Bedre enn vanlig hamburger?

/ sponset innlegg

Du kommer sikkert til å tro jeg er gal når jeg skriver dette, men i helgen har vi prøvd en kjøttfri nyhet som jeg med hånden på hjertet tør påstå at muligens er bedre enn originalen!

 

 

Nyheten det er snakk om, er ingen ringere enn den kjøttfrie vegetarburgeren: Liv Laga fra HOFF. Jeg er jo en svoren kjøtteter på min hals, men de siste årene har jeg også virkelig fått øynene opp for vegetarmat. Spesielt etter at Christina og jeg prøvde oss på en kjøttfri måned i oktober og oppdaget hvor mye spennende og smaksrik mat man kan lage helt uten kjøtt.

For det er lett å tenke at vegetarmat bare er stusselige salater og oppmalt hvetegress, men det er jo så utrolig mye mer! Sant å si kan man vel lage vegetarvarianter av stort sett alt, noe jeg synes Liv Laga-burgeren er et meget godt eksempel på.

For den prøvde vi for aller første gang nå i helgen, og veggisburgeren smakte altså så inn i hampesvarten godt at fattern forspiste seg og måtte ta seg en cowboystrekk i sofaen etterpå!

 


Liv Laga – Real middagsmat uten kjøtt.

 


Teo bare: “Kom igjen – bare ei litta bit a!”

 


Godt tilbehør er halve jobben 😉

 


Farsan klar for å imponere 🙂

 


Yum!!

 

HOFF Liv Laga vegetarburger kommer i to ulike varianter, “Original” med smaksinspirasjon fra Mexico, og “Tomat og Ost” med smaker fra det italienske kjøkken. Burgerne inneholder ikke soya, ikke gluten, ikke kjøtt, men derimot et høyt innhold av linser, poteter, soltørket tomat og masse annet snask.

Så gode var vegetarburgerne at jeg faktisk drister meg til å stille spørsmål ved om de muligens kan overgå vanlige hamburgere! Det høres sikkert drøyt ut, men kjøtt er jo bare… kjøtt. Disse vegetarburgerne inneholder derimot en rekke smaksrike grønnsaker, krydder og urter. Og det er gjort til perfeksjon. Synes jeg i hvert fall.

Du trenger ikke nødvendigvis være enig, men jeg anbefaler deg varmt å prøve. Kanskje oppdager du en helt ny favoritt til middagslisten? Det har i hvert fall vi gjort 🙂

 


Husk, barn: Det er IKKE lov å leke med maten. Eh..

 


God stemning 🙂

 

P.S. HOFF Liv Laga vegetarburgere finner du i frysedisken i de aller fleste dagligvareforretninger.

Les mer og finn fristende oppskrifter –> Real middagsmat uten kjøtt

24 kommentarer
    1. Jeg kjøpte den originale og serverte sammen med woket spinat og rødløk med litt sesamolje,hvitløk og ristede pinjekjerner. Kjempegodt! Mannen min,som vanligvis er i overkant skeptisk til vegetarmat har allerede spurt om vi ikke kan ha det snart igjen. Jeg har ikke prøvd den på ungene,men er temmelig sikker på at iallefall 12åringen og 10åringen vil like burgeren. 5åringen derimot,lar seg ikke så lett overbevise. Han er på middagsstreik om dagen hvis det ikke er pølser eller pannekaker..

    2. Kjenner veldig godt igjen den vegetarskepsisen. Før jeg ble sammen med Christina tror jeg faktisk at jeg aldri hadde spist avocado. Kanskje én gang som forrett med en reke oppi. Uansett, nå må jeg ha avocado hver dag 🙂

      Og forresten: Hahaha, det høres nøyaktig ut som vår 5-åring! 😀 Men han spiste faktisk litt burger. Og av en eller annen merkelig grunn, spiste han endel av gulrotstavene jeg serverte inntil, men ikke søtpotet-friesene. Barn… så umulige å forstå x-)

      Men ingen fare egentlig, for det fine med barn som er litt sære på maten er at fattern plutselig får veldig stor porsjon 😉

    3. Vi laget dem i går og forspiste oss fullstendig! Vi laget hamburgerbrødet selv, skikkelig høydare. Beste vegetarburgeren jeg har smakt 🙂

    4. Kjempegode! Vi veggiser er glade for at fleire kaster seg på “trenden”. Einaste minuset er det veldig høge saltinnholdet, det burde dei kunne redusere 🙂

    5. Jeg liker sånn quornprodukter, men usikker på sånt som dette. Jeg liker knapt grønnsaker og hvertfall ikke potet. Tror du dette kan gå for meg?

    6. Vet du, jeg tror faktisk du kan komme til å like dette bedre. Jeg synes noen av de quornproduktene smaker som tam medisterdeig, mens disse hamburgerne smakte mer av krydder. Det er jo endel grønnsaker i, uten at det preger smaken, så synes absolutt du skal gi det et forsøk 🙂

    7. Akkurat disse kjøpte jeg faktisk, siden det var Hoff burger, tenkte jeg det var passende med Hoff fries inntil, men søtpotet-fries lager du veldig enkelt selv.

      – Kutt søtpotet i staver
      – Dynk i litt olje og strø på litt salt
      – Legg på brett i stekeovn på 200 grader i ca. 25 minutter.
      – Følg med underveis og snu dem gjerne halvveis uti 🙂

      Lykke tell!

    8. Etter at jeg leste dette blogginnlegget i går fant jeg ut at jeg måtte prøve dette i dag. Og fy søren så godt det var! Disse kommer garantert til å bli en fast greie her i hus 🙂 Eneste minuset er at alle grønnsakene og kikertene ++ gir no kraftig med luft i magan! 😂

    9. Min søster er vegetarianer, så jeg har flere ganger smakt vegetarmat hos henne eller prøvd meg frem selv når hun har vært på besøk. Og det er jo egentlig innmari enkelt! Dessuten smaker det ofte mye mer, fordi jeg blir mer opptatt av å krydre og lage god saus for eksempel når det ikke er kjøtt i. Av en eller annen merkelig grunn. Uansett, i det siste har vi laget vegetarmat 2-3 ganger i uken, fordi vi har funnet så mye godt. Dessuten trenger vi absolutt ikke det kjøttet, og med tanke på hvor jævlig produksjonen er for dyrene og miljøet så gir det litt bedre samvittighet også. Anbefaler “linselus” og fersk grønnsakspasta med tomatsaus, hot-pot uten kjøtt, tikka masala med grønnsaksbiter i steder for kylling eller spicy gulrotsuppe med godt brød til 🙂
      Anbefaler også å lese boka “sannheten på bordet”. Om ikke
      “mens på boks” er til å bli kvalm av, så er i alle fall produksjonen av de eggene det…

    10. Vi prøvde disse burgerne til middag i dag siden du skrev om dem. Misforstå meg rett, de var gode. Men å påstå at de kan overgå vanlige hamburgere er å overdrive syns jeg! Nå må du roe ned egga dine 😉

    11. Hater å bruke uttrykket “smaken er som baken”, men… søren heller: Smaken er som baken x-) Jeg synes i hvert fall de var helt nydelige, og holder en knapp på Tomat & Ost-varianten, som kombinerer det beste fra tre verdener: En vegetarburger som later som den er både taco og hamburger i én og samme pøkk 😀

      Kan for øvrig varmt anbefale å kombinere med Bjerke´s Pizza- og kebabsaus hvis du kan få tak i den. Yummings!!

    12. Vi testet disse i går, etter tips fra dere. YUM!
      Har anbefalt til alle jeg kjenner. Blir lenge til det blir “ordentlig” burger her i hus 😀

    13. Så utrolig bra! Vi digger dem også og har funnet flere bruksområder for burgerne. Anbefales for øvrig varmt i kombinasjon med Bjerkes Kebab- og pizza-dressing hvis du kan få tak på den. Kan egentlig bare servere burger sammen med salat og dippe den i dressingen. Nuuuudelig 😀

    14. Denne er blitt favoritt hjemme hos oss etter mannen (som eeelsker kjøtt) prøvde denne😍👌 Knallgod!

    15. Når eg, en mann på 2 meter og nesten 100kg, ikke spiser kjøtt så må da vel små, feite menn klare det også.
      Denne burgeren er bedre enn noen burger eg har spist før!!!! Eg regelrett siklet etter den!!

      Blir ikke mer kjøtt på denne mannen! elsker dyr men elsker også god mat og denne burgeren gir eg 6 av 6

      1. Wow, så utrolig kult å høre! Ja, denne burgeren er faktisk helt magisk! Kjøtt smaker liksom bare kjøtt, men denne har jo masse gode smaker fra grønnsaker og krydder. Love it. Nei, nå ble jeg sulten her 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg