Kvinne klemte smøreost til døde

Jeg kan tilgi mye, men dette?!

For man vet aldri helt hva man begir seg ut på når man går inn i et forhold. Det kan føles som den rette, det kan føles som skjebnen, men man kan aldri vite.

Plutselig en dag oppdager du noe nytt ved personen som ikke lar seg forbigå i stillhet.

Ting som dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hvem er det som gjør noe sånt?!
 

Jeg trodde vi hadde det bra, jeg. Men så stikker jeg altså snuta inn i kjøleskapet her en dag og oppdager dette, og nå vet jeg ikke lenger. På én side har vi jo både hus, barn, hund og et liv sammen, men samtidig: Kan jeg virkelig leve med et menneske som ikke vet hvordan man skal behandle smøreost på tube?

Alle vet jo at tubeost skal klemmes fra toppen og rulles sammen underveis. På den måten får man et jevnt trykk og en lett kontrollerbar tube, helt uten søl. Man får dessuten presset ut rundt 97% av osten. Men dette? Dette kaotiske anarkiet av en maltraktert tube?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvem vet hvor mye av den stakkars smøreosten som har blitt etterlatt i den ihjelklemte tuben. 40 prosent? 50?! Klemt sammen som et bilvrak, den stakkars osten hadde aldri en sjanse.

Til slutt ga den etter for trykket og eksploderte i feil ende. Selvfølgelig gjorde den det. Jeg ville gjort det samme selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så i kveld får jeg gå meg en lang tur og tenke meg om, for dette er ille. Langt verre enn å banne i kirken, kaste plast på peisen eller henge dorullen med papiret inn mot veggen.

Hadde hun bare vært satanist eller rasist eller noe i den gata, så kunne vi jobbet med det, men dette? Hun har ikke dandert en skive, hun har kvalt en smøreost til døde! Og slik smøreost-behandling vitner om at det er noe fundamentalt galt med Christina.

Ja vel, så lar det seg kanskje reparere, men si det til den stakkars osten..

Så hvil i fred, kjære baconost. I livet sto du aldri en sjanse til å leve ut den du virkelig var, men i himmelen, der brødskivene beiter som dådyr og elvene sildrer med varmt smør, vil du bli klemt og rullet og behandlet med respekt. I evighet. Amen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

En siste hilsen,
Peter og alle oss i FSV (Foreningen Smøreostens Venner)

19 kommentarer

Siste innlegg