde jeg trengt. Noen tips til mat som er bra for kroppen, og hva man kan gjøre med grå hud, poser under øynene og alltid sliten for eksempel.. 😫 Lykke til!

      1. Skal absolutt komme med tips hvis jeg kommer over noen 😊 Blir for enkelt å bare skrive frukt og grønnsaker, kjenner jeg. Gleder meg til å prøve ut masse nytt og se hvordan kroppen responderer 👍

      1. Ja for min del handler det absolutt ikke om slanking, men form. Indre og ytre 😊 Jeg må fylle på med riktig energi, sove mer og øke aktivitetsnivået. Jeg har noen kilo til overs og tenker at hvis jeg gjør alt riktig, vil de kanskje kjenne sin besøkelsestid og reise av sted, men dette skal ikke være et rent slankeprosjekt for min del nei 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg