Lekedag med apekattene

Det er utrolig lenge siden Christina har vært borte en hel dag og derfor var jeg spent på hva ungene og jeg skulle fylle gårsdagen med.

Frykten var at jeg skulle bli sittende som en apatisk ape og stirre i veggen halve dagen, så derfor hadde jeg i forkant skrevet ned en liste med ting, samt spurt dere lesere om hjelp.

Et av tipsene var å spørre barna hva de ville finne på, og det ga umiddelbart resultater:

– “Plukke hvitveis i Bøkeskogen!” lød det.

Dermed var første aktivitet i gang 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I Bøkeskogen oppdaget jeg forresten noe som gjorde meg helt sjokkert, men det skal jeg skrive mer om senere.

For nå var lommene fulle av hvitveis (ja da, jeg vet at de kan være giftige), så nå var det hjem for å lage hvitveis-parfyme og spise lunsj. Men først en tur innom butikken for å handle lørdagsgodteri, jordbær, mango og pølser til grillen.

Siden det var så varmt og godt, unnet vi oss dessuten en is på parkeringsplassen før turen gikk videre 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel hjemme ble det et deilig hvileskjær i solveggen, som seriøst må ha holdt 40 grader! Jeg skjønner ikke hva som skjer med været for tiden, men noen har tydeligvis bestemt seg for å hoppe over våren og gå rett fra vinter til tropesommer.

Så da ble det frem med solkrem og shorts, før vi sæla på for nye sprell.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne gangen gikk turen via humpete stier og gjengrodde kratt, med sekken full fiskeutstyr og godsaker for godteri, lek og eplemost på stranden 🙂

For en fantastisk tur det ble! All tid i verden til å nyte det strålende været med en strand nesten helt for oss selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Med så godt vær fristet det selvfølgelig å ta et bad, men vannet var altså så hemningsløst kaldt at det tok bare to sekunder å få “brain freeze på tærne”, som 6-åringen kalte det x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og så, som ved et vindkast, var dagen over! På tide å komme seg hjem for kveldsmat og nedtrapping mot byssan lull. Jeg kan ikke tro hvor fort tiden gikk, men tiden går virkelig fort når man har det gøy.

Men klart, på en dag som det er det ikke mye energi igjen i en voksen skrott når kvelden først kommer. Så når kjøkkenet endelig levbart ryddig igjen og alle flekker borte, stupte far med nesa først ned i sofaen. Og ble der 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så Christina, dra gjerne på jentetur og bli oftere med på ting. Hele helgen om du vil, for da skal vi andre ut på nye eventyr igjen!

… bare ikke forvent noen rene kopper når du kommer tilbake 😉
 

* Følg Lekehjerte på Facebook *

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg