La det swinge, la det frokostroll

Denne morgenen har vi gledet oss lenge til!

For i går kveld gikk Melodi Grand Prix Junior 2017 av stabelen og DET var det noen som gledet seg til. Helt siden 2015 har vi hatt et spesielt forhold til MGPjr her i heimen, for det året ble guttungen helt opphengt i MGPjr-finalen.

Jeg vet ikke hvorfor, men plutselig ville han bare se den sendingen dag og natt. Vi lot den stå på i bakgrunnen, vi hørte på sangene på Spotify i bilen og så klipp av finalistene på youtube. Vi må ha sett 2015-finalen minst 50 ganger på repeat. Ikke i én smæla, men som bakgrunnsmusikk mens vi puslet på gulvet, lagde plastelina etc.

Siden da har MGPjr-finalen vært en spesiell greie for oss. Det går litt for sent på kvelden til at vi får sett det live, så derfor tar vi det heller opp og ser det morgenen etter. Med rundstykker, sjokolademelk og fyr i peisen. Og det er altså så utrolig trivelig! Spesielt for en Eurovision-entusiast som meg 😉

Lillesnupp er ikke fullt så opptatt av tradisjoner og er inntil videre mest opptatt av å lekeslåss med pappa, velte melkeglass, leke butikk og den type ting. Men det er greit. For i år. Men neste år forventer jeg at hun stiller i gullkjole og helskjegg x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Frokosten på bordet – let´s do this! 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Storebror følger finalen med falkeblikk.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lillesøster.. ikke fulgt så gira.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Frem til gräddosten kommer på bordet. Da er det plutselig greit igjen 😉
 

/ Ha en fin søndag, folkens!

6 kommentarer
    1. Her har vi ei på 7 som gleder seg like mye hvert år! Meeen, den siste sangen. Den han Eirik fra Alta sang. Deler av den er så lik en annen sang, men hverken jeg eller samboer kommer på hvilken. Mener spesielt der han synger noe sånn “aldri vært her før…”. Hjelp?

    2. Hilde: deler av sangen er ekstremt lik Sondre Justads «Tilbake». Det er forsåvidt en annen sang også, som jeg ikke klarer å finne ut av.

    3. Så koselig å lese! Jeg jobber med MGPjr, veldig gøy at far og sønn ser på frokost og ser på sendinga vår : )

    4. Jeg har skrevet det på Christinas blogg før og jeg må si det her til deg også; jeg digger at dere lar ungene gjøre ting selv, som bare det å bruke ostehøvel til osten – det er ikke mange 3åringer jeg vet om som skjærer ost med høvel selv, men jeg synes det er så utrolig fint at de får gjøre slikt selv:D Dere er så flinke til å inkludere dem i feks matlagingen også:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg