Christina har blitt pensjonist

Det går en hårfin linje mellom å være fornuftig og oppføre seg som en pensjonist, og i går krysset Christina grensen.

For jeg forstår at man blir kald om natten, så absolutt. Det er vinter, man har vinduet på gløtt, jeg ser den. Pysj er fint, ullsokker er også topp. Til og med varmeflaske kan være greit. På grensa, men innafor.

Men det går en hårfin grense, for et eller annet sted bikker det over. Det blir som brodder om vinteren. Gåstaver, kamferdrops, napoleonskake, kongeparet på doveggen, eldretrim, hoftebrudd og gåstol.

For når man kommer inn på badet om kvelden og ser dette…

 

 

Stå der i ullgenser og ullsokker og fylle varmtvann over på varmeflaska med en beskyttende ullsokk på armen…

Jeg skjønner at det er fornuftig, men sorry ass, det går bare ikke. Det blir for mange ullsokker.

#halvveistil70

15 kommentarer
    1. Vi har vel sett dette komme en stund nå… Det var bare snakk om tid før det bikket over 🙂
      Er selv stor fan av både napoleonskake og Kongen av Danmark (dette hadde alltid min mormor med seg i veska) og jeg er kun 26.
      Pensjonistalderen vil alle jo komme i, Christina har bare kommet der litt tidligere enn alle andre 🙂 Du kan begynne å bekymre deg når Christina drar frem regnhetta (http://www.nyttig.no/index.php/reiseeffekter/1544-b-regnhette-leo.html). Den er på salg nå, så Christina kan jo spare noen kroner (ref. “Farvel februar”)

    2. Hallo ! Her må du enten ha forståelse ellers må DU sørge for at å holde din kone varm om nettene 😉

    3. Oi oi oi! Jeg kommer og redder deg med en eneste gang! Bare husk å lokk henne inn på et rom med kamferdrops, de kjenner nemlig den lukten milevis fra.
      .. Eller du får spandere varmeteppe på henne 😉

    4. Pleier ikke å kommentere på innleggene dine, Peter.. Men Kjersti, den regnhetta.. Hahahaha! Verste er at det første jeg tenkte var at den så sabla praktisk ut 😂😂

    5. Synes den regnhetta var fin jeg! :o) Varmeflaske i sengen bruker jeg hele vinteren og jeg flirer bare rått når jeg leser at man ikke skal bruke varmere vann enn 50 grader i den… Psjt. Jeg koker opp en full vannkoker og heller på flaska og fyller opp med så varmt vann som mulig fra springen. Da snakker vi om VARMEflaske! Og under enten to ulldyner (en termo og en sommer) eller en termoulldyne og en dundyne (ja, vi snakker frossenpinn her!) så holder faktisk varmeflaska både seg og meg varm til morgenen etter! 😀

    6. Skjønner ikke, er ikke alt dette normalt da?:// #halvveistil38
      (PS: bortsett fra kamferdrops da, hvem liker kamferdrops??? Og kongen av Danmark, det hadde oldemoren min bestandig)
      (PPS: selv om jeg bor i nord har jeg alltid vinduet åpent om natten, rommet må være kaldt. Men, varmelakenet mitt er genialt, slipper varmeflaska;))

    7. Vet du at i følge statistikk er det vi under pensjonist alder som knekker lårhalsen mest? Det er vist for at vi tror vi er uovervinnelig og dropper brodder.
      Jeg er 24 år, bor i nord, bruker ullsokker inne, bruker brodder ute og har d vitamin, folat (ofte må eldre ha folat eller unge som meg) og b12 mangel. Fruen din er ikke i nærheten av det som kan ligne en pensjonist 😂

    8. Om man lukker vinduet når det er minusgrader ute, så kan man forsinke pensjonsalderen med ganske mange år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg