92 hele livet

Jeg vet at klesstørrelser kommer og går, men akkurat 92 har jeg et litt spesielt forhold til. For lenge så det ikke ut til at plutten noensinne skulle vokse forbi 92. Han spratt liksom så fort forbi 70 og 80-tallet, men så stoppet det. Stoppet på 92. Ble liksom ikke større rundt livet eller lengre i beina.

Og det var fint det, for 92 føltes stort. Mye større enn 86, som også er ganske stort. Trenger ikke større enn det, du kan være 92 hele livet, du 🙂

 

 

Men så blir det vinter og så blir det vår, og plutselig så står man der. 92 er ikke engang i nærheten.

Kanskje har det ikke passet på flere år, det har bare ikke gått opp for meg. 92 har blitt til 98, som har blitt til 104, som igjen har blitt til 110/116. 116! Det er jo sånne størrelser som de store guttene bruker det, ikke vår lille plutt?!

Alle de gangene jeg har stått i klesbutikken og irritert meg over at de kuleste klærne bare lages i store størrelser, og nå er vi her selv. Ikke lenger bare søte dyr og tullete monstre, men batman og spiderman og engelske tekster med schwung. Ikke lenger klær for barn, men klær for bittesmå ungdom.

Det er nesten til å få litt panikk av, for selv så stolt man er, så klarer jeg ikke skru av panikken som surrer i bakgrunnen over tiden som går så altfor fort. For de som sier at årene med småbarn i hus går veldig fort, de har veldig rett. Tiden flyr og jeg vet ikke om jeg liker det.

Enda godt vi har to, så kan i hvert fall lillesnuppa arve klærne til storebror og bruke 92-plaggene en god stund til.

Tenkte jeg. Før jeg innså.. de passer ikke henne lenger heller. Størrelse 92 er et ferdigskrevet kapittel og på tide å ta farvel. Og det er noe fint, men samtidig nostalgisk urovekkende over det; tiden som går og klær som blir for små. Men om ikke annet: Det er nå de kule klærne begynner 😉

 

 

 

 

/ På tide med et røsk i klesskapet

Les også: “Arveklær er for fattigfolk”

9 kommentarer
    1. Klær som er så slitte at de ikke lenger duger som klær (fillete, hullete, flekkete) kan legges i en pose, merkes med “Filler” og legges i en Fretex-container så blir de bruk som bl.a. fyll i tepper (males opp først da). Hvis du synes barnehagetiden går fort så bare vent til de begynner på skolen… Som jeg har sagt før – jeg fulgte mine til 1. skoledag nettopp, nå går begge på videregående og eldstemann er russ!

    2. Åå, her er det motsatt! Jeg gruer meg til vi ikke lenger finner bodyer som passer, og må gi opp letingen etter lyseblått og gå over til svarte t-skjorter med dinosaurer og biler. Grøss…. 😛

    3. Og jeg som har vært så irritert på Batman mønstre og tekst og andre fæle mønstre på større størrelser. Haha har ønsket meg søtere mønstre og mer klassiske snitt til større barn også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg