Hvorfor kvinner lever lenger enn menn?

Fordi de ikke gjør ting som dette…

 

 

For menn utsetter seg selvfølgelig gladelig for enorm risiko, så lenge det betyr at jobben blir gjort. Damer er smartere sånn.

De vet at å balansere på toppen av en babykrakk stablet oppå en bordplate oppå en tynn trekrakk satt opp-ned midt i en trapp, for å komme til med vaskefilla helt øverst på veggen, er en kjempedårlig idé.

Så da dropper de det.

Og spør heller gubben 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
#klarerikkejeg?!

 

* Følg Idiothjerte på Facebook *

16 kommentarer
    1. Vel, jeg skulle bare øverst på stigen og strekke meg litt til for å rekke frem til vinduet på soverommet utendørs.. stigen skle og jeg ble med ned. Heldigvis hadde min kjære nabo (som du kjenner) en vinklet stige sådan, så jeg landet på den når den satt seg fast. Om det var vondt? Vel, jeg har da bilder av hvor store skrubbsår det kan gå an å få etter å prøvd å holde meg fast i ru takstein i 90km/t.
      Do the math 🙂

    2. Fattern på rundt 90-100kg klatrer på rekkverket til trappa som kun er festet med et par skruer når han skal tørke støv og bytte lyspærene. Vet ikke om det er så mye bedre, haha! 😀

    3. Det høres ut som noe papa hadde gjort. Pappa skulle “bare” male rundt siste vinduet over garasjen i fjor sommer. Men isteden for å gå ned fra stigen, og flytte den 10 cm til siden, for å nå bort strakte han seg så lang han var for å male akkurat den lille flekken som stod igjen. Vel.. La oss si at etterpåklokskapen brølte: HVA VAR DET JEG SA?! Stigen gled, mannen hoppet med bena først ned på betongstein. Noe som resulterte i … begge helene ble knust, bokstavligtalt. Fortsatt sykemeldt han. Så nå har han lært. Har du? Eller kommer du til å holde på sånn til du og faller og slår deg fordærvet?

    4. Som svigerfar gjorde da flaggstanga skulle males. Stige balansert opp flaggstangen med tau festet i husveggen. Rart fyren er i livet …

    5. Kvinner lever lengre enn menn fordi de gjerne bruker en sånn lur teleskopstang 😉
      Om dette var Christina’s påfunn (noe jeg tviler på) så ville jeg kanskje revurdert bryllupet, eller avlyst livsforsikring. 🙂

    6. Etter at jeg så Lille Gubben balansere på toppen av en vegg (under hyttebygging) med motorsaga i hånden (den gikk heldigvis ikke!), tråkke på en vippende (planke som ligger ut i lufta) og holde på å tryne flere meter ned så er slikt rett og slett ikke aktuelt hos oss. Bruk moppen og forleng moppeskaftet for pokker! Husk at du har både samboer og to småunger!

    7. Dette er så utrolig tullete, fordi det er så enkelt å finne en trygg løsning…Men så fortsetter man til den dagen man går på trynet. La oss håpe du kan løpe rundt med barna i noen år til hvertfall;-)

    8. Jeg vet og jeg beklager, men tror det er typisk mannete. Vurderte å kjøpe en egnet trappestige eller lignende, men var bare en liiiiten jobb. Gikk heldigvis bra denne gangen og skal vurdere å skjerpe mannehjernen til neste gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg