Lykke for en småbarnsfar

Når du våkner av en finger som står og prikker deg på nesa og spør om det er morgen. Du ser på klokka, den er 04.20. Du sier nei, han sier ja. Du sier virkelig nei, han sier det er lyst ute. Du sier det er sommer, han sier vær så snill. Du prøver igjen, han sier vær så vær så snill. Begge er våkne nå og du frykter du har tapt.

Det er sommer, vi kan sove så lenge vi vil. Ikke stå opp nå, det er urettferdig. Kroppen skriker etter mer søvn, kan ikke stå opp nå. Ute ligger postmannen fortsatt og sover.

Du spør om han ikke vil komme opp i senga og prøve å sove litt. Bare noen minutter, så kan vi stå opp. Han går med på det. Så sovner han. Så sovner du. Og våkner. Mange. Timer. Senere.

Det er lykke for en småbarnsfar.

10 kommentarer
    1. Morgensovebarnet har brått forandret seg. Etter at vi fikk kattunger, står hun lysvåken ved senga mi hver morgen klokken fem (unntatt i dag. Da var den tre…) og forlanger å få leke med kattungene. Det var liksom en konsekvens jeg IKKE hadde tenkt på…. Gjesp, gjesp, gjesp.

    2. Nyt det mens du kan, det er en herlig tid, selv om man oftere gjerne skulle sovet bare bittelitt til. Før du vet ordet av det står du på kjøkkenet kl 10.50 en sommerferiemorgen og vifter lukta av pannekaker opp trappen i håp om å vekke hormonbombene som fremdeles purker og sover..True story!
      God sommer 🙂

    3. Altså, 4.20. Da er det natt. Jeg sender guttungen tilbake i seng, for det er ikke morgen før sju i vårt hus. At han ligger der våken og blar i bøker gjør ingen verdens ting, men å stå opp er uaktuelt.
      Hilsen B, nei C eller D, -mennesket.

    4. *hehe* Så koselig! Selv håper jeg bare at mine to slamper som har sommerferie har fått på seg noe annet enn morgenkåpa når jeg kommer hjem fra jobb kl. 16…

    5. Den store lykken er når minstemor sover helt til kl 10! 😂 Første gang hun sover så lenge (hun blir straks 2år), og når jeg båkner før henne da er mammaen i lykkerus 😂 Men dog var jeg litt bekymret, hun som alltid er våken før 8 som regel (med unntal av de gangene vi har jubla når hin har sovet til rundt 9). Måtte selvfølglig sjekke til henne🙈 Og da våkna hu, lurer på hvor lenge hun hadde sovet om jeg ikke gikk inn til henne 🤔
      Men ja, søvn er undervurdert for oss småbarnsforeldre 😁

    6. Haha! Den setningen måtte bare bli sånn selv om det hørtes litt rart ut. Og da jeg så over teksten igjen synes jeg det var litt moro å se for seg postmannen sove utendørs, så da ble det sånn 😀
      #GiPatEtTeppe

    7. Hvorfor lar dere han stå opp så tidlig? Trodde ikke barn kunne bestemme at de ville stå opp midt på natten, men dere har kanskje fri barneoppdragelse?:p ukristelig tidlig uansett!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg